Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#853572
mijn jack russel bijt enorm op zijn poten en tussen de tenen. krijgt al maanden vkk kauwt wel regelmatig op een buffelhuid. wie weet raad??
Door Do
#853589
hoi
vkk? je bedoeld KVV?


probeer een andere merk
maar het kan ook een contact allergie zijn
Door claudiaB
#853754
Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie reakties. Ik heb de buffelhuid al weggehaald en ga nu smuldier proberen.
En als kauwmateriaal kan ik kippenekjes proberen.
Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat. (ja ik bedoelde kvv typefoutje) :-[
Groetjes Claudia
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#853768
Ja ik ben heel benieuwd of het nu overgaat. Op poten kluiven heeft niet altijd met voeding te maken namelijk.
Door claudiaB
#854360
Hoi Rovanna,
Wat zou het nog meer kunnen zijn? er zijn dagen bij dat het heel erg is en er zijn dagen bij dat hij niet bijt. ik kan geen patroon ontdekken. verder is het een vrolijke en levenslustige hond. de andere 2 honden hebben nergens last van.

groetjes Claudia
Door Nicky
#855675
Ik ben wel niet Rovanna, maar mijn hond bijt ook op dr poten en heeft jeuk aan dr kin en bek...Zij is getest en is allergisch voor een aantal mijten...Ze krijgt nu immunotherapie en fingers crossed dat het gaat werken! Ook ik kon geen patroon ontdekken...Ik zou eerst een eliminatiedieet gaan volgen (kan je meer over lezen in de bieb) en dan allemaal dingen gaan uitproberen als antiallergeen wasmiddel gebruiken, dweilen zonder sop e.d. Als je dat hebt geprobeert en er is niks te vinden dan kan je aan je DA vragen of hij je door wilt sturen naar de dermatoloog! (is een wel kostbaar grapje) Succes!
Door claudiaB
#856267
bedankt voor je advies. ik heb ook op BP gelezen dat frontline jeuk kan geven.
Ik behandel mijn honden ook met frontline dus daar stop ik ook mee. nu maar hopen dat het over gaat. het is zo zielig als tie konstant zit te bijten.  :'(  maar ik hou jou tip om hem te laten testen ook in gedachte. 

groetjes Claudia
Door Anna Penta
#857601
Mijn Kit bijt en knauwt ook op d'r pootjes als ik haar geen visoliecapsules Extra geef... is een veelvoorkomend probleem bij de kleinere rassen. Visolie kan een goede remedie daartegen zijn.
Door Anna Penta
#858509
Ik geef mijn hondje (9,5 kg) elke dag één capsule. Op dit forum vind je info over de diverse merken. Ik geef Visolie Extra van de Etos.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door