Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#852522
Daar ben ik weer. Ziggy heeft weer eens iets raars. Ziggy had een raar bultje tussen haar tenen en daar bleek een flinke splinter in te zitten, toen ik daarmee bezig was zag ik dat een teennagel helemaal kapot is en dat het vlees bloot ligt... :-\ Het ziet er pijnlijk uit, is het zaak dat ik hiermee naar de dierenarts ga of dat ik het even verbind? Ik heb calendulan wondspray, is het verstandig om dit er op te spuiten?
En ik wilde zometeen gaan fietsen, maar nu vraag ik me af of dit wel verstandig is.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#852529
Ik zou niet gaan fietsen, want die poot zal best pijnlijk zijn. De wondspray kan nooit kwaad in dit geval. Als de nagel niet afgebroken is zou ik na het wandelen de poot even badderen met soda en daarna even verbinden zodat ze er niet aan kan zitten. Mocht het allemaal erg pijnlijk zijn en/of heb je het idee dat de nagel (deels) is afgebroken dan zou ik wel even naar de da gaan.
Door Laura2004
#852533
Angelique schreef: Ik zou niet gaan fietsen, want die poot zal best pijnlijk zijn. De wondspray kan nooit kwaad in dit geval. Als de nagel niet afgebroken is zou ik na het wandelen de poot even badderen met soda en daarna even verbinden zodat ze er niet aan kan zitten. Mocht het allemaal erg pijnlijk zijn en/of heb je het idee dat de nagel (deels) is afgebroken dan zou ik wel even naar de da gaan.
De nagel is dus deels afgebroken (het puntje, tot aan het vlees of leven of hoe je dat ook zegt) en daarnaast is de nagel ook helemaal gespleten, het ziet er niet uit.

Het fietstochtje gaat dus niet door :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#852838
Laura2004 schreef: De nagel is dus deels afgebroken (het puntje, tot aan het vlees of leven of hoe je dat ook zegt) en daarnaast is de nagel ook helemaal gespleten, het ziet er niet uit.

Het fietstochtje gaat dus niet door :-\
:-\  Als het bovenste deel weliswaar gespleten toch vast zit dan hoe je wat mij betreft niet direkt naar de da. Ik zou het wel na het uitlaten goed schoonsoppen, eventueel je wondspray erop, als ze eraan likt een sok aan en anders zoveel mogelijk een de lucht laten drogen.
Door Laura2004
#852861
Angelique schreef: :-\  Als het bovenste deel weliswaar gespleten toch vast zit dan hoe je wat mij betreft niet direkt naar de da. Ik zou het wel na het uitlaten goed schoonsoppen, eventueel je wondspray erop, als ze eraan likt een sok aan en anders zoveel mogelijk een de lucht laten drogen.
Ok, ik heb het vandaag met jodium verdunt met water schoongemaakt, want ik had geen soda, maar dat ga ik morgen halen, waar kan je dat eigenlijk halen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#852883
Laura2004 schreef: Ok, ik heb het vandaag met jodium verdunt met water schoongemaakt, want ik had geen soda, maar dat ga ik morgen halen, waar kan je dat eigenlijk halen?
Supermarkt, bij de schoonmaakmiddelen. Maar als ze water met jodium goed vind dan kan dat ook wel. Ik doe meestal na het schoonweken er even een klodder betadinegel op en dan een verbandje eromheen die ik na een uurtje weer weghaal.
Door Laura2004
#852891
Angelique schreef: Supermarkt, bij de schoonmaakmiddelen. Maar als ze water met jodium goed vind dan kan dat ook wel. Ik doe meestal na het schoonweken er even een klodder betadinegel op en dan een verbandje eromheen die ik na een uurtje weer weghaal.
Dankje voor het meedenken ;)! Ze vindt het prima die jodium, ik ga morgen even verband halen en betadinegel.
Door Thunder
#853309
Hou het zeker goed in de gaten!
Eind augustus had Twister een gespleten nagel,waarvan een deel eraf is gekomen. Hij heeft daar toen toch antibiotica voor gehad.
Het leek genezen te zijn,en er kwam ontzettend snel een nieuwe nagel op.
Echter een dikke 3 weken geleden liep hij plots mank:die teen helemaal dik.
Diagnose:nagelbedontsteking.
Heb ineens foto's laten maken om te kijken of het bot niet aangetast was,wat gelukkig niet was!
Terug aan de antibiotica.
Na een dag of 5 nog totaal geen verbetering,al mankte hij niet meer zo. Maar de teen was nog dikker geworden.
Terug naar de DA. Z'n (nieuwe) nagel zat niet vast. Die heeft de DA toen zo kort mogelijk afgeslepen,tot net aan het leven,zodat hij er absoluut bij het lopen de grond niet mee raakte,om elke druk erop te vermijden.
Net op het moment dat de DA stopte met slijpen,kwam het bloed eruit:bleek er een abces onder de nagel te zitten. Wat moet het een deugd gedaan hebben,dat die open sprong!
Een heel verhaal om maar effe te laten zien hoe een gespleten/afgescheurde nagel een kleine lijdensweg kan worden :(
Door Laura2004
#853366
Ik ga het in de gaten houden, ik hoop dat het bij Ziggy meevalt. En anders ga ik even langs de DA.
Door Laura2004
#853523
Ik heb besloten dat ik naar de dierenarts ga, want ik heb geen zin in nog een rare ontsteking....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door