Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#858586
Hallo

mijn 3 katten hebben een "zwabberbuikje" ,ik voer ze kvv ze krijgen ongeveer 130 gr per dag per kat.
2 zijn er binnen katten en zjn 1jr en tien mnd.En 1 een buiten kat van 2jr en tien mnd.

is daar iets aan te doen ?volgens mij krijgen ze niet te veel aan eten?

jet
Door YaYa
#858592
Ik vrees dat het hangbuikje een kwestie van aanleg is. Vaak komt dit na sterilisatie/castratie. Bij mij zijn ze alle 8 "geholpen" en ik heb 3 hangbuikzwijntjes en 5 met een mooie strakke buik. Ze krijgen bij mij cb.
Door anneke62
#858598
Ik heb ook drie gecastreerde katers, waarvan twee een hangbuik hebben en één prachtig strak in het vel zit. Heeft naar mijn idee ook alles te maken met aanleg en de castratie, het is ook niet zozeer vet, maar vel wat daar zit!
Door hermine
#858634
Tja, volgens mij is daar weinig aan te doen. Mijn kater kreeg een klein hangbuikje na zijn castratie. Hij zit overal strak in zijn vel en beweegt veel; maar dat hangbuikje zal hij blijven houden denk ik. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit een ongecastreerde kat met een hangbuikje heb gezien; tenzij hij te zwaar is natuurlijk.
Door Mevroi Kruim
#858875
Hier ook een ongelofelijk hangbuikzwijn  :P Eppo is na de sterilisatie behoorlijk wat dikker geworden; op barf is dat extra spek er weer afgegaan maar het pensje blijft. Als madam hardloopt (hoogst zelden) zie je het buikje heen en weer zwabberen  :P
Door - pien -
#859235
Kruimel schreef: Hier ook een ongelofelijk hangbuikzwijn :P Eppo is na de sterilisatie behoorlijk wat dikker geworden; op barf is dat extra spek er weer afgegaan maar het pensje blijft. Als madam hardloopt (hoogst zelden) zie je het buikje heen en weer zwabberen :P
Kippo (zou het aan de naam liggen :P) van ons heeft een ongelofelijke hangbuik, en als we haar achter in de tuin zetten en dan met haar etensbakje op de tafel slaan, komt ze aangezwabberd ;D
Mn dochter had een keer een post-it op haar kont geplakt met "pas op, zwenkt uit" maar verder houden we heel veel van haar hoor :)
Door jet
#859981
gelukkig zijn er nog meer katten met dit "probleem",maar zouden ze er geen last van hebben? Want als ik ze ooit los laat en ze gaan de buurt onveilig maken moeten ze onder het tuin hek kruipen en dan zit de bewuste buik  misschien in de weg! ;)
Door YaYa
#860010
Bij die van mij zie ik dat het vooral vel is dat zwabbert en dat is wel plat te vouwen. Verder komt mijn 8-tal niet buiten, ze mogen de tuin in als ik thuis ben en die is helemaal catproof.
Door Wendy (boxer gek)
#868699
Hahaha hier ook zo'n zwabber buikje. Ach maar ik vind het wel bij zo'n rooie passen ;)
Maar hij heeft er zelf geen last van hoor met over het hek klimmen, of in bomen etc.
Hahha hij kan er zelfs gewoon konijnen mee vangen 8)
Door kittenMila
#886813
Mila (4,5 maand) heeft ook al een zwabberbuikje. Ze zit voor de rest ook eeeerg ruim in haar velletje maar is zo gezond als een vis en lijkt er geen last van te hebben. Lisa (3,5 maand) is een heel ander poesje qua bouw en die heeft er (nog) geen last van.
Ben benieuwd hoe ze eruit komen te zien na de sterilisatie  ;)
Door Mieuw
#886892
pienkeestip schreef: Kippo (zou het aan de naam liggen :P) van ons heeft een ongelofelijke hangbuik, en als we haar achter in de tuin zetten en dan met haar etensbakje op de tafel slaan, komt ze aangezwabberd ;D
Mn dochter had een keer een post-it op haar kont geplakt met "pas op, zwenkt uit" maar verder houden we heel veel van haar hoor :)

;D ;D ;D ;D


Hier verschilt het overigens ook met de hangbuiken hoor. Ik heb een ongecastreerde dame met een hangbuik (wat moet dat worden zodra ze ook gecastreerd is?! :o ) en een gecastreerde kater zonder hangbuik. Ik denk echt dat het met lichaamsbouw en aanleg te maken heeft.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door