Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door senna-husky
#854041
Nou waar ben ik aan begonnen ??? Ik heb nu heel mijn vriezer vol liggen met kvv en ben aan het proberen om nu een leuk en makkelijk barf menu te zoeken voor Senna . Ze is bijna 1 jaar ,wie kan een goed 2 of 3 weken recept bedenken ,dan kan ik proberen om al de ingerdienten bij elkaar te zoeken voordat mijn vriezer lee :-[ :-\g is
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#854052
Ik begrijp je vraag niet goed :-\ Je hebt kvv in de vriezer liggen en vraagt hulp bij het samenstellen van een BARF-maaltijd. Je ontdooit toch gewoon je worst of hamburgertje kvv?
Gebruikersavatar
Door koekje
#854053
euuhh,
ik denk dat ze voor 2 weken kvv hebben, maar dat de hond na die 2 weken barf zal eten.
dus 2 weken de tijd om een barfmenu samen te stellen, graag met hulp.

zoiets?
Door senna-husky
#854082
nee het zit  dus zo . ik heb nu wat zakken forsit-fit en wat bakjes bandit daar kan ze voorlopig wel mee vooruit . maar als die op zijn zou ik dus graag zelf menu s samen gaan stellen .
Door senna-husky
#854128
ja dat klopt idd . wat mag wel en wat niet ze schrijven zoveel .  wacht ik zal het zelf eens proberen .

ma 400gr kippennek (plat geslagen) 150 gr groente met rauw ei
di 350 gr vuile pens en runderbot met vlees 200 gr
wo lamsvlees en lamsribbe 500gr
do 350 gr spiering en 150 gr zalm
vr vaste want dan is ze bij honden uit laat service
za 500 gr kippe vleugeltjes
zo 400 gram riplap 100 gr groente

:) wat denken jullie
Door senna-husky
#854136
ja dat klopt idd . wat mag wel en wat niet ze schrijven zoveel .  wacht ik zal het zelf eens proberen .

ma 400gr kippennek (plat geslagen) 150 gr groente met rauw ei
di 350 gr vuile pens en runderbot met vlees 200 gr
wo lamsvlees en lamsribbe 500gr
do 350 gr spiering en 150 gr zalm
vr vaste want dan is ze bij honden uit laat service
za 500 gr kippe vleugeltjes
zo 400 gram riplap 100 gr groente

:) wat denken jullie
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#854137
[quote="senna-husky"]
ja dat klopt idd . wat mag wel en wat niet ze schrijven zoveel .  wacht ik zal het zelf eens proberen .

ma 400gr kippennek (plat geslagen) 150 gr groente met rauw ei
di 350 gr vuile pens en runderbot met vlees 200 gr
wo lamsvlees en lamsribbe 500gr
do 350 gr spiering en 150 gr zalm
vr vaste want dan is ze bij honden uit laat service
za 500 gr kippe vleugeltjes
zo 400 gram riplap 100 gr groente

:) wat denken jullie
[/quote]

Ik kijk even niet naar de percentages want ik weet niet hoeveel jouw hond weegt. Ik mis ander orgaanvlees dan pens. Vooral lever zou ik zeker toevoegen want daar zitten veel belangrijke vitamines in. Waarom laat je haar vasten op de dag dat ze met de uitlaatdienst meegaat? Ik neem aan dat ze op die dag toch veel beweging heeft. Ik zou dat zelf niet doen.
Door senna-husky
#854145
senna weegt 19 kg . is het dan beter om te vaste als ze niets hoeft te doen ?ik las hier ergen .dat er op zaterdag gevast werd . alleen belongingtjes . toen dacht ik die gaan op zaterdag hun hond trainen . dan moet ze toch ook werken . bij die honden uitlaat service krijgt ze ook belongingtjes
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#854153
[quote="senna-husky"]
senna weegt 19 kg . is het dan beter om te vaste als ze niets hoeft te doen ?ik las hier ergen .dat er op zaterdag gevast werd . alleen belongingtjes . toen dacht ik die gaan op zaterdag hun hond trainen . dan moet ze toch ook werken . bij die honden uitlaat service krijgt ze ook belongingtjes
[/quote]

Ik versta onder vasten, niets eten. Dus ook geen beloninkjes. Maar daar kan iedereen anders over denken. Ik vraag me ook af waarom je zou willen vasten. Maar goed, dat is een andere discussie. Laat in ieder geval jouw hond vasten op een dag dat ie niet veel te doen heeft.
Gebruikersavatar
Door pike
#854163
[quote="senna-husky"]
ja dat klopt idd . wat mag wel en wat niet ze schrijven zoveel .  wacht ik zal het zelf eens proberen .

ma 400gr kippennek (plat geslagen) 150 gr groente met rauw ei
di 350 gr vuile pens en runderbot met vlees 200 gr
wo lamsvlees en lamsribbe 500gr
do 350 gr spiering en 150 gr zalm
vr vaste want dan is ze bij honden uit laat service
za 500 gr kippe vleugeltjes
zo 400 gram riplap 100 gr groente

:) wat denken jullie
[/quote]
Misschien heb ik ergens wat gemist, maar heeft je hond al eerder bot gegeten of alleen kvv?? Als hij nog nooit bot gehad heeft zou ik nog geen ribben geven en runderbot zou ik zowiezo niet geven is veels te hard.

Om de percentages te berekenen moet je precies opgeven hoeveel gram vleesbot en hoeveel gram spiervlees je geeft. Het is niet duidelijk wat je bij lam in gedachten had qua verhouding, ook is niet duidelijk of je bij die zalm filet of kop/graat bedoelt. Zalmkop vind ik ook te hard voor een beginner.

Ik mis ook orgaanvlees als hart, lever en nier.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#854164
[quote="senna-husky"]
senna weegt 19 kg . is het dan beter om te vaste als ze niets hoeft te doen ?ik las hier ergen .dat er op zaterdag gevast werd . alleen belongingtjes . toen dacht ik die gaan op zaterdag hun hond trainen . dan moet ze toch ook werken . bij die honden uitlaat service krijgt ze ook belongingtjes
[/quote]

Ik denk eerder dat je dat in een boek gelezen hebt ;)
Door roefus
#854181
Ik zou als beginner met makkelijke botjes beginnen, dus kippennekjes en vleugeltjes (even doorknippen in het gewricht, zeker als je net begint).
En als dat goed gaat alle andere onderdelen van kip.
Vervolgens iets hardere botjes van kleinvee, zoals konijn, parelhoen, eend enzovoorts.
Lamsribben zijn vrij hard, zeker als ze van ouder lam (schaap) zijn.
Pas als je hond goed gewend is aan het eten van bevleesde botten, kun je zoiets inzetten.
Dat geldt feitelijk voor alle ribben, nekken, koppen en/of staarten.
Ze moeten van een vrij jong prooidier afkomstig zijn en je hond moet aan vleesbotten gewend zijn.  ;)
Geldt ook voor zalmkop.
Runderbot is veel te hard. Ik voer zelf geregeld kalfs/runderknars en dat is goed te knagen, maar ook pas als je hond gevorderd is.

Als je spiering en zalmfilet in één maaltijd geeft, dan denk ik dat het heel laxerend is  :-\
Maar misschien bedoelde je zalmkop? Dan denk ik dus dat je met die kop nog even moet wachten.

Honden hebben toch zeker een 15% orgaanvlees nodig (bijvoorbeeld pens, hart, nier en lever).
Of een hond moet vasten, daar zijn de meningen over verdeeld.
Maar ik zou eerst mijn hond aan barf wennen, alvorens ik aan vasten dacht.
Gebruikersavatar
Door Madera
#857036
[quote="senna-husky"]
ja dat klopt idd . wat mag wel en wat niet ze schrijven zoveel .  wacht ik zal het zelf eens proberen .

ma 400gr kippennek (plat geslagen) 150 gr groente met rauw ei
di 350 gr vuile pens en runderbot met vlees 200 gr
wo lamsvlees en lamsribbe 500gr
do 350 gr spiering en 150 gr zalm
vr vaste want dan is ze bij honden uit laat service
za 500 gr kippe vleugeltjes
zo 400 gram riplap 100 gr groente

:) wat denken jullie
[/quote]
waarom sla je je kippennekken plat, terwijl je wel runder- en lamsbot geeft??
Door senna-husky
#857037
nee het was een voorbeeld  ben nu bakjes orgaan aan t maken en zoek een manier om rustig over te gaan op barf het hart lever en nier gaan er wel in nu vers van de slager
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door