Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#847816
Ondanks het barfen, merk ik toch dat het gebit van Ikijok wat viezig eruit ziet... Waarmee kan ik dat het beste verwijderen?

Rachel.
Door K&D
#848003
Ja, die krabbertjes gebruiken wij ook. Soms hebben ze bovenaan de hoektanden aanslag. Wij hebben er een paar (oude) van onze aardige tandarts gekregen  :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#848013
Malamoods schreef: Ondanks het barfen, merk ik toch dat het gebit van Ikijok wat viezig eruit ziet... Waarmee kan ik dat het beste verwijderen?

Rachel.
Als je nagels hebt, lukt het daarmee ook erg goed :D
Door Malamoods
#848126
Rovanna schreef: Als je nagels hebt, lukt het daarmee ook erg goed :D
Hi hi, dat wisselt nogal... :-[
Ik heb trouwens effe gekeken, maar kan ze op jou link niet vinden Lizzy... Waar verkopen ze die dingen nog meer? En haal je dan niet het glazuur eraf?

Rachel.
Door Lizzy
#848148
Malamoods schreef: Hi hi, dat wisselt nogal... :-[
Ik heb trouwens effe gekeken, maar kan ze op jou link niet vinden Lizzy... Waar verkopen ze die dingen nog meer? En haal je dan niet het glazuur eraf?

Rachel.
Geen idee waar je ze nog meer kunt kopen. Ik koop ze standaard bij plaza33. Als je naar Dumuchi dierproducten gaat en dan naar verzorging en dan naar gebit: dan staan ze daar. Je kunt ze in ieder geval niet in een dierenwinkel kopen.

Nee, je haalt het glazuur er niet mee af maar het is niet iets dat ik aanraad wekelijks te doen. Gewoon af en toe wat tandsteen mee verwijderen.

Het blijft gek he, dat zoveel van onze echte vlees-etende honden toch vieze gebitten krijgen....
Door Malamoods
#848181
Ja, het is idd gek... Ik ga nog even op de link kijken of ik hem met je aanwijzingen kan vinden....

Rachel.
Door [email protected]
#849969
Ik was laatst op de show met Karin, die had een flesje gekocht voor de aanslag op de tanden, maar of het ook werkt, moet ik eens aan Karin vragen.
Ik laat jullie zo snel mogelijk niets weten.
Door madelonverschoor
#855887
Beste rachel,

Ik heb een teefje van 13, mijn dierenarts raadde mij af om het tandsteen onder narcose te laten verwijderen. Hij gaf mij iets wat werkelijk perfect werkt, niet direct, maar het is geweldig. Het heet Prozym. het is tegen tandsteen  en helpt ook bij een slechte adem. Ik woon in Frankrijk en weet niet of ze het in Nederland verkopen; de fabrikant is Sogeval hun site is www.sogeval.fr
Door mcSnurk
#857668
laatst gehoord dat een dierenarts aanraadde om een verbandgaasje om je vinger te wikkelen en daarop hondentandpasta, dit zou betergaan als een tandenborstel.
Door Nynke
#858865
laatst gehoord dat een dierenarts aanraadde om een verbandgaasje om je vinger te wikkelen en daarop hondentandpasta, dit zou betergaan als een tandenborstel.


Ik kan me ook wel voorstellen dat dat beter werkt. Logisch gezien voel je beter aan hoeveel druk je geeft.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#859425
Wat ook al goed kan helpen is met een droog papieren zakdoekje of een stukje keukenpapier langs het gebit gaan, als het nog plak is tenminste.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door