Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boefies
#851789
We hebben Haaks Barf gehaald. Nou, daar moet je wel tegen kunnen op je nuchter maag.....Het is echt grof gemaald! Ik zou nooit echt kunnen gaan barfen. Maar volgens mij is Babs daar ook niet voor!

Babs weet niet goed wat ze ermee aan moet. De rund at ze wel uiteindelijk met veel smak geluiden. De zalm raakte ze niet eens aan! En vandaag heeft ze de geit geprobeerd. Maar die spuugd ze uit, blijft er naar kijken, likt er nog even aan en loopt weg...

Volgens mij kan mijn Babs nooit een echte barfer (als ik daar mee zou beginnen) worden........Wat een hond!

Brokken wil ze niet  :yucky:.

KVV vindt ze SMULLEN!   :yes:. Maar zolang het maar voor mevrouw fijn genoeg gemalen is  ??? zucht....

Zijn er nog lief hebbers voor HAAKS BARF?
Door Boefies
#851799
[quote="chieppie"]
misschien handig als je schrijft waar je woont
[/quote]



Alphen aan den Rijn!
Door *Natasja*
#851800
[quote="Jet en Babs"]
We hebben Haaks Barf gehaald. Nou, daar moet je wel tegen kunnen op je nuchter maag.....Het is echt grof gemaald! Ik zou nooit echt kunnen gaan barfen. Maar volgens mij is Babs daar ook niet voor![/quote]

Ik heb, voor ik BARFte, altijd Bibi aan de honden gevoerd, en dat vond ik er eerlijk gezegd viezer uitzien dan de hele stukken vlees en botten die ik nu over. Ok, pens uitgezonderd dan  :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#851807
[quote="Jet en Babs"]
We hebben Haaks Barf gehaald. Nou, daar moet je wel tegen kunnen op je nuchter maag.....Het is echt grof gemaald! Ik zou nooit echt kunnen gaan barfen. Maar volgens mij is Babs daar ook niet voor!

Babs weet niet goed wat ze ermee aan moet. De rund at ze wel uiteindelijk met veel smak geluiden. De zalm raakte ze niet eens aan! En vandaag heeft ze de geit geprobeerd. Maar die spuugd ze uit, blijft er naar kijken, likt er nog even aan en loopt weg...

Volgens mij kan mijn Babs nooit een echte barfer (als ik daar mee zou beginnen) worden........Wat een hond!

Brokken wil ze niet  :yucky:.

KVV vindt ze SMULLEN!   :yes:. Maar zolang het maar voor mevrouw fijn genoeg gemalen is  ??? zucht....

Zijn er nog lief hebbers voor HAAKS BARF?
[/quote]

Ik zie even niet de overeenkomst tussen "een echte barfer worden" en de neus optrekken voor een prakje Haaksbarf. ???

Kvv vindt ze dus smullen, op Haaksbarf na. Want dat is namelijk ook kvv, niks meer, niks minder, alleen mag je wat mij betreft twijfelen over de K.
Door Boefies
#851952
[quote="Angelique"]
Ik zie even niet de overeenkomst tussen "een echte barfer worden" en de neus optrekken voor een prakje Haaksbarf. ???

Kvv vindt ze dus smullen, op Haaksbarf na. Want dat is namelijk ook kvv, niks meer, niks minder, alleen mag je wat mij betreft twijfelen over de K.
[/quote]



Ik bedoel dat ze KVV  alleen smullen vindt als het fijgemalen is, Haaks "Barf" is grofgemalen. Ik denk dat ze ECHTE barf dan al helemaal niet lekker vindt en wilt. Ze zit nu al te kijken wat ze met die stukjes vlees aan moet. Wat zal het zijn als ze hele stukken vlees krijgt!
Het is nogal een muts. Brokjes eten vond ze ook teveel moeite.... :-\
Laatst gewijzigd door Boefies op zo 04 nov 2007, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#852011
mijn advies is: niet teveel mee tutten. Als het een gezonde hond is en ze wil niet eten: bak weghalen en morgen weer een kans (met hetzelfde prakkie)
Door Cindy de Wolf
#852025
Een heleboel honden vinden HB :yucky: :yucky: :yucky: :puke: :puke: :puke: :puke: zo ook die van mij en ik heb er toch een paar kliko's tussen zitten. Het is hier uiteindelijk wel opgegaan maar met heel veel moeite. Ik ben dus wel klaar met de HB!
Door Lizzy
#852435
[quote="Jet en Babs"]


Ik bedoel dat ze KVV  alleen smullen vindt als het fijgemalen is, Haaks "Barf" is grofgemalen. Ik denk dat ze ECHTE barf dan al helemaal niet lekker vindt en wilt. Ze zit nu al te kijken wat ze met die stukjes vlees aan moet. Wat zal het zijn als ze hele stukken vlees krijgt!
Het is nogal een muts. Brokjes eten vond ze ook teveel moeite.... :-\
[/quote]

En toch denk ik dat je deze conclusie echt niet kunt trekken. Er zijn toch behoorlijk wat honden die dit merk voer niet te eten vinden. En of honden een bepaald voer wel of niet lekker vindt hangt van veel dingen af en zeker niet alleen van de structuur (fijngemalen of in grote stukken). Dat hangt ook af van wat de fabrikant er allemaal door heen gooit en de kwaliteit van het vlees. Het kan zijn dat de gehele smaak van dit product gewoon niet lekker gehapt wordt door jouw hond. Ik zou zeggen: geef eens een lekker stukje puur rundvlees en kijk eens of hij dat opsnavelt!

Van mij hoef je niet echt te gaan barfen hoor, maar mij ging het meer om jouw conclusie. De meeste honden vinden zelf samengestelde voeding juist lekkerder en echt grove stukken vlees (in mijn ogen is de haaksprak nog steeds zeer fijn gemalen voer) is gewoon beter voor de vertering dan fijngemalen spul.
Door Boefies
#852439
Ja, ik geef haar wel eens een stukje  rauw biefstuk of rauwe runderhart (als ik die ga koken voor de training). Maar daar zit ze op de kwauwen alsof het kwaugom is.
Daarna spuugd ze het uit, kijkt ernaar en loopt weg  ???

Maar zei is echt een muts hoor. Bij onze vorige honden moest je leren iets voorzichtig uit je handen te pakken anders was je je vingers kwijt. Kluiven en dergelijke gingen in no time op.
Babs? Die kijkt eerst wat je haar aanreikt en snuffeld eraan. Een kluif, oor, bot en dergelijke doet ze dagen mee.
Door Bobo
#854045
Misschien moet ze er nog even aan wennen. Drie jaar geleden wilde Bobby pertinent geen rauwe kipfilet, inmiddels gaat het erin als koek!
Ik zorg als hij iets maar matig eet gewoon dat hij honger heeft (echt honger) en mix dan hetgeen wat hij niet lust door de kvv. Inmiddels eet meneer dus rauwe kip, sardientjes, zalm en ook smuldier lust hij inmiddels (wilde hij niet eens naar kijken in het begin).

Succes in elk geval!  ;)
Door Ziviaantje
#854062
Mijn hond vindt Haaks Barf ook niet te vréééten, alleen de visversie vind ze wel lekker. Ik ben nu de Haaks Barf aan het opvoeren door 200 gram vuile pens door zo'n 250 grams worst heen te mengen, dan gaat het wel op  :D Verder geef ik Bibi en dat vind ze wel erg lekker ! En ik BARF een beetje parttime, gisteren heeft ze een half haantje op, mjammie !  ;)
Door Bullmastiff gek
#854563
Mack vind het ook niet lekker,, hij heeft het zelfs een aantal malen gewoon laten staan!!
Uiteindelijk moest ik er wat groente en een eetlepel Pal doorheen doen,,, en dan nog ging dit met zeer lange tanden!!

De kip variant ging iets beter!
Dus ik ben ook klaar met de HB.
De Zalm moet ie echt niet,, en zoals hierboven geschreven de Rund en de Lam ook niet.
Vond trouwens de rund echt goor ruiken ,, jakkie!! ???
Door zea
#857033
Ik ga vandaag voor het eerst HB voeren. Ik hoor er goede en minder goede verhalen over en ik laat het aan mijn hond over om het echt te kiezen ;D Eve is een verschrikkelijk muts met eten en als ze het niet eet, dan moet ze het gewoon niet... tot nu toe heeft ze het alleen met duck en vissmaakjes wil ze ook niet. Dus ik ben benieuwd!
Door Klazien
#857198
Onze honden vonden het ook niet om te vr.ten  :-\ Ze lieten het gewoon staan, terwijl ze CB, BiBi en Smuldier wel lekker vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door