Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Willemijn
#851790
Ben begonnen met eendagskuikens. Omdat er slechts 1 kat (van de 5) het opat heb ik er een paar opgesneden. Dat ging beter. Zoals al eerder gelezen hier kwam er "gele prut" uit het kuiken wat bij inspectie gewoon eierdooier bleek te zijn. Dit klopt ook want net voor een kuiken uit het ei kruipt "slurpt" hij als het ware de eidooier via de darm naar binnen. Dit is zijn voedselvoorraad voor de eerste 24 uur.
Nu mijn vraag: al die kuikens hebben dus een dooier in hun buik. Krijgen de katten dan via het kuiken niet te veel eierdooiers binnen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#852042
Willemijn schreef: Ben begonnen met eendagskuikens. Omdat er slechts 1 kat (van de 5) het opat heb ik er een paar opgesneden. Dat ging beter. Zoals al eerder gelezen hier kwam er "gele prut" uit het kuiken wat bij inspectie gewoon eierdooier bleek te zijn. Dit klopt ook want net voor een kuiken uit het ei kruipt "slurpt" hij als het ware de eidooier via de darm naar binnen. Dit is zijn voedselvoorraad voor de eerste 24 uur.
Nu mijn vraag: al die kuikens hebben dus een dooier in hun buik. Krijgen de katten dan via het kuiken niet te veel eierdooiers binnen?
Nee hoor
Door Willemijn
#852085
sylvia schreef: Nee hoor
Dat is kort maar krachtig ;D

Maar als mijn kat 4 kuikens per dag eet heeft hij wel 4 eierdooiers binnen. Dat kan geen kwaad?
Gebruikersavatar
Door koekje
#852108
das juist lekker (volgens sien).

denk er wel bij dat kuikentjes geen volledige pakketjes zijn.
omdat ze nog niet volgroeid zijn enzo, bevatten niet veel calcium, en misschien ook niet zoveel orgaan.
Door Mieuw
#852312
Hou je wel goed in de gaten dat je katten niet alleen maar kuiken eten? Want dan is het niet goed meer natuurlijk. Ze moeten een gevarieerd menu van spiervlees, organen en botten binnen krijgen in de juiste verhoudingen.
Door Willemijn
#852591
Ze krijgen ook nog andere dingen te eten. Levertjes (niet te veel), hartjes magen, kippenvleugels, rundergehakt etc.
Maar er is er 1 heel erg gek op kuikens!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door