Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#854772
er is al eerder een topic over geweest, maar ik ben een beetje lui om het op te zoeken.
maar het ging toen over vit C, volgens mij bij de Hema vandaan.
Maar hoeveel gr. moeten die pillen zijn en hoeveel mag hij er dan(ong 20 kilo is hij). en hoevaak.
En wat moest er ook al weer in die pillen zitten?
ellen
Door Toetkonijn
#854956
Hoi Ellen,

Het advies van onze dierenarts is om onze Balou (24 kg) 2000 mg per dag hiervoor te geven.

Gr. Liesbeth
Door Deesje
#854998
in een voedingscursus heb ik geleerd dat de plantina tabletten niet optimaal zijn omdat ze een verkeerde 'bindende' samenstelling hebben en daardoor op het verkeerde moment uit elkaar vallen en dus niet goed genoeg opgenomen worden..
Door Toetkonijn
#855092
Deesje schreef: in een voedingscursus heb ik geleerd dat de plantina tabletten niet optimaal zijn omdat ze een verkeerde 'bindende' samenstelling hebben en daardoor op het verkeerde moment uit elkaar vallen en dus niet goed genoeg opgenomen worden..
Ok, welke tableten zijn dan wel optimaal?

Gr. Liesbeth
Door Deesje
#857352
ik geef vit c gewoon van de roter (zuigtabletjes).. met name multivitamines moeten op de juiste manier uit elkaar vallen.. om goed opgenomen te kunnen worden (nu weet ik niet precies hoe dit bij honden is)

vit c heeft gewoon een supernutrition point en het teveel wordt uitgeplast (ik geloof niet dat er bij vit c veel negatieve aspecten zitten aan overdoseren)

bij mensen wordt trouwens ook bij kankerpatienten vaak VEEEEEL vit c gegeven (soms aan infuus) en dit lijkt soms icm aangepaste voeding aan te slaan.. weet iemand hierover iets bij honden??
Door Borke
#857516
Toetkonijn schreef: Oh ja en wij geven vitamine C van Plantina aan onze hond. ( natuurlijke vitamine C)

Afbeelding

Deze geef ik ook, 2000mg per dag en daarnaast 2 Traumeel tabletjes en... het helpt :)
Door anneke62
#857660
Deesje schreef:
bij mensen wordt trouwens ook bij kankerpatienten vaak VEEEEEL vit c gegeven (soms aan infuus) en dit lijkt soms icm aangepaste voeding aan te slaan.. weet iemand hierover iets bij honden??
Vitamine C is gewoon een sterke anti-oxidant, dus dat kan nooit kwaad in onze vervuilde wereld! ;)
Door Toetkonijn
#858049
AstridStraver schreef: Deze geef ik ook, 2000mg per dag en daarnaast 2 Traumeel tabletjes en... het helpt :)
Misschien een domme vraag; maar zijn de traumeel tabletjes ook tegen een ontstoken voorhuid?

Gr. Liesbeth
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door