Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lycka
#855983
Ik heb even een vraagje, ze is vroeger van een oud vrouwtje van 72 geweest en toen Shiva niet meer te hanteren was hebben wij haar geadopteerd, maar nu komt dus mijn vraag:
Ze is altijd een etter geweest als het ging om brok, verschillende geprobeerd maar het mocht niet baten (gelukkig) alleen de RC Boxerbrok luste ze (kreeg ze bij die mevrouw ook) en das me stomweg veel te duur: 62 euro voor 12 kilo  :o
Toen heb ik haar over gezet, dankzij jullie hulp  ::) op kvv en barf, maar nu na een tijdje begint ze echt vreselijk te miepen, we trainden altijd met leverworst (ze luste geen hondenkoekjes). De kvv gaat echt super, ze wind niet meer, ze glimt als een spiegel, ze stinkt nmiet meer uit haar bek, de vacht meurt niet meer, uit haar ogen komt nu af en toe wat witte prut, vroeger was dat bruin en heel veel, ik moest echt elke 2 dagen haar rimpels schoonmaken en dan was de handdoek gewoon vies bruin  :-X Ze is vrolijker, ze poept minder en heeft lol met eten.
Tot eergisteren: ze krijgt momenteel haar medicijnen in de leverworst, was nooit een probleem (ze heeft al vaker ab kuurtjes gehad). Gister begon ze er een beetje mee te miepen, en vandaag kreeg ik het er niet meer in met een stukkie leverworst, dus heb ik het naar binnen gedrukt.
Gister begon ze ook te zeuren met de kipkarkasjes, voorheen vond ze het echt helemaal te gek, helemaal blij en kauwen. Eergister wilde ze er maar eentje, 's avonds geen (het was dus niet zo dat ze geen honger meer had want ze had wel ff snel de nek van Dora gejat  >:( (ik had er 3 uit gehaald) dus gewoon weer in de koeling gedaan voor de volgende dag, deze keer heb ik er maar kleine stukjes van geknipt in de hoop dat ze doordat ze zich niet lekker voelt (ga ik maar vanuit omdat ze een blaasontsteking heeft/had) aan de andere kant moet ik zo weer met haar gaan fietsen omdat ze gister vreselijk drammerig was. De stukjes goed door het vlees gemengt, keurig er omheen likken, en de stukjes die ze in haar bek har weden ontdaan van de kvv en uitgespuugd.  >:( Dus ook de stukjes wil ze niet, ik heb het dus gepureerd (nu dus mn combi mix staaf gedoe stuk  :'() Dit heb ik dus door haar vlees gemengt en ook nu heeft ze zitten miepen en zitten er na afloop weer gewoon stukjes kip in die ze niet wilde.

Zijn er meer honden die zo vreselijk miepen?, lust ze nu gewoon de karkasjes niet meer? En zijn er tips, enig idee wat ik moet doen? Ik wordt gewoon gek van haar  :'(, ik ga morgen bij de poelier weer nekken en poten halen, kijken of het gewoon de kip is die ze niet meer lust of dat ze gewoon geen zin meer heeft in knagen :-\

Alvast heel erg bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om mijn gezeur aan te horen maar ik weet het gewoon even niet meer.  :'(
Door Lycka
#857414
Sinds vandaag eet ze dus ook geen kippennekken, kippenmagen en ei gaat er matig in. Het kvv daarin tegen, met name de pens-variant gaat er in als koek  :-\
In principe krijgt ze eigenlijk altijd gewoon kvv, en ik ben dus een beetje bezig met kleine barf dingetjes, voorheen vond ze het echt heel erg lekker. Aan de kip kan het niet liggen, de kat heeft vandaag namelijk een nek uit de bak gevist en is die gaan oppeuzelen, heb em niet eens kapot hoeven slaan  :)

Is er iemand die weet of dit gewoon buien zijn? Gaat dit weer over of is bij haar gewoon de lol er af?
Door leni
#857450
vervelend hoor dat het zo gaat :(ik kan je niet helpen.Zena zit nu 5 maanden aan de barf en eet letterlijk alles wat ik geef.Voor die tijd kvv vanaf okt vorig jaar ging er ook in als koek.je zeurt niet hoor !!!advies vragen is nooit verkeerd!!!ik hoop dat iemand je kan helpen!!!!
Door Jolly
#857492
kvv gaat er dus wel in? dat is gemalen en als barfdelen en dus botten en nekjes e.d niet gan, heeft ze misschien last van der gebit.
een pijnlijke kies of tand kan honden echt niet willen laten eten.
Door Lycka
#857682
Het punt is dat ze het tot halve wege deze week allemaal heerlijk opat, ze zit nu aan de AB voor een blaasontsteking en nu begint ze te miepen. Nu wil ze zelfs geen leverworst meer, en daar hoeft ze echt niet op te kauwen, even als de maagjes, dit wordt gewoon naar binnen geslikt  :-\
Door Femke
#857683
[quote="Lycka"]
Het punt is dat ze het tot halve wege deze week allemaal heerlijk opat, ze zit nu aan de AB voor een blaasontsteking en nu begint ze te miepen. Nu wil ze zelfs geen leverworst meer, en daar hoeft ze echt niet op te kauwen, even als de maagjes, dit wordt gewoon naar binnen geslikt  :-\
[/quote]

misschien is ze gewoon niet heel erg lekker door de AB. Hoe lang duurt dat kuurtje nog? Anders zou ik zo lang gewoon even alleen KVV geven....

Geef je trouwens ook probiotica naast de AB? Ik geloof wel dat ik dat zou doen....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door