Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefies
#851332
Babs had aan het eind van de zomer allemaal pukkels met korsten boven in haar nek en op haar dij. Ze stonk ook. Ze hebben hier een biopt van gemaakt. Het was een allergie en geen bacterie. Na een antibiotica kuur is het weggegaan.

Ik wil haar die vele dierenarts bezoeken niet aan doen. Dus ik probeer eerst zelf erachter te komen waarvan het kan zijn.
Ik heb zitten nadenken waarvan het kon zijn. Aangezien is naast haar brokken geen gekke snacks en dergelijke kreeg dacht ik dat het misschien het voer kon zijn. Dus ging ik over op NatureDiet. Dat ging goed tot ze weer 1 a 2 pukkeltjes kreeg. Dus ik dacht dat het dan misschien kip is aangezien dat ook in haar brokken zat. Dus ben ik sinds 6 oktober helemaal gestopt met kip. Dus ook met producten waarop staat dat het dierlijke bijprodcten bevat (want dat schijnt een breed begrip te zijn).
Ze krijgt ook alleen maar snacks zonder chemische toevoegingen enzo.
Sinds 2 weken is ze helemaal over op KVV. Ze krijgt Rodi, Carnibest en Haaks Barf.

Het leek goed te gaan en ze was pukkel vrij! Alleen ik heb een beetje moeite om haar huid schrilfer vrij te krijgen, maar dat ziet er ook al beter uit.

Alleen nu heeft ze weer een paar pukkels met korstje in haar nek... >:(

Ze was vorige week bij mijn moeder en die gaf haar perongeluk een koekje die ze niet mag. En het kan zijn dat ze verloren brokken van mijn moeders hond opspeurt in huis.

Kan ze hiervan alweer zo'n erge allergische reactie krijgen?

Of zou ik toch verkeerd zitten met mijn kip?? :-\

Het leek goed te gaan....ik hoop dat de allergie zich niet weer zo uitbreidt  :(.
Door Femke
#851356
ja, als je hond een allergie heeft kan het heel heftig opvlammen. Ik zou een capsule gaan zoeken met vis- en borageolie en dat supplementeren.
Overigens kunnen zowel de kip als de granen reactie geven, maar als ik moest gokken op één van de twee dan gokte ik op de granen. Veel honden reageren daar echt heel erg slecht op.

Voerde je voor 6 oktober ook nog iets waar granen in zaten?
Door Boefies
#851437
Voerde je voor 6 oktober ook nog iets waar granen in zaten?




Ze kreeg Nature's Best van Hills. Dat bevat: Kip, bruine rijst, mais, haver, gerst, groenten, omega 3&6 oliën en fruit. Met natuurlijke conserveringsmiddelen.

Maar in KVV verwerken ze toch geen granen?
Laatst gewijzigd door Boefies op za 03 nov 2007, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#851440
Jet en Babs schreef:



Ze kreeg Nature's Best van Hills. Dat bevat: Kip, bruine rijst, mais, haver, gerst, groenten, omega 3&6 oliën en fruit. Met natuurlijke conserveringsmiddelen.

Maar in KVV verwerken ze toch geen granen?
Volgens mij zit er in sommige kvv's rijst.
Door Boefies
#851784
Ja, maar anders had ze toch al een maand gelden weer een reactie moeten krijgen. Het is een maand weg geweest en nu duikt het weer op... :-\
Door Jo
#851932
Hoi !
Waren /zijn het bij jouw maatje ook pukkels die héél snel opkomen en open gaan?
(Je ziet ze haast groeien)
Als dat zo is dan heeft Kaya ( onze x Hollandse Herder) een paar weken geleden hetzelfde gehad.Wij hebben de pukkels toen ontsmet met verdunde tea tree olie en daarna ingesmeerd met calendula zalf en daarnaast hebben we haar cats claw en echina force gegeven. De pukkels verdwenen al vrij snel en de wondjes genezen ook héél mooi.

De da zei dat het bij Kaya een bacteriële infectie was, maar wij denken zelf aan een allergische reactie ergens op...maar vraag me niet waarop want we hebben echt géén idee !!!
Door Boefies
#851959
Ja, het zijn pus pukkels waar een kortsje op komt....en het jeukt heel erg.

Ik ontsmet ze ook, maar ergens anders komen ze dan ook weer. Eerst was het zo erg dan ze gewoon stonk. Dankzij een antibiotica kuur was het opgelost.

Maar nu heeft ze dus weer een paar pukkels... >:(

Mij moeder heeft koekjes gekocht zonder dierlijke bijproducten. Maar daar zit inderdaad tarwe in..

Maar ik denk niet dat het door rijst is. Anders had ze al sneller een reactie moeten krijgen.

Het leek erop dat het kip was...maar ik heb nu weer zo mijn twijfels  :(.
Door Jo
#852142
Oh maar dan hebben ze niet hetzelfde soort pukkels (gehad)
Bij Kaya kwamen ze héél snel op en toen ze open sprongen kwam er alleen maar bloed uit.
Binnen de kortste keren lag er een groot gedeelte van Kaya's snuit open.
Kaya had er gelukkig niet veel jeuk aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door