Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door faya
#839720
Geef aan bijna 8 maanden oude Golden retriever van 19,8 kilo nu meestal 4 dagen kvv ( kivo of duck ca 600-700 gram per dag ) geef sinds kort 1 dag vuile pens ( ca 800 gram ) en 1 dag zalm ruggegraat ( meestal zo'n 500-600 gram ) met ca 150 vlees ( smuldier ) met groentemixje. Wil nog een dag iets geven met kippenekjes ( heeft ze al enkele keren gehad en ging goed ) en evt. na wat meer ervaring geiteribben of strotten. Wat geef ik dan bij die kippenekjes dag? Hoe zit het met hoeveelheden / % op die "barfdagen" bij berekening ca 5% kom ik uit op rond 900-1000 gram? Klopt dit zo'n beetje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#839768
Je kunt qua hoeveelheden hetzelfde aanhouden als je kvv maaltijden. Wat je bij de kipnekjes geeft mag je zelf weten, groentemixje, stukje vlees, sardientje, eitje, allemaal goed.
Door pallas
#844993
Als hij per dag 600-700 gram eet kan je ook een halve kip geven. Bij die van de aldi zitten de orgaantjes er ook bij.  Eventueel nog een groentemixje erbij en klaar is de barfmaaltijd!
Door Lizzy
#854430
Deze is nog jong. Jonge honden hebben vaak meer dan 2% nodig.

Overigens zou ik inderdaad ook kiezen voor iets van eendennek ofzo. Of konijnkarkas. Anders wordt het allemaal zo kip en kip en rund.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door