Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keetje
#848585
Keetje is nu zo'n maandje of 3 geheel aan de kvv.
Nu heb ik een vraagje over groente, Is het erg om 's avonds de overgebleven (en dus gekookte) groente van ons avondmaal bij Keetje in haar bak te storten? :)
Ze vind het heerlijk en we gebruiken geen kruiden en/of zout bij het koken.
Ik heb al zitten zoeken op het forum maar ik zie er niets over. Zal wel met mijn neus kijken! ::)
Door roefus
#848595
Erger: ik kook de groente speciaal voor mijn honden.  :D
Door keetje
#848790
Prima, groente, gekookt kan dus, maar hoe zit het met de verhoudingen? Gaan die niet helemaal scheef als ik kvv geef en eventueel groente toevoeg. Is dus niet iedere dag even veel maar bij 2 slecht etende kinderen blijft er nogal vaak groente over! ;)
Door Lizzy
#848793
[quote="keetje"]
Prima, groente, gekookt kan dus, maar hoe zit het met de verhoudingen? Gaan die niet helemaal scheef als ik kvv geef en eventueel groente toevoeg. Is dus niet iedere dag even veel maar bij 2 slecht etende kinderen blijft er nogal vaak groente over! ;)
[/quote]

Nee hoor, daar zou ik me geen zorgen om maken. De meeste kvv's bevatten geen groente. En de merken die het wel bevatten: daar schijnt het maar een heel klein percentage te zijn. Nou, als je daar wat groente als extra bij geeft: dan hoef je je geen zorgen te maken. Ja nee, je moet geen bakken vol met groente gaan geven natuurlijk. Geef overigens geen ui en prei aan Keetje. Dat is niet gezond.
Door keetje
#848833
Ok, allemaal bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Keetje krijgt dus in het vervolg gewoon de overgebleven groente! :)
(behalve ui en prei)

Zo blijf je vragen hebben en blijf je leren, toch?
Door judith1967
#849623
Ik geef mijn honden ook groente,niet zo vaak,meestal maar 1 x per week.
Ik geef ze dan rauw en gepureerd,maar gekookt is ook goed
Door Laura2004
#850285
Dit staat op bp over aardappels: 'Groene uitlopers/pitten van aardappel: zijn giftig'
Door Bobo
#851025
Bobby krijgt naast zijn kvv ook weleens extra groente, bloemkool en broccoli zijn zijn lievelingsgroente  ;D
Door Prince01
#851228
chico krijg kvv, en dan wat barf spullen erbij, maar morgen ga ik ook 1 groente mix maken,

ik wil het dan ook 1 x per week geven, maar hoeveel gram moet ik ongveer per maaltijd aanhouden,
ze weegt 12,5 kilo

groetjes
Door 202Spots
#851248
[quote="Laura2004"]
Dit staat op bp over aardappels: 'Groene uitlopers/pitten van aardappel: zijn giftig'
[/quote]

Soms word er ook iets op/over de piepers gespoten of gesprinkeld om de uitlopen tegen te gaan, dus ook geen schillen geven!!
Door 202Spots
#851249
[quote="Damm"]
chico krijg kvv, en dan wat barf spullen erbij, maar morgen ga ik ook 1 groente mix maken,
ik wil het dan ook 1 x per week geven, maar hoeveel gram moet ik ongveer per maaltijd aanhouden,
ze weegt 12,5 kilo
groetjes
[/quote]
Ligt eraan hoe lekker ze het vind  ;)
begin met 1 of 2 eetlepels door de kvv en wanneer ze het lekker vind dan kan je meer geven.
Of alleen groente mix met sardientjes of vlees er doorheen
Door Prince01
#851316
Owkee is goed
bedank vast

ik heb de groentemix gemaak, ik er in gedaan, wortellen,knoflook,paprika,broccoli,1 rood bietje:p,witlof,

ik even kijken of ze het lust ze vind het heerlijk, dus heb nu voor 5 weken voor raadje
Laatst gewijzigd door Prince01 op za 03 nov 2007, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door