Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#851735
Hallo allen,

Wie voeren er Carnibest?
Ik zag op de verpakking niks staan over
"geen geur en/of smaak stoffen aan toegevoegd"
Ik meen me te herinneren dat dit er vroeger wel altijd op stond.

Wie weet hier meer van? Zou het er nu wel door zitten?
Waarom staat het er niet meer op?
Heb al een mailtje met de vraag hierover naar Bunschoten gestuurd.
Maar wilde juist de ervaringen van de gebruiker weten.

Er is een periode geweest dat ze Bandit lekkerder vonden dan CB.
Maar nu lijken ze te staken als ik Bandit voorzet.
Ben heel benieuwd of er nu wel geur en/of smaakstoffen aan CB is toegevoegd.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Linda
Door YaYa
#851777
Ik voer carnibest sinds februari en heb volgens mij die tekst helemaal niet zien staan.  Volgens mij zit het er ook niet in.
Hier eten ze cb prima alleen nu ik er wat zalmolie doorheen roer, vinden ze het even wat minder. Kwestie van wennen denk ik.
Door jet
#851785
ik heb 3 katten en die hebben ruim een jaar  carnibest gekregen met af en toe bibi de2 jongste eten zowel cb als bibi,maar deoudste moest er altijd van over geven en dat deed ze op bibi niet,onlangs nog uitgeprobeerd cb gegeven en ze had het nog maar net binnen en ze gooide het er gelijk weer uit.
dus ben ik sinds krt over gegaan op bibi. 

en dit gaat goed :)
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#851837
YaYa schreef: Ik voer carnibest sinds februari en heb volgens mij die tekst helemaal niet zien staan. Volgens mij zit het er ook niet in..
Hallo,

Ik voer het nu zo'n 4 a 5 jaar. Ik dacht echt dat het er vroeger wel op stond.

Even wat meer reacties afwachten van meer "oude" gebruikers.

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door koekje
#851844
ik heb de laatste rol net al opgesneden, en de etiketjes weggegooid.
of het er nog steeds opstaat, weet ik dus niet.

ik weet wel dat met de nieuwe etiketjes, ook de gemiddelde hoeveelheid wat is aangepast.

ach, boeit me allemaal niet zo, ik heb nix gemerkt in verandering van structuur en smaak.
Door keetje
#851850
Ik heb net even 2 etiketjes uit de bin gevist, 1 voor de kat en 1 voor de hond maar er staat niets op. wat mij wel opviel dat het niet geschikt is voor menselijke consumtie.
Dat was in het verleden toch wel zo? Het voer werd toch gemaakt van vlees dat geschikt was voor menselijke consumtie? Of vergis ik me nu zo?
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#851914
keetje schreef: Ik heb net even 2 etiketjes uit de bin gevist, 1 voor de kat en 1 voor de hond maar er staat niets op. wat mij wel opviel dat het niet geschikt is voor menselijke consumtie.
Dat was in het verleden toch wel zo? Het voer werd toch gemaakt van vlees dat geschikt was voor menselijke consumtie? Of vergis ik me nu zo?
Ja klopt dat kan ik me ook herinneren, dat dit er vroeger dus op stond.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#853239
Ik heb bericht van Corine van Bunschoten.
Het heeft er blijkbaar nooit opgestaan.
Er zitten geen geur en smaakstoffen in de CB.
Gelukkig maar. Ik moet daar niks van hebben.

Groetjes Linda
Door Mevroi Kruim
#853248
De dieren waarvan de kvv gemaakt wordt zijn goedgekeurd voor menselijke consumptie. Maar wat er van die dieren in de kvv verdwijnt is meest 'afval', dwz de delen die mensen niet eten. En het is wettelijk verplicht om op diervoeders te vermelden dat het niet voor menselijke consumptie is. Al zouden mensen er vermoedelijk niks van krijgen mits ze het vantevoren verhitten (onze magen zijn wat minder salmonella-bestendig). Dat is om verwarring bij klanten te voorkomen over of iets lekkere ragout voor mensen is of een smakelijk pensprutje voor honden  ;D
Door keetje
#853272
Kruimel schreef: De dieren waarvan de kvv gemaakt wordt zijn goedgekeurd voor menselijke consumptie. Maar wat er van die dieren in de kvv verdwijnt is meest 'afval', dwz de delen die mensen niet eten. En het is wettelijk verplicht om op diervoeders te vermelden dat het niet voor menselijke consumptie is. Al zouden mensen er vermoedelijk niks van krijgen mits ze het vantevoren verhitten (onze magen zijn wat minder salmonella-bestendig). Dat is om verwarring bij klanten te voorkomen over of iets lekkere ragout voor mensen is of een smakelijk pensprutje voor honden ;D
Ok, dat is erg duidelijk!!Bedankt. :)

Ik maak er met de kerst dan maar geen vleespasteitje van. ;)
Door Mevroi Kruim
#853738
keetje schreef: Ok, dat is erg duidelijk!!Bedankt. :)

Ik maak er met de kerst dan maar geen vleespasteitje van. ;)
Op zich kan dat best hoor, niks mis met kvv, waarschijnlijk minder dan met sommige soorten gehakt :-X
Alleen die met pens ... mwah ... weet niet of je mensen te eten krijgt die je aardig vindt? Als niet - doen! ;D ;D ;D
Door keetje
#853790
Kruimel schreef: . weet niet of je mensen te eten krijgt die je aardig vindt? Als niet - doen! ;D ;D ;D
OK, groot inkopen, dus!! ;) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door