Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Klazien
#851545
Als ik vlees ontdooi, maak ik altijd  de verpakking open...waarom ook alweer?
Kreeg hier een buurhond een dagje in huis, die z'n bak met een dichte rol vlees meebracht en toen ik die rol open maakte, stonk het vreselijk en zag er vies uit.  Ik zei tegen de buurman dat je de verpakking altijd open moest maken als je vlees wilt ontdooien, maar kon hem niet vertellen waarom eigenlijk :-\ Ik doe dat altijd met ontdooien en denk er eigenlijk niet meer bij na waarom ik dat doe.
Weet iemand van jullie dit?  Ik ontdooi wel altijd in de koelkast in een bak met een deksel op een klein kiertje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#851561
tja, sommige rollen kvv stinken gewoon, ongeacht of je ze nu wel of niet opensnijdt voor het ontdooien.
Hier is het geen gewoonte, maar ik weet wel dat het bij de rollen carnibest wel handig is om 'n even bevroren in te snijden omdat anders het dooivocht je om de oren spat als je de rol opensnijdt terwijl hij ontdooit is.
Door Nynke
#851661
Hier is het geen gewoonte, maar ik weet wel dat het bij de rollen carnibest wel handig is om 'n even bevroren in te snijden omdat anders het dooivocht je om de oren spat als je de rol opensnijdt terwijl hij ontdooit is.


Hoi Angelique, die ervaring heb ik helemaal niet, ik doe het toch al een jaar of 2 ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#851808
[quote="Nynke F"]


Hoi Angelique, die ervaring heb ik helemaal niet, ik doe het toch al een jaar of 2 ::)
[/quote]

Nou, dan zal het mijn onervarenheid met die rollen wel zijn ;D
Door Nynke
#852082
Nou, dan zal het mijn onervarenheid met die rollen wel zijn 
het ligt eraan hoe lang een rol al ontdooid is en of die in of buiten de koelkast ontdooid zijn


Ik doe, nu het buiten lekker koud is s'nachts, de rollen in een bak waarin net genoeg water staat dat de rol onder water blijft. Bij warmer weer doe ik hetzelfde, alleen staat die bak dan in de koelkast. Zo is het vlees altijd geheel ontdooit en toch nog erg koud.
Door Red_Hunter
#852426
[quote="Nynke F"]


Ik doe, nu het buiten lekker koud is s'nachts, de rollen in een bak waarin net genoeg water staat dat de rol onder water blijft. Bij warmer weer doe ik hetzelfde, alleen staat die bak dan in de koelkast. Zo is het vlees altijd geheel ontdooit en toch nog erg koud.
[/quote]

Wat is het nut van de rol in het water leggen??

Groetjes Trudie
Door Nynke
#852937
Wat is het nut van de rol in het water leggen??
Naar mijn idee ontdooit het gelijkmatiger als het in het water ligt. Het is niet statistisch bewezen, maar als ik 's avonds een rol rechtstreeks in de koelkast leg, is het de volgende dag nog niet ontdooit en als ik hem in een bak water in de koelkast leg wel.
Door Klazien
#852942
Ik heb eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag  :-[ Als ik jullie berichten zo lees, laten jullie de rol dus dicht en dat stonk hier zo erg  :o terwijl als ik zelf ontdooi met de verpakking eraf het nooit stinkt. Komt die stank door bacteriën?
Door keetje
#852953
Ik heb ontdooit met de verpakking erom, met de verpakking eraf en halverwege de verpakking eraf, in de koelkast, op het aanrecht en in een bak water.
Heb alleen helemaal geen verschil geroken. ::)
Door judith1967
#853041
Ik deed de rol Cb zo net ontdooit ,in porties snijden ,de rest wat ik nog niet nodig had in de koeling en het andere portie buiten de koeling,maar ook ik rook nooit verschil
Door Nynke
#853185
Ik heb eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag   Als ik jullie berichten zo lees, laten jullie de rol dus dicht en dat stonk hier zo erg   terwijl als ik zelf ontdooi met de verpakking eraf het nooit stinkt. Komt die stank door bacteriën?

Hoi Klazien, is die rol wel de hele tijd diep bevroren geweest ?? Ik zou het anders niet weten, heb nog nooit een stinkende rol gehad.
Door tieneke
#853224
[quote="Klazien"]
Ja daar ging ik van uit, maar begin er nu aan te twijfelen. Kreeg hem zo mee met de hond  ::)
[/quote]
Waarschijnlijk was de rol in staat van lichte ontbinding?
Een beetje barfhond heeft hier dus geen last van,het is alleen niet zo prettig voor jezelf.
Door Klazien
#853240
[quote="tieneke"]
Waarschijnlijk was de rol in staat van lichte ontbinding?
Een beetje barfhond heeft hier dus geen last van,het is alleen niet zo prettig voor jezelf.
[/quote]

;D ;D ;D Dat is de juiste omschrijving voor die lucht idd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door