Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jollie
#833773
belle is vier weken geleden loops geweest ik denk dat ze weer schijnzwanger wordt ze heeft al twee keer eerder  last  gehad, eerste keer DA galastop gekregen ,ik wil dit niet meer al die hormonen laatste keer heeft ze albla vetsem gehad maar dit vind ze vies ik gaf haar dat puur ,ik wil haar dus iets anders geven ,nu hoorde ik van sepia D6 heeft iemand daar resultaten mee ??
En hoe  gebruik ik eventueel pulsatilla , welke dosering en warneer start je daar mee ,ze is nu wel heel aanhankelijk maar eet en drinkt nog wel heel goed haar tepels zijn al wel wat opgezet.
Door Red_Hunter
#854309
Hier ook een schijnzwangere teef :-\
Ik ben 3 weken na de loopsheid begonnen met Ablavetsem, maar helaas niet voldoende geholpen.
Ik geef de Abla altijd in wat water. Abladruppels en water in een spuit en in de wangzak spuiten. Ze vind het ook vreselijk, want als ze hoort dat ik het aan het klaarmaken is, dan verstopt ze haar hoofd al. ;D
Ik hoorde van iemand die de druppels gewoon door het eten deed, ik dacht dat dat niet mocht met homeopathie, maar hij doet het al jaren zo en heeft geen problemen.
Hij begint altijd de laatste week van de loopsheid al, misschien iets voor volgende keer.

Verder denk ik dat je met die andere middelen hetzelfde krijgt, want de smaak is toch vaak hetzelfde met homeopathie, het is de alcohol die ze vies vinden.

Bij sommige honden helpt het wel en bij sommige nu eenmaal niet. Soms is het wel dat ze steeds beter op het middel gaan reageren. Misschien nog even volhouden. Dan bedoel ik niet op korte termijn maar na een paar loopsheden.

Verder heb ik ook geen ervaring met andere middelen, dus daarbij kan ik je niet helpen.

Bij Ireen merk ik wel dat het minder heftig dan de vorige keer is, dus de druppels hebben wel iets gewerkt, maar toch dikke tepels, aanhankelijk en sinds een paar dagen soms piepen 's nachts. >:(

Sterkte met je hond.
Groetjes Trudie
Door Sennaruby
#854327
Ik zou niet zomaar met homeopatische middellen aan de slag gaan, maar naar een homeopaat gaan zodat die het juiste middel voor je hond kan voorschrijven. Dat werkt het beste!

Groetjes,

Fieke
Door Decibels
#855767
ik geef mijn schijnzwangere teven altijd abla-vetsem. Gewoon in de bek...bij sommige geeft dat problemen, dus als het echt niet anders kan doe ik de druppels op een korstje brood. Je zou een volgende keer eens tijdens de laatste week van de loopsheid kunnen beginnen...dikke kans dat ze dan helemaal niet schijnzwanger wordt. Voor nú...zou je  1-2 dagen stoppen en dan weer beginnen...meestal slaat het dan wél aan.
Gebruikersavatar
Door Billie
#855770
Ik heb een schijn geworpen baby's pommewawa, vreselijk. Ze loopt de hele dag met haar Nijntje in haar bek, huilen, piepen, noem maar op. Geen melk, maar gek wordt ik er van....abla-vetsem..nooit van gehoord.
Kan ik dat hier ook krijgen?  Ik denk er nu over om haar te laten helpen want ik vind het zo zielig voor haar.  Maar liever niet als er een andere oplossing is.
Door Decibels
#855776
Billie schreef: Ik heb een schijn geworpen baby's pommewawa, vreselijk. Ze loopt de hele dag met haar Nijntje in haar bek, huilen, piepen, noem maar op. Geen melk, maar gek wordt ik er van....abla-vetsem..nooit van gehoord.
Kan ik dat hier ook krijgen?  Ik denk er nu over om haar te laten helpen want ik vind het zo zielig voor haar.  Maar liever niet als er een andere oplossing is.
te bestellen via internet of bij je DA

http://www.dursydog.nl/
Door K&D
#855825
Ik gebruik het ook bij Dubhe. Die zit nu in de laatste week van de loopsheid en ik ben vorige week begonnen met Abla-vetsem. Eerst spoot ik het in haar bek, maar ze vindt het verschrikkelijk vies, dus ik doe het nu op een stukje brood.
Door jollie
#856746
Bedankt voor jullie reactie, abla vetsin heeft goed geholpen ik heb het ook  met een stukje brood gegeven ging goed.
Ze had alleen nog opgezette tepels maar er kwam geen melk melk uit, deze heb ik gemasseerd met kamferspiritus en koude theedoek met water en azijn ,maar het is nu bijna 10 weken geleden dat ze loops was ,dus het gaat goed. bedankt
Door Decibels
#856845
jollie schreef: Bedankt voor jullie reactie, abla vetsin heeft goed geholpen ik heb het ook  met een stukje brood gegeven ging goed.
Ze had alleen nog opgezette tepels maar er kwam geen melk melk uit, deze heb ik gemasseerd met kamferspiritus en koude theedoek met water en azijn ,maar het is nu bijna 10 weken geleden dat ze loops was ,dus het gaat goed. bedankt
kamfersprititus is echt een ouderwets middeltje tegen schijnzwangerschap. Tegenwoordig wordt dat eigenlijk niet meer daarvoor gebruikt en is het advies...afblijven van die melklijsten tijdens een schijnzwangerschap.
Door jollie
#858175
oh hier schrik ik van dat ik geen kamferspiritus mag gebruiken ,maar waarom niet ??????
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door