Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Toetkonijn
#855785
Ik heb inmiddels 3 producten (spier support, rust compositum, pijn compositum) van Groene Os geprobeerd voor onze honden. En ze vinden/vonden alles even smerig, m.a.w. ik krijg het er nauwelijks in. Hebben jullie tips?

Gr. Liesbeth
Door Lizzy
#855858
Ik meng het met de groentemix + (orgaan)vlees. Scheppie kwark erbij en je hoort Bruutseltje niet klagen. Maar, de meur alleen al... Het is wel ontzettend vies spul en ik vraag me wel eens af of dat nou zo persee nodig is..... :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#856114
Die kruiden zijn zo vies. Dat is vaak met kruiden zo. Daarom doen de Chinezen er vaak zoethoutwortel door, dat maakt het iets aangenamer (voor mensen).
Door Lizzy
#856136
Wat is het dan in Spier Support dat het zo vies ruikt en vies wordt gevonden?

Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, , Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).
Door Sylvi@
#856141
Ik heb alleen ervaring met de weerstand compositum (maar bij 1 kat en 1 hond) en die doe ik gewoon over de kvv, zelfs de ene kieskeurige kat eet dat zo :o dat had ik dus echt niet verwacht, omdat het idd best sterk ruikt, vind het wel lekker ruiken.

Shannado heeft kennelhoest op dit moment, ik deed van de week een schepje van die kruiden in haar bak met wat hoestdrank en ze likte het zo op, waarschijnlijk is de weerstand compositum dus veel minder vies!?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#856221
[quote="Lizzy"]
Wat is het dan in Spier Support dat het zo vies ruikt en vies wordt gevonden?

Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, , Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).

[/quote]
Geen idee, MSM heeft een zeer typische smaak, B vitamines ruiken heel sterk, selenium? Onze honden vonden het ook vies.
Door Toetkonijn
#856233
[quote="Lizzy"]
Wat is het dan in Spier Support dat het zo vies ruikt en vies wordt gevonden?

Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, , Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).

[/quote]

Heb even aan Spier Support en Rust Compositum geroken. Spier Support valt dan reuze mee, maar onze bobtail vond het echt vreselijk. En ze was niet moeilijk hoor. Trouwens mocht iemand interesse hebben in de pot Spier Support, laat me dat dan even weten (ik denk dat er 4 schepjes uit zijn).

Gr. Liesbeth
Door hercujess
#857891
Ik giet de vloeibare middelen gewoon puur op een lepeltje naar binnen. Jip heeft niks in te brengen, maar kan me voorstellen dat het met poeder wat lastiger wordt. Ik heb gisteren het door een likje pindakaas geroerd.
Door Bobo
#863149
Bobby krijgt een kuurtje drainage compositum van groene os, maar hij vind het lekker...  :P
Misschien omdat hij de traumeel erger vond? Daar trok hij bekken bij, heel erg  ;D
Dit gaat er in verhouding makkelijker in!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#863351
Als je de maagcompositum mengt met yoghurt krijg je een soort plamuur. Het wordt hard. Heel merkwaardig.
Zijn er andere middelen die dat ook doen? iemand dat gemerkt?
Door geer
#867140
[quote="Hitam"]
Als je de maagcompositum mengt met yoghurt krijg je een soort plamuur. Het wordt hard. Heel merkwaardig.
Zijn er andere middelen die dat ook doen? iemand dat gemerkt?
[/quote]
Ja, dat heb ik ook gemerkt. Het wordt niet hard, maar wel heel dik!
Door Borke
#869410
Rust compositum heb ik gemengd met zuivel en dat ging goed en ook wel met wat CB voor de katten en dat lukte ook.
Ik vind het behoorlijk veel gedoe en dan zag ik er ook nog eens geen effect van >:(
Door Nynke
#870813
Ik heb rust-compositum gekocht voor Jeppe tegen zijn vuurwerkangst en ben van plan dat gewwon over de CB te strooien. Ik hoop dat het goed werkt, het is zo'n angsthaas !!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door