Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#85382
Straks ga ik na de Da om voor twee dagen antibioticum erbij te halen mijn hond had een te lage dosering gehad.Ik heb hierover verteld bij Omvallen.
Maandag bel ik de Da op dat de dosering ab te laag is voor mijn hond hij zegt het is goed zo maak de kuur eerst maar af.
Nu is de ontlasting nog niet in orde dus heb ik de praktijk gebelt en kan ik pillen ophalen en dieetbrokken.
De assistent zegt dat het niet over is gegaan omdat ik geen dieetbrokken wou geven ik zei de dosering was te laag.De praktijk die ik zaterdag bel zei ook dat de dosering te laag was.
De Da is er vandaag zelf niet en dat is wel lastig ik heb ook gedacht om naar een ander te gaan.
De ontlasting is te zacht gisteren een normale drol met een slijmsliert later weer te zacht en vanochtend weer te zacht en met slijm.
Moet ik dan toch dieetbrokken geven?
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 23 apr 2004, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#85390
Ik zou absoluut geen dieetbrokken geven.
Zachte ontlasting, evt met slijm wijst volgens mij onder andere op grote schoonmaak van de darmen en daar is niet zoveel mis mee. Kunnen ze door AB ook niet zachte ontlasting krijgen? daar had Debbie, de poes, last van (dan zou de oorzaak van de zachte ontlasting veranderd zijn, eerst door een infectie, nu door grote schoonmaak en AB). Je zou misschien wat fytomix bij kunnen geven.
groetjes Eva
Door ~anna~
#85400
chooky schreef: Ik zou absoluut geen dieetbrokken geven.
Zachte ontlasting, evt met slijm wijst volgens mij onder andere op grote schoonmaak van de darmen en daar is niet zoveel mis mee. Kunnen ze door AB ook niet zachte ontlasting krijgen? daar had Debbie, de poes, last van (dan zou de oorzaak van de zachte ontlasting veranderd zijn, eerst door een infectie, nu door grote schoonmaak en AB). Je zou misschien wat fytomix bij kunnen geven.
groetjes Eva
De dierenarts assistent deed vandaag door de telefoon vervelend zo van eigen schuld dikke bult had je die dieetbrokken maar moeten geven.
Vorige week was ik al bij de Hema geweest voor de probiotica waar Helen het weleens over had.
Ik had ook aan fytomix gedacht is dat van Bibi of Carnibest?
En door de ab zachte onlasting zou best kunnen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 23 apr 2004, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#85402
balupa schreef: De dierenarts assistent deed vandaag door de telefoon vervelend zo van eigen schuld dikke bult had je die dieetbrokken maar moeten geven.
Vorige week was ik al bij de Hema geweest voor de probiotica waar Helen het weleens over had.
Ik had ook aan fytomix gedacht is dat van Bibi of Carnibest?

Ze hebben er allebei een. Bibi van lam en carnibest van rund.
Ik zou me niets aantrekken van de assistente. het is een assistente en geen dierenarts. Denk eraan, je bent klant en de klant is nog altijd koning!!!! Als er zo nodig (volgens hun dan) dieetbrokken gegeven moeten worden, laat ze dan eerst maar eens uitleggen waarom precies.
Door ~anna~
#85407
Straks moet ik erna toe door de telefoon zei ze ik zal de dieetbrokken voor je klaar zetten ik gaf hierop geen andwoord ::)
Door ~anna~
#85408
chooky schreef:

Ze hebben er allebei een. Bibi van lam en carnibest van rund.
Ik zou me niets aantrekken van de assistente. het is een assistente en geen dierenarts. Denk eraan, je bent klant en de klant is nog altijd koning!!!! Als er zo nodig (volgens hun dan) dieetbrokken gegeven moeten worden, laat ze dan eerst maar eens uitleggen waarom precies.
Eva bedankt!
Door sharpie
#85428
Hoi Balupa,

Ik zou ook GEEN dieetbrokken geven.
Mijn reu heeft ook door de antibiotica en brokken in het verleden zachte ontlasting gehad.
Antibiotica tast nl. ook de darmflora aan, waardoor het helemaal niet gek is dat de ontlasting dan zacht is.
Gewoon lekker veel probiotics (fytomix) geven.
Brokken zijn toch alleen maar moeilijker verteerbaarder dan vlees, dus ik snap niet waarom dat nou zou helpen?

Groetjes, Shanti
Door ~anna~
#85466
Shantie bedankt! ik denk dat ik Jan maar moet bellen voor de fytomix maar ik ga eerst nog kijken of ik mijn broer zo gek kan krijgen dat hij het voor mij meeneemt.

Ben dus net terug van de Da de assistent had nog iets anders klaar liggen fiader of zo weet iemand wat dat is?
Toen ze de brokken wou geven zei ik nee geen brokken nou daar had je het weer: dan moet je het zelf maar weten.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 23 apr 2004, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#85468
ik zou ff goed tegen die doos van een assistente zeggen dat zij eerst maar en goed zich moest gaan verdiepen in het wezen hond en dat zij ff der grote bek zou moeten houden wat betreft: eiegn schuld dikke bult. Moet niet zotter worden >:(
Door Lind@
#85469
Ik heb Lothar ook, op advies van de DA een paar weken dieetbrokken gegeven. Ik geloof dat hij ongeveer 2 dagen normale drollen had, en toen begon de ellende weer; zachte drap en hij bleef maar persen en persen, totdat er nog maar een paar drupjes uitkwamen.
Ik weet niet precies waarom jouw hond dieetbrokken zou moeten en welke, maar bij Lothar hielp het niks (hetzelfde effect als bij iedere andere brok die ik geprobeerd had) Het heeft ook een behoorlijk tijdje geduurd voordat zijn ontlasting met vers goed was, en nog steeds heeft hij soms wat zachte ontlasting, maar dat is dan meestal doordat ik hem teveel heb gegeven.
Maar verder doet hij het hardstikke goed!
Door geer
#85470
Tjongejonge, sinds wanneer mag je zelf niet meer bepalen wat je wilt voeren??? Toen Guus Ted had opgehaald bij de DA (tandjes werden getrokken), kwam hij ook thuis met een tas vol onnozele spulletjes... Anti-vlooienkuurtjes, wormenkuurtjes (van merken die ik toch niet geef ;)) en, als klapper op de vuurpijl....hondentandpasta... de arme schat ::) ;D

Maarre...ook ik zou geen dieetbrokken gaan geven hoor!
Door ~anna~
#85471
Jolly schreef: ik zou ff goed tegen die doos van een assistente zeggen dat zij eerst maar en goed zich moest gaan verdiepen in het wezen hond en dat zij ff der grote bek zou moeten houden wat betreft: eiegn schuld dikke bult. Moet niet zotter worden >:(
;D ;D ;D de Da zelf is wel relaxt hij had er vorige week geen moeite mee toen ik zei laat de brokken maar zitten.
Vond zelfs dat mijn hond er hardstikke goed uit zag.
Door ~anna~
#85473
geer schreef: Tjongejonge, sinds wanneer mag je zelf niet meer bepalen wat je wilt voeren??? Toen Guus Ted had opgehaald bij de DA (tandjes werden getrokken), kwam hij ook thuis met een tas vol onnozele spulletjes... Anti-vlooienkuurtjes, wormenkuurtjes (van merken die ik toch niet geef ;)) en, als klapper op de vuurpijl....hondentandpasta... de arme schat ::) ;D

Maarre...ook ik zou geen dieetbrokken gaan geven hoor!
Het is wat he om als een onaardse honden eigenaar behandeld te worden ::)
Hondentandpasta ;D vond ik nog de minst erge :P
Door qyan
#85474
balupa schreef: Shantie bedankt! ik denk dat ik Jan maar moet bellen voor de fytomix maar ik ga eerst nog kijken of ik mijn broer zo gek kan krijgen dat hij het voor mij meeneemt.

Ben dus net terug van de Da de assistent had nog iets anders klaar liggen fiader of zo weet iemand wat dat is?
Toen ze de brokken wou geven zei ik nee geen brokken nou daar had je het weer: dan moet je het zelf maar weten.


is het geen finidiar ;D als dat het is dan is dat om de darmen van je hond weer rustig te krijgen geloof ik.
qyan kreeg ze ook met ernstige diaree.
Door qyan
#85475
wat die dieetbrokken betreft, zou ik niet doen.
qyan heeft ene tijdje terug wel 1,5 of 2 weken die brokken gehad, maar dat was omdat hij die brokken wel binnen kon houden en vlees ed of het nu rauw of gekookt was, of werden uitgekotst of er als water uitkwam.
evenals de kip met rijst, ging ook niet.
en met die dieetbrokken ging het wel, maar die moest ik absoluut niet langer als 3 weken geven en zo snel mogelijk weer terug naar vers ;)
maar voor slappe ontlasting en slijm: niet doen hoor ;)
Laatst gewijzigd door qyan op vr 23 apr 2004, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door