Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annielaumen
#855073
astrid is al gewend aan botten eten
ze eet hele kip
konijnenpoten en koppen
eend
kwartels
zalmkoppen
af en toe kalfsbotten
kan ze nu ook lamskoppen eten
en is dit een complete maaltijd
astrid is een rottweiler van ongeveer 38  39 kilo

annie laumen
Door Laura2004
#855105
Ik zie dat je tot nu toe voornamelijk zachte botten hebt gegeven. Misschien is het verstandig om eerst lamsribben of geitenribben te proberen. En als je toch besluit die lamskop te geven, zou ik wel wat vlees erbij geven, want de meeste lamskoppen zijn niet heel bevleesd ;)
Door dorinekok
#855279
o jee de mijne eten al bijna sinds ze begonnen met barf ook lamskop. En dat zijn geen rottweilers. Omdat ze 20 kilo wegen (ongeveer) geef ik ze ieder een halve lamskop. Dat is dan weer zo veel gewicht dat het voldoende is voor een dag eten. Ik geef er dus niks bij. Meestal krijgen ze de dag erna weer rundvlees en dergelijke. En o ja, die van mij hebben nog nooit lamsribben of kalfsribben of zo gegeten. Ik zal daar toch eens naar gaan vragen hier. In de winkel is het namelijk schreeuwend duur.
Misschien moet ik erbij zeggen dat beide honden al volwassen waren toen ik met Barf begon en ze heus al eens op botten geknaagd hadden.
Door dorinekok
#855281
ik lees nu dat jouw rottweiler ook al volwassen is... Ik zou persoonlijk denken dat het moet kunnen hoor.
Door Ronja
#855325
Hoe zwaar is een gemiddelde lamskop? je kunt ze in de winkel laten doorzagen, geloof ik?
Door Cindy de Wolf
#855379
Ik heb nun 1 keer een lamskop gegeven omdat ik het eens uit wilde proberen. Ik vind het a) vrij hard en b)niet/weinig bevleesd. Ondanks dat ze het bijna allemaal wel aten geef ik het niet meer. Ik voel me er niet happy bij. Ik denk dat een gemiddelde halve lamskop als snel richting de 700 a 800g gaat.
Door Minna
#855412
Ik heb een kleine hondje van 9 kilo en die eet al een halve lamskop met gemak...Hier waren ze een maand of zo volledig op barf bij hun eerste kop, het is een halfuurtje en het is weg m.u.v een paar kiezen (een hele kop bij de herders) . Ik zie het gewoon als een maaltijd, zit best wel vlees aan en de ogen, tong, hersenen etc. Ze krijgen daar ook niet van dat hele harde bot-poep van. Ik zou het wel gewoon doen. Als de kalfsbotten en zalmkop ook goed gaan lijkt een lamskop mij ook geen onmogelijke opgave...vooral niet voor een volwassen rottie!  ;)
Door dorinekok
#855433
zo zie je maar dat iedereen er weer anders in zit. Misschien kun je het gewoon proberen: Als het vlekkeloos gaat zonder problemen kun je het weer geven. Gaat het niet lekker of heb je er geen goed gevoel bij dan kun je het laten. Net zo makkelijk.
Door Laura2004
#855435
Ik had niet gezien dat je ook al kalsbotten had gegeven, dan weet ik wel zeker dat een lamskop goed gaat, maar ik zou wel eerst wat vlees geven ;)
Door Mevroi Kruim
#855513
Het zal ook heel erg afhangen van hoe oud het lam was. Jonge lammeren hebben betrekkelijk zachte koppen; oudere lammeren/schapen hebben harde schedels.
Hier eten ze halve lamskoppen als hele maaltijd; meestal blijft de onderkaak over en soms alleen de tanden en kiezen. Ik vind het nuttige voedingsmiddelen omdat er bot, spiervlees (tong, OK, soort orgaan maar meest dwarsgestreept spierweefsel) en orgaan (hersens, heel voedzaam; ogen) in en aan zit.
Door annielaumen
#855768
bedankt voor de nuttige tips
ik ben van april pas bezig met rauwe voeding
meer barf als kvv
bij de kip konijn en zalmkoppen dat gaat zonder problemen
ook blijf ik er altijd bij
in sittard en omgeving is het moeielijk om aan geit lams ribben  te komen
of het is me te duur
de lamskoppen  waren niet zo duur 1.60 euro

groetjes annie laumen
Door DaisyD
#855815
annielaumen schreef: bedankt voor de nuttige tips
ik ben van april pas bezig met rauwe voeding
meer barf als kvv
groetjes annie laumen
Hier nog een Rottiemeid (35 kg) die sinds april/mei bezig is! Daisy was bij haar eerste lamskop dolenthosiast, maar snapte niet direct hoe je zo'n ding moest eten. De tweede keer dacht ze; nou die (vr)eet je zelf maar lekker op ik wacht wel tot morgen; eens  kijken wat er dan op het menu staat....  :P  helaas weer lamskop...  :-\  met tegenzin heeft ze hem gegeten. Morgen probeer ik het weer eens (na twee maand pauze), met flink wat orgaanvlees (400 gram) erbij, want haar drolletjes werden er wel hard en pijnlijk van. Ze doet er zeker 1 tot 2 uur over, maar ze is ook een langzame barfer.
Van mij mag dat, lekker in de bench kluiven... leuk tijdverdrijf.
Door annielaumen
#856245
weet niet hoe het komt
mijn vorige rottiemeid was een vervreten en gulzige hond
astrid is precies hetzelfde
lust en eet alles
dus dit weekend ga ik het proberen
kijken hoe het gaat

groetjes van annie laumen  en rottie astrid
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door