Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#856862
Ik wil graag een groene leem kuur voor Bridjo geven, om te zien of ze daardoor wat minder geirriteerd op haar eigen, in stand gehouden, jeuk reageert. Ik zou haar zogezegd willen ontgiften. Maar ik weet niet hoe ik dat nu moet toedienen.
Gewoon een schepje door het eten? Of moet ik het oplossen in water en dan laten staan en het water apart geven? Met andere woorden hoe dien je zoiets toe? Welke hoeveelheden etc.?
Door Boefke
#856864
dorinekok schreef: Ik wil graag een groene leem kuur voor Bridjo geven, om te zien of ze daardoor wat minder geirriteerd op haar eigen, in stand gehouden, jeuk reageert. Ik zou haar zogezegd willen ontgiften. Maar ik weet niet hoe ik dat nu moet toedienen.
Gewoon een schepje door het eten? Of moet ik het oplossen in water en dan laten staan en het water apart geven? Met andere woorden hoe dien je zoiets toe? Welke hoeveelheden etc.?
In poedervorm gewoon een theelepel door de maaltijd, twee maal daags, 2 a 3 weken lang.
Door dorinekok
#856881
zo simpel? Als ik op internet bij groene leem kijk, dan doet men er namelijk behoorlijk voorzichtig over: te veel groene leem direkt gebruiken, zou heftige reakties kunnen veroorzaken.
Door Boefke
#856891
dorinekok schreef: zo simpel? Als ik op internet bij groene leem kijk, dan doet men er namelijk behoorlijk voorzichtig over: te veel groene leem direkt gebruiken, zou heftige reakties kunnen veroorzaken.
Ja maar, een theelepel is niet teveel voor een hond van redelijk formaat. Iig is dit het advies afkomstig van een DA dat ik destijds heb opgevolgd.
Door dorinekok
#857004
Zou ik dan ook een lepeltje groene leem kunnen oplossen in een beetje melk? Ik geef namelijk niet twee keer per dag te eten en daarnaast bijna niks waar ik iets doorheen kan roeren. Tenminste, niet elke dag.
Ik ben niet zo zeer bang voor de ontwenningsverschijnselen als wel dat ik niet wist dat je heel voorzichtig moet beginnen en dat hier ook helemaal niet lees.
Door Boefke
#857049
dorinekok schreef: Zou ik dan ook een lepeltje groene leem kunnen oplossen in een beetje melk? Ik geef namelijk niet twee keer per dag te eten en daarnaast bijna niks waar ik iets doorheen kan roeren. Tenminste, niet elke dag.
Ik ben niet zo zeer bang voor de ontwenningsverschijnselen als wel dat ik niet wist dat je heel voorzichtig moet beginnen en dat hier ook helemaal niet lees.
Ja hoor, dat kan prima. Gewoon water kan ook. Ik heb het een tijdje zelf gedronken, een week ofzo. Het werkte behoorlijk sterk.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#857050
hier krijgen ze 2 keer per jaar een kuurtje groene leem. ik geef ze een afgestreken eetlepel door een beetje yoghurt met wat vlees voor Vienna....de muts
Door dorinekok
#857115
Boefke schreef: Ja hoor, dat kan prima. Gewoon water kan ook. Ik heb het een tijdje zelf gedronken, een week ofzo. Het werkte behoorlijk sterk.
Wat werkte er dan? Wat merkte je er van? Was dat juist positief of negatief?
Door Boefke
#857121
dorinekok schreef: Wat werkte er dan? Wat merkte je er van? Was dat juist positief of negatief?
Ik was doodmoe en dat hield enkele dagen aan, met schommelingen. Vooral meteen na het innemen van groene leem.
Door dorinekok
#857439
dat lijkt me dan geen fijne reaktie eerlijk gezegd. En dus geen reden om groene leem te gebruiken. Ik zal vast iets niet goed begrijpen.
Voor de zekerheid heb ik het vandaag opgelost met water en nadat het bezonken was, het water gegeven met wat melk. Misschien kan ik dat wat opvoeren zodat ik na twee weken toch een lepeltje groene leem geef.
Door pallas
#857489
ik heb voor Didot en mijzelf  Schindele's Mineralen gebruikt. Het werkt vrij mild en bij didot werden zijn oogje wat vies en zijn jeuk wat erger. Bij mezelf heb ik alleen wat milde buikklachten gekregen, met een paar dagen ging het al wat beter. (o ja ik kreeg ook wat pukkels >:( )

ik weet niet of het ermee te maken heeft , maar met Didots jeuk en huid gaat het nu super.
We hebben 5 weken leem gegeven en zijn nu ruim een maand geleden ermee gestopt.
Door pallas
#858916
dorinekok schreef: oke, dus klachten kunnen eerst verergeren voordat ze verdwijnen of minder worden?
Ja, leem werkt ontgiftend, dus kan je eerst wat verergering verwachten, tenzij je heel voorzichtig opbouwd.
Door dorinekok
#859048
oke, dat laatste doe ik dus: heel voorzichtig opbouwen. Als dit niet de ultieme oplossing voor de eeuwig durende neurotische jeuk is, dan weet ik het ook niet meer. Ik ben niet zo zeer ten einde raad omdat Bridjo zich niet open krabt of zo maar ook de steroïde spuit heeft maar 4 weken geholpen voordat ze zich opnieuw begon te krabben. Een allergie is natuurlijk niet uit te sluiten maar zou ik toch vreemd vinden: toen ze van de brok af ging zijn haar jeuk klachten sterk verminderd. Ze at toen alles wat ze nu ook eet. een paar maanden later zijn de jeukklachten weer terug gekomen. Monique had al een paar keer aangeraden een groene leem kuur te doen maar dat was nog een ver van mijn bed show. Raar dat je echt toe moet werken naar nieuwe middelen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door