Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#855421
Bridjo hinkt sinds vanochtend met haar voorpootje. Ik hoop niks ernstig. Misschien iets gekneusd of zo.
Voordat ik naar de da ren wil ik het eerst even aanzien. Ondertussen geef ik haar drie keer per dag arnica korrels.
Ik las hier dat je in dit soort gevallen ook "traumeel" kon geven. Ik kom er niet goed achter wat het is.
En bovendien weet ik niet hoe ik dat in het Frans moet vertalen, mocht ik  het nodig vinden om het aan te schaffen.
Door treasure
#855428
mijn hond heeft ook een paar dagen gehinkt.......je schrikt toch altijd,en ik heb haar gewrichten eens gevoeld,kijken of ze een pijn reactie gaf,maar niks te merken...later zag ik dat een nagel gebroken had........zat ook bloed bij.......dat was dus het probleem,was met een dag of 3 weg.....hopelijk valt het bij jou ook mee,

ben niet goed in frans,dus daar kan ik je niet mee helpen......... :-\succes ermee
Door dorinekok
#855431
Bridjo heeft geen nagel gebroken of iets dergelijks. Ook haar voetzooltjes zien er goed uit. Het lijkt dus echt "van binnen" te zitten.
Door treasure
#855457
ja,dan lijkt traumeel mij een goede zet
ik heb jaren geleden  een hond gehad die elke keer een pijnlijke enkelgewricht had
ik heb toen ook een periode traumeel gegeven,en ze was er na een poos mooi vanaf..............

er zijn nog meer middeltjes,kijk eens op de site van A,Vogel,staat ook info voor honden bij.........oder andere arnica,in gelvorm,en tabletjes......
Door joki
#855495
dorinekok schreef: Bridjo hinkt sinds vanochtend met haar voorpootje. Ik hoop niks ernstig. Misschien iets gekneusd of zo.
Voordat ik naar de da ren wil ik het eerst even aanzien. Ondertussen geef ik haar drie keer per dag arnica korrels.
Ik las hier dat je in dit soort gevallen ook "traumeel" kon geven. Ik kom er niet goed achter wat het is.
En bovendien weet ik niet hoe ik dat in het Frans moet vertalen, mocht ik  het nodig vinden om het aan te schaffen.
oh ja....honden bezeren zich wel eens...en dan hinken ze ...en na 3 dagen is alles over....dat gebeurt hier maandelijks....

kzou niet weten wat traumeel is..
Gebruikersavatar
Door Binno
#855496
Ja Traumeel is een merknaam, van de firma Heel.
Toepassing Heel Traumeel:
Homeopatisch geneesmiddel bij pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking, bij spierpijn door overbelasting en bij blauwe plekken {ten gevolge van een letsel}.

Samenstelling Heel Traumeel:
1 tablet van 300mg bevat:
Arnica montana D4, Calendula officinalis D4, Millefolium D4 telkens 15mg; Mercurius solubilis D12 30mg; Chamomilla D4, Symphytum officinale D8 telkens 24mg; Bellis Perennis D4 6mg; Hypericum perforatum D4 3mg.
Door Stef@nie
#855497
Ik lees dat je ook Arnica geeft. In Traumeel zit ook Arnica. Ik weet eigenlijk niet wat er verder nog in Traumeel zit dat nog van nut kan zijn, maar misschien is Arnica zelf ook al goed? Kan ik je eigenlijk niet echt een antwoord op geven.
Door joki
#855503
ik ken jou hond natuurlijk niet maar kzou niet te snel naar een middeltje grijpen, zelfs al is het homeopatisch...
Door dorinekok
#855532
Zelf inmiddels ook wat onderzoek gedaan... een mens zou helemaal vergeten dat ie ook zonder barfplaats wel wat kan uitzoeken. Dat krijg je van die verslaving.
Traumeel is in het Frans dus ook traumeel inderdaad. Maar niet zomaar overal verkrijgbaar. Bij de pharmacy in het dorp heb ik wel een ander homeopatishe ontstekingsremmer gevonden. In pilvorm. Het heet cephyl en er zit o.a. aspirine in. Maar een heel klein beetje.
Ik vind het moeilijk om niks te doen. Je hebt misschien wel gelijk Steven maar ik heb al eens heel lang gesukkeld met een (grote) hond met gewrichtsklachten die uiteindelijk gescheurde kniebanden had. Na de operatie (en dus de narcose) zijn zijn nieren zo ver verslechterd dat hij er uiteindelijk aan bezweken is. Je begrijpt dat ik graag iets wil DOEN en niet nodeloos afwachten.
Bj homeopathie heb ik het idee wel iets wezenlijks te doen, zonder dat ik schade aan kan richten. Eerlijk gezegd verwacht ik in dit geval ook wel dat het met een dag of 3, 4 over zal zijn...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door