Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#856731
ik heb 3 hondjes van 6-8 kg. ik heb vanmorgen 3 zalmkoppen gekregen van de visboer. hij had nog nooit van de barfmethode gehoord. maar vond het wel interessant en is nieuwsgierig naar het resultaat. ik heb de koppen in de vriezer gedaan want ze zijn vers. maar nu heb ik een vraag over het voeren. het zijn grote koppen en naar mijn idee veel te veel voor een kleine hond. moet ik de koppen in stukken snijden  :-[ zie ik eigenlijk niet zo zitten (bah!!) of geef ik per hond een kop en dan kijken wat ze eten. wie heeft ervaring??

Groetjes Claudia
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#856736
Begrijp ik nou uit jouw bericht dat jouw honden nog niet gewend zijn om zulke grote stukken vlees te eten en bot? Als dat zo is, dan zou ik ze nog even in de vriezer laten liggen en jouw honden eerst laten wennen aan het eten van vleesbotten. Hierover kun je veel vinden hier op het forum.
Als ze al wel gewend zijn vleesbotten te eten dan denk ik dat er niets anders op zit om ze in stukken te hakken. Of je moet het halverwege af kunnen pakken van je honden maar dat lukt niet altijd zeker niet bij zo iets lekkers natuurlijk.
Door Guappo
#857322
Heb hier ook eens geprobeert te hakken met als resultaat dat de inhoud(hersenen?) tegen de muren zaten :(.

Heb ze daarna half bevroren met de electrische decoupeerzaag bewerkt, dat ging prima ;D
Door Willemijn
#857327
Guappo schreef: Heb hier ook eens geprobeert te hakken met als resultaat dat de inhoud(hersenen?) tegen de muren zaten :(.

Heb ze daarna half bevroren met de electrische decoupeerzaag bewerkt, dat ging prima ;D
Maar als dat voor ons al zo moeilijk is, hoe krijgen honden dat dan in Godsnaam weg? :o
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#857391
Willemijn schreef: Kreeg gisteren Kabeljouwkoppen. Ik hakken, zagen, knippen maar het luktte me niet.
Iemand tips?
Ik heb hier de kabeljouwkoppen door manlief met de snoeischaar laten knippen; kreeg ze zelf niet door.
De honden wel hoor.  ;D

Ik vind dat kabeljouw veel harder is dan zalm en neem het voor onze (kleine) honden ook niet zo snel weer mee.
Voor een hond van 14 kg. en een van 7 kg.  knip ik de zalmkoppen hier ook in stukken. Moet er wel bijzeggen dat onze honden twee maaltijden per dag krijgen; de ochtend kvv en 's avonds barf dus de barfmaaltijd is hier ook niet groot genoeg voor een hele kop per hond.
Door *Natasja*
#857396
Willemijn schreef: Maar als dat voor ons al zo moeilijk is, hoe krijgen honden dat dan in Godsnaam weg? :o
Omdat zij over het meest daarvoor geschikte gereedschap beschikken: hun gebit  ;)
Door Willemijn
#857416
*Natasja* schreef: Omdat zij over het meest daarvoor geschikte gereedschap beschikken: hun gebit  ;)
Ja, het is voor mij allemaal nog nieuw.
Maar toen ik zo aan het hakken was kreeg ik toch wel de bibbers. Er zaten ook van die scherpe stukken graat in. Van die halve"scheermesjes".
Mijn snoeischaar kwam er niet doorheen.
Gelukkig heeft mijn man een decoupeerzaag. Met dank aan Guappo ;)
Door Guappo
#859246
En wilde je man zijn zaag aan je lenen? Ik heb de zaag nu gewoon bij mijn barfspulletjes liggen, net als zijn hamer met rubber dop 8)
Door Prince01
#859375
ik vind die tandjes van de zalm altijd zo scherp, wil ze eigenlijk weghalen, maare jaah HOE, maare jaah chico heeft er geen last van, ze eet alles op, en kan dat eigenlijk ook kwaad die tandjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door