Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hermine
#857872
Nico is sinds een kleine week een beetje hangerig, maar niet echt ziek te noemen. Eergisteren echter heeft hij overgegeven en wilde hij de rest van de dag niets eten. 's Avonds laat zat hij plots zielig onder een kast in zichzelf te grommen. Gisteren heeft hij goed gegeten en leek alles weer goed te gaan. Helaas: vandaag heb ik er twee minihapjes kip ingekregen. Hij is nu erg stil, ligt veel te slapen of te dommelen, en zijn vacht is ineens ook wat plukkig geworden.

Hij doet zijn behoefte meestal ergens buiten de deur, maar ik heb ook altijd een kattenbak onder een afdakje staan voor noodgevallen. Daar zag ik zojuist één verse natte flats in liggen en een paar droge keutels met restjes dun plastic :o. Ik heb die bak recent verschoond, dus het kan niet ouder zijn dan een week.

Als de situatie morgen nog hetzelfde is, ga ik meteen met hem naar de DA.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Zou er nog plastic in zijn darmen kunnen zitten waardoor de boel verstopt is? Virus? En weten jullie iets wat ik op dit moment zelf kan doen voor hem?
Laatst gewijzigd door hermine op ma 12 nov 2007, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hermine
#857942
Ja, ik weet het, maar het was vrijdagavond 11 uur... Sindsdien geen grom meer gehoord overigens. Heb regelmatig aan zijn buikje gevoeld, maar dat lokt geen pijnreacties uit. Zojuist heeft gelukkig nog een grote plasticloze drol in de kattenbak gelegd en een paar hapjes gegeten.

(Heb ook geen idee hoe dat plastic daar terecht gekomen is; misschien heeft hij buiten ergens een vuilniszak opengetrokken)
Door 202Spots
#857969
hermine schreef: Ik heb die bak recent verschoond, dus het kan niet ouder zijn dan een week.
Doe je de bak maar 1x per week verschonen ???

Maar ik lees dat ie net meer plastic gepoept heeft...
wanneer ie niet vlug normaal gaat doed,dan zou ik voor de zekerheid toch morgen naar de DA gaan..
Door hermine
#858023
Nou, die bak staat buiten en hij gebruikt hem zo goed als niet. Meneer poept en plast liever ergens in de volle grond. Dat ding staat er alleen voor als het kennelijk te hard regent...dan kan hij vanuit het kattenluikje droog en wel zijn bak bereiken. Ik kan dan ook niet uitsluiten dat een andere kat er in heeft gepoept; er lopen hier met regelmaat zo'n vijftien verschillende buurtkatten door de tuin.

En nee, ik heb vandaag een wat oudere drol gevonden met wat restjes plastic, dus het kan goed zijn dat alles er al lang uit is.

Probleem is nu vooral het slechte eten en zijn hangerigheid.
#858053
Naar de da zou ik zeggen. Die heeft ook weekenddiensten.
Als hij nog steeds slecht eet en duidelijk niet lekker is is er echt iets mis en dan zou ik niet te lang wachten met gaan. Beter een keer voor niks dan te laat.
Door hermine
#858784
We zijn intussen met Nico naar de DA geweest; geen koorts, geen afwijkingen voelbaar in zijn buikje. Ik heb het hele verhaal uit de doeken gedaan, maar de DA kon er eigenlijk niet echt zinnigs over zeggen; ze vond de situatie iig niet zorgelijk. Volgens haar zou het zelfs nog aan stress kunnen liggen (Nico heeft afgelopen weken voortdurend in de clinch gelegen met de al genoemde 15 buurtkatten die onze tuin frequenteren). Poes heeft voor de zekerheid een pijnstillende injectie gehad en we hebben een flesje Reakiv Liquide meegekregen om de eetlust op te wekken. We gaan hem nu een paar dagen binnenhouden zodat hij wat rust krijgt en wij op de hoogte blijven van zijn poep- en plasgedrag. 

(Terzijde: we kregen nog een verbaasde reactie op zijn perfect uitziende gebitje en gespierde bouw.)

Maar over dat Reaktiv Liquide: ik zag thuis in de bijsluiter dat er o.a. melk, gist en allemaal plantaardige bijproducten in zitten. ??? Ik krijg de indruk dat ik vloeibare brokken heb meegekregen... Kent iemand dit spul?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door