Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door monique66
#852582
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en het lijkt me leuk gezellig te kletsen over onze viervoeters.
Ik heb 2 Rhodesian Ridgebacks en een Boerenfoxje.
De Ridgeback reu is bijna 12 en daar is een week geleden een slokdarmverlamming bij geconstateerd.
heeft iemand daar ervaring mee?
We laten hem nu zittend eten met gestrekte hals, dat gaat goed, alleen drinken is een probleem, water spuugt ie heel gauw weer uit, ast voedsel blijft wel zitten.
De brokken wel ik en gooi er daarna ook nog water over, maar het blijft allemaal moeilijk.
Hoop dat iemand me een beetje tips kan geven.
gr Monique
Door Laura2004
#852634
Ik kan hier niets nuttigs over zeggen, maar ik vind het wel heel naar voor jou en je hond :'( Lijkt me moeilijk als hij geen drinken binnen houdt :-\ Sterkte in ieder geval, ik hoop dat iemand anders tips heeft ;)
Door Willemijn
#852647
Ik heb de ballen verstand van slokdarmverlamming en heel weinig (nog) van Barfen maar heb hier wel geleerd dat een hond door verse voeding al veel vocht binnenkrijgt.
Botten e.d. lijken me in dit geval niet goed maar vers vlees zal toch geen kwaad kunnen?
Nogmaals, ik ben een leek maar misschien dat iemand anders hier meer van weet.
Door tieneke
#852662
Toen ik nog kvv verkooppunt was in Ned had ik een klant met jonge hond die dit ook had,in Utrecht konden ze niets meer voor hem doen en in uiterste wanhoop hebben de eigenaren de hond meteen op een kompleet versvoer gezet,binnen enkele weken hield Robbe de Basset al zijn eten netjes binnen en na een tijd kon de hond zelfs zonder zware medicatie.
Ik zou de hond meteen op kvv zetten niet geschoten is altijd mis!
Beterschap voor jullie hond en hou ons op de hoogte.
Door Fynn
#852687
Hoi

In kvv zit veel vocht dus mijn advies zou ook zijn kvv.
Veel gezonder dan brokken en als je bv smuldier neemt dat is vrij fijn gemalen.
Prachtige honden he die ridgebacks ;D  ;D

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door tiny
#853318
Bij ons op de club loopt iemand behendigheid met eenkruising mechelaar met een slokdarmverlamming. Zij laten hem eten met zijn voorpoten op een sinaasappelkistje en dan nog eens hoger zijn eten. Er zijn dagen bij dat het heel goed gaat en dan weer niet. Er is geen peil op te trekken. Deze hond is 8 jaar. Meurt enorm, zowel van achter als van voor :( Een prognose is eigenlijk niet te geven. Zolang het goed gaat gaat het goed.
Door Femke
#853485
onze berner kan ook niet tegen botten eten (die liggen er al weer uit voordat hij de keuken uit is) en daarom voeren wij nu weer carnibest.
Bij hem heeft het ook met zijn slokdarm te maken, alleen heeft hij er alleen last van als hij grote stukken voedsel inslikt, of grote happen carnibest tegelijk.
Hij heeft een poos heel erg geschrokt, dan kwam het er ook met dezelfde kan weer uit (burp, en daar lag een kilo vlees op de grond  8)) maar gelukkig eet hij tegenwoordig heel rustig en het gaat nu eigenlijk nog maar zelden fout.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door