Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#85522
Hallo Allemaal..

Pfff ik zit hier nog te trillen van schrik..Het volgende is er gebeurd;

De katten mogen sinds kort op het balkon, dit hebben we met gaas en een net afgezet. Noa vond dit niet genoeg en is ergens doorheen gekomen, op de rand v/h balkon geklomen en toen op de een of andere manier naar beneden gesprongen/gevallen. Zo bij de buurvrouw op een zeer dunne schutting.. Tobias kwam naar binnen gescheurt, druk maauwend zodoende wist ik dat er iets was..Als een speer naar beneden gerend en bij de buurvrouw aangebeld. Toen de tuin, ik vreesde het ergste, Noa wil namelijk niet opgetild worden en moet ook niets van vreemde hebben en dan nog eens in een vreemde omgeving..Maar ze zag me en begon gelijk om me te "roepen". Ach zo zielig, grote ogen, al d'r haren overeind en dan heel zielig maauwen..Godzijdank kon ik haar zo pakken, toen snel naar binnen (alwaar ze uit m'n armen sprong zo de woonkamer v/d buurvrouw in, maar ook daar mocht ik haar zo oppakken)
Hier weer binnen alles nagekeken, ze heeft een tand door d'r lip en er is een puntje, heel klein, van een hoektand af :-\ Ze heeft er weinig last van want ze heeft net wel gewoon wat gegeten..
Wat denken jullie? Is dit iets voor de dierenarts of gewoon even in de gaten houden?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#85546
Wat een %&^%$^%$%$ zijn die katten toch ook he :-\
Gelukkig is ze er nog zo vanaf gekomen zo het zich laat aan zien,ik zou haar even in de gaten houden als ze slaapt af en toe even wakker maken en haar temp even meten (als dat kan) misschien kun je ook aan een oortje voelen of het heet is.Ze zal morgen wel stijf zijn,kijk ook even naar haar slijmvliezen in de bek en oogleden of die gewoon roze blijven,als ze wit worden direkt naar de da.
Geef haar een dikke knuffel van mij en die stoere Tobias heeft wel wat lekkers verdiend :D
Door Mayka
#85549
Nou, daar ben je lekker mee :o! Heeft ze de zomer in haar hoofd? Waarschijnlijk is ze zelf ook zo geschrokken dat ze het voorlopig niet weer gaat proberen ;D.
Wij zijn Sylvester een keer vier dagen kwijt geweest. Was achter mij angelopen naar een vriendin in een straat verderop. Kon de weg naar huis niet meer vinden............... (Ja, hij is echt dom!) Sindsdien blijft hij op het pleintje.

Ik zou het idd even aankijken met Noa, als ze last van haar bekkie zou hebben zou ze ook niet eten lijkt me. Hopelijk was de schrik het ergst.

Geef haar maar een dikke knuffel van ons en je kunt altijd morgen nog naar de da als het nodig mocht zijn.

Sterkte!
Door geer
#85552
Die Kamikaze-katten ook altijd ::) ::) Ik ben een hele middag bezig geweest om mijn balkon met gaas af te zetten...en denk je dat de dames daar genoegen mee namen??? Niet dus ::) Ze halen zulke halsbrekende toeren uit om eroverheen te klimmen, dat ik zo onderhand overweeg om mijn gaas-kunstwerk er maar weer af te slopen :-\ Vorige zomer is Dap een paar dagen gaan kamperen bij de buren...ze was ineens weg en in geen velden of wegen meer te vinden... Grote zoekactie op touw gezet, posters opgehangen, alle benedenburen gevraagd of ik in hun schuurtjes mocht zoeken... Ik heb zelfs bij een buurman van twee huizen verder in zijn wasmand gekeken of ze daar misschien zat (en ik kende hem niet eens 8))... Na drie dagen roken onze buren, die keihard mee hadden gezocht, ineens een vreemd luchtje in hun slaapkamer...en jawel, daar lag madame al 3 dagen ::) :D
Door zurca
#85564
Bedankt voor jullie reacties..

Ze voelt niet warm aan, gedraagt zich verder ook normaal..Ze zat net alweer voor de deur te "vragen" of de deur niet nog effe open kan :-X(niet hard genoeg geschrokken dus :-\)
Haar slijmvliezen zijn normaal van kleur, heb effe ter vergelijking Tobias z'n bekkie opengetrokken ;)
Ze ligt nu wel te slapen maar reageert wel als ik haar roep en of aanraak..Ze loopt ook niet mank ofzo en ik mag/kan haar overal aanraken zonder reactie..
Ik denk, HOOP dat het allemaal meevalt ze zal morgen wel wat stijf zijn..
Tja, of ze het voorjaar in de bol heeft?! Krols is ze (nog) niet..Het heeft er meer mee te maken dat "het gras bij de buren groener is". V.a dag een dat ze op het balkon mag heeft ze al diverse pogingen gedaan om het balkon te verlaten..Ondanks al onze voorzorgmaatregelingen is dat dus vandaag gelukt..

Helaas voor haar heeft ze het nu wel verpest, de balkondeur blijft nu dicht totdat we een andere oplossing hebben om het balkon "Noaproof" te maken..

De knuffels zijn in ontvangst genomen met een zacht geprrr ;) En tobias, die heb ik de hemel in geprezen..Die gekkerd kwam echt zeggen dat er wat mis was..Vannavond een extra portie vlees voor hem ;D
Laatst gewijzigd door zurca op vr 23 apr 2004, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#85567
Het stomme van die twee van mij, is dat ze niet naar beneden willen, maar alleen maar naar de aangrenzende balkons... Ik heb al vanalles geprobeerd om ze de tuinen in te krijgen, heb zelfs een heus hangend afstapje aan mijn balkon gemonteerd, zodat ze via dat ding op de schutting van de benedenburen kunnen klimmen (mEt toestemming ;))... Maar nee hoor...ze willen niet naar beneden, ze willen alleen als een stel acrobaten over de ballustrade lopen ::)
Door zurca
#85572
Inderdaad Geer..Doe je je uiterste best om een katvriendelijk balkon te maken zodat ze de "tijger" in zichzelf kunnen ontdekken..Willen ze nOg meer...

Ze moeten echt nog effe geduld hebben, na onze zomervakantie gaan we serieus opzoek naar een huurhuis mEt tuin..Dan zijn we van plan om een katteren te (laten) maken..

Het avontuur van jullie Dap heb ik, met spanning, gevolgd. En eerlijk gezegt heb ik wel even moeten lachen toen bleek waar zij haar dagen had doorgebracht.. ;)
Door ine
#85615
Pfff, nog een mazzel, dat je direct gewaarschuwd werd!
Geef beiden maar een knuffel! :-* :-*
Door zurca
#85620
Ine schreef: Pfff, nog een mazzel, dat je direct gewaarschuwd werd!
Geef beiden maar een knuffel! :-* :-*
Inderdaad mazzel...
Ik ging al wel elke keer als ik effe niets hoorde of zag bewegen vanuit m'n ooghoeken (ik zit achter de computer en kijk zo de keuken in waar de deur naar het balkon is) kijken wat ze uitspookten...
Ze is er snel effe tussenuit gepiept..

Nu ligt ze naast me in het raamkozijn, zichzelf uitgebreid te wassen..Af en toe kijkt ze me aan met van die "knijpoogies" alsof ze me wil bedanken..

De knuffels zij in ontvangst genomen..
Tobias:"Prrrprrrprrrrrrrrrrrppppprrrr"
Noa:"Prrt....Prrrt...Prrtt" ;)
Door Loeka
#85639
zurca schreef:
Ze moeten echt nog effe geduld hebben, na onze zomervakantie gaan we serieus opzoek naar een huurhuis mEt tuin..Dan zijn we van plan om een katteren te (laten) maken..
Je zou ook kunnen denken aan schrikdraad, er is speciaal schrikdraad voor/tegen honden en katten te koop. Dan hebben ze toch de vrijheid om lekker te ravotten in de tuin en onder struiken te duiken enzo, maar ze kunnen toch niet weg en het houd andere katten uit de tuin. Bij een ren hebben ze toch minder vrijheid. En je weet hoe ze zijn, zit jij lekker in de tuin en zij in de ren, willen ze natuurlijk ook in de tuin ;-) Hier vinden ze het in ieder geval ideaal en ik ook!
Door Loeka
#85647
Ik wil natuurlijk geen paniek zaaien, maar in theorie kan ze inwendige bloedingen hebben doordat ze met haar lijf ergens op gevallen is.

Houd ze maar scherp in de gaten!

Een dikke knuffel voor haar en de held die jou kwam waarschuwen!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#85651
Loeka schreef: Ik wil natuurlijk geen paniek zaaien, maar in theorie kan ze inwendige bloedingen hebben doordat ze met haar lijf ergens op gevallen is.

Houd ze maar scherp in de gaten!

Een dikke knuffel voor haar en de held die jou kwam waarschuwen!
Daarvoor zei ik al dat ze de slijmvliezen moest controleren,als ze inwendig bloedverliest worden die bleek.
Door zurca
#85665
sylvia schreef:
Daarvoor zei ik al dat ze de slijmvliezen moest controleren,als ze inwendig bloedverliest worden die bleek.
Ik denk niet dat ze echt gevallen is..Waarschijnlijk is ze gesprongen maar bleek de schutting niet zoals ze dacht te zijn..hierdoor is ze toch wwat raar terechtgekomen en heeft daarbij haar bek bezeert..Ze is zich in iedergeval niet te pletter gevallen zeg maar..

Zojuist heeft ze alweer een sprintje door de kamer getrokken..
Maar ik zal haar zeker even in de gaten houden, je weet tenslotte maar nooit :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#85670
Jeetje :o da's echt ff schrikken........ gelukkig gaat dit voor de meeste katten wel goed, hooguit wat gekneusd, stijfjes en een kapot bekkie.

Hou d'r idd goed in de gaten voor het geval dat.

En tja,........ katten......
Door zurca
#85679
Ivonne schreef: Jeetje :o da's echt ff schrikken........ gelukkig gaat dit voor de meeste katten wel goed, hooguit wat gekneusd, stijfjes en een kapot bekkie.

Hou d'r idd goed in de gaten voor het geval dat.

En tja,........ katten......
Ik ben in ieder geval harder geschroken dan zij ;)
En inderdaad..Katten... ::) :-X ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door