Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#85537
uh ja, gister ben ik dus met carmen mee geweest naar rotterdam en heb daar kalsribben, geiten ribben en lamsribben, oh ja, en geitennekken ingeslagen.
gister qyan ene kalfsrib gegeven, maar ene kalfsrib met zoveel vlees vond ie eng ;D
uiteindelijk heeft ie het later in de avond ana gedurfd en op gegeten.
ik had er voor vannochtend nog 1 uit gelaten, samen met ene lamsspareribje, aangezien hij zoveel vlees aan ene bot toch echt eng vond.
vannochtend vond ie het dus weer eng en heeft hem laten liggen.
lamsspareribje meteen op gegeten.
nu had ik er 1 half bevroren op het aanrecht liggen die hij van het aanrecht heeft gejat.
baasje was vergeten het keukenhekje dicht te doen.
en halfbevroren eet ie een kalfsrib dus of hij het zijn hele leven nog nooit anders heeft gegeten en is het geen vreemd ding meer ???

zijn er honden die dat idd lekkerder vinden, en is het uberhaupt wel goed als het nog half bevroren is ???
Door Ineke
#85645
Ik zou zelf denken dat het niet zo'n probleem is. Er worden 's zomers ook bevroren KONGEN gegeven. Door het likken wordt het opgewarmd.

Het komt natuurlijk niet halfbevroren in de maag, wat wel zo zou zijn met bevroren stukken vlees.
Op het moment dat het stuk wordt doorgeslikt lijkt het mij al ver genoeg ontdooid te zijn door het kauwen, dat het niet koud op de maag valt.

Misschien hebben de ervaren bottengevers een andere mening?
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 23 apr 2004, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#85661
Nah...ik zou er niet teveel over inzitten.
Er zijn zelfs eigenaars die altijd bevroren RMBs geven,omdat de hond dan ietsie beleefder gaat eten,
inplaats van hap slik weg,moeten ze effe aan 't bevroren vlees bijten om er wat af te krijgen,
en duurt het effe langer voordat ze alles hebben weg gewerkt.
Ik maak er geen gewoonte van,maar 't gebeurd hier ook wel is 'n enkele keer dat de vlees nog niet helemaal ontdooid is.
Wanneer het hier heel warm weer is,dan kauwen ze ook graag op klontjes ijs...dat is OOK koud wanneer het word ingeslikt en daar hebben ze ook geen last van.
En ik geloof dat de slede honden (de echte ;)) trouwens ook wel de hele vissen,bevroren te eten krijgen.


btw...Marion...wat 'n geweldige foto!!! ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 23 apr 2004, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#85692
ik denk dat het er met qyan mee te maken heeft dat er te veel vlees aan die botten zit.
qyan is nooit echt fan geweest van grote stukken vlees, hoe fijner gemalen, hoe beter.
maar kan dat bot natuurlijk ook gewoon keer op keer minder bevroren aanbieden totdat het gewoon echt op kamertemperatuur is.
dus een soort van gewenning toch ofzo.

nou ja, hij lijkt er weinig last van te hebben en het heeft gesmaakt ;)
mag ook wel na 1,5 jaar proberen om een bot te geven zonder dat ie er een maag/ darmverknettering aan overhoudt :D
Door qyan
#85698
crutz schreef: nee, sorry, hier hebben ze de kans echt niet om eten te jatten voor het helemaal ontdooid is ;D zou het dus niet weten
nee, hij heeft hier normaal ook niet de kans om in de keuken te komen als wij niet in de keuken zijn >:( ;D
maar die hekjes he, je kan ze weleens of vergeten dicht te doen, of om ze niet goed dicht te doen en qyan het open maakt ;)
Door Janet
#85710
Kali wil wel eens ongeduldig zijn en dan krijgt ze het ook halfbevroren. Het gaat net zo makkelijk naar binnen, maar een echte voorkeur heeft ze niet.
Door Lizzy
#85924
Hoi Wendy, hoe is het halfbevroren bot hem bekomen? Sommige honden vinden bevroren botten lekkerder (waarom weet ik niet) en andere honden vinden het juist niet lekker en gaan er zelfs van kotsen of aan de diarree....!
Door qyan
#85934
Lizzy schreef: Hoi Wendy, hoe is het halfbevroren bot hem bekomen? Sommige honden vinden bevroren botten lekkerder (waarom weet ik niet) en andere honden vinden het juist niet lekker en gaan er zelfs van kotsen of aan de diarree....!
hoi lizzy,
dat half bevroren bot is hem heel goed bekomen.
niet gespuugd, ook geen diaree, geen tekenen van buikpijn.
gewoon heel goed gelukkig ;) :D
haha, maar hij wil alleen kalfsribben half bevroren, lamsrib moet op kamertemperatuur.
Door qyan
#87193
crutz schreef:
;D is afgelopen hoor met het personeel, personeel heeft 2 weken vakantie, dus hij vreet het maar en anders eet ie niets.
gister heeft ie het dus gewoon gegeten, niets half bevroren, gewoon normaal ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door