Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#850945
Mojo is nu al de zoveelste keer schijnzwanger.
Na de vorige keer heb ik bij haar een bolletje ontdekt,wat ik er heb laten uithalen en onderzoeken. Het bleek een melkkliertumor te zijn.
Nu voel ik dus weer een bolletje.
Ik weet niet wat jullie zouden doen,maar begin nu toch sterilisatie te overwegen en misschien de melklijsten te laten verwijderen??
Door Lizzy
#850950
Bleek het vorige keer een kwaadaardige melkkliertumor?

Bij mijn weten ben je te laat voor het voorkomen van kwaadaardige melkkliertumoren. Dan moet je na de 1ste loopsheid castreren (en zo te lezen - al de zoveelste keer schijnzwanger - is ze al vaker loops geweest). Voor het voorkomen van niet kwaadaardige melkkliertumoren is castratie ook op latere leeftijd een goed idee. Of je haar melklijsten moet laten verwijderen hangt (in mijn ogen af) van de kwaadaardigheid van deze tumor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#850952
Ik zou dat teefje zeker laten castreren aangezien die tumoren groeien onder invloed van het hormonenspel rond de loopsheid. Zeker als ze al eerder een tumor heeft gehad zou ik daar niet meer over twijfelen. Of je de melklijsten moet laten verwijderen hangt denk ik af van of het bultje goed of kwaadaardig was.
Door Thunder
#850955
Het gezwelletje vorige keer was kwaadaardig,een soort die heel weinig kans geeft op uitzaaiingen maar wel enorm hard groeit. Het was een klein erwtje groot bij ontdekking,dus snel ontdekt,ofwel misschien door weinig tot geen koolhydraten te voeren,niet zo snel gegroeid. Maar het was dus wel kwaadaardig.
Het bolletje dat ik nu ontdekt heb,is nog kleiner. Maar de kans dat het hetzelfde is,is volgens mij haast 100%.
Door Lizzy
#851274
Ik denk niet dat de kans dat het hetzelfde is 100% is. Dat weet je pas als het is weggehaald en is onderzocht. Het kan. Maar het hoeft niet. Ik denk dat je een castratie en het verwijderen van de melklijsten met je DA moet overleggen. En eventueel een second opinion aan moet vragen bij een andere DA die meer verstand heeft van kanker.
Door conleeuw
#851310
hé bah, wat naar nou, ik denk dat het voor mij ook zou af hangen van hoe oud de hond is of ik nu nog een sterillisatie zou doen, een  middeslag hond die al 12 is is heel iets anders dan een middenslag hond die nog maar 4 is, voor beide zou voor mij gelden dat ik het erg zou overwegen om de melklijsten te laten verwijderen, nogmaals, voor mij zou het ook afhangen van de leeftijd en conditie van de hond. sterkte ermee
Door Thunder
#851320
Mojo wordt in maart 7 jaar en is in goede conditie (sporthart :)),al is ze door haar schijnzwangerschap niet echt te genieten :(
Ze heeft 2 nestjes gehad en de laatste 4 keer is ze na de loopsheid schijnzwanger geweest.

Tel 2 loopsheden en de opvolgende schijnzwangerschappen op,en dan heb je al een paar maand op een jaar dat ze niet in haar 'hum' is.
Sterilisatie,die kogel is voor mij al door de kerk,om haar niet elke keer die schijnzwangerschap te laten doormaken.
Ik heb nog m'n twijfel over de melklijsten. Misschien helpt het al door te steriliseren(hormonen uitschakelen)?
Maar als ze dan alsnog tumortjes krijgt,ga ik het me beklagen dat ik ook niet de melklijsten heb laten wegnemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door