Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boutcha
#709386
Hallo  :).

Maandag slecht nieuws gekregen van onze DA onze hond heeft kaakmyositis.

Zen kop is al ingevallen (2 spieren bovenop zen kop) en zen ogen doen ook heel raar  :-[.
Maar hij krijgt zen muil terug weid open en is vol levenslust.
Is eigenlijk nooit futloos of ziek geweest.
We hadden enkel een slecht vermoeden toen hij over een week of 4 plots een dikke kaak kreeg.
Het gezwel ging weg maar na een dag of 2 kwam het terug.
En het verplaatste hem ook telkens.

We hebben foto's van zen kaak laten nemen maar niks op te zien >:(.
Toen een 2 weken nadien bloed laten trekken, en zen cpk waarde was veel te hoog en had ook teveel witte bloedcellen.

Nu krijgt hij sinds zaterdag cortisone en anti biotica, de gezwellen zijn volledig weg, maar nu zie je dat zen kop ingevallen is.
De spieren zijn zo goed als weg  :'( en dit voor een sport hond.


Zijn er mensen die een hond hebben of gehad hebben met deze auto-immuimziekte?

Ik weet er al heel veel over en jammer genoeg ook dat het niet te genezen is.

Maar is er kans om een deel van zen spieren terug te krijgen mits oefenen.
En kunnen ze oud worden met die ziekte?
Door Lizzy
#709643
boutcha schreef: Had ik al gelezen maar het is een onderwerp van 2004 en zo te zien zit deze persoon niet meer op jullie forum.

bedankt alvast  ;)
Hitam? Ja hoor, zij zit op Barfplaats. Onder de naam Hitam.
Door boutcha
#709903
Is itata  en  tanetje koning de zelfde persoon?

En wie is hitam dan wel?

Ik zag onder itata haar profiel dat ze van Destelbergen zou moeten zijn (als we het over de zelfde pers hebben natuurlijk  :-[).
Klopt dit aangezien ik op de site van hitam zie dat deze in Amesterdam zit  ::)?

Mvg en sorry voor al men vragen  :-\.
Door Lizzy
#709923
Vergeet het vorige topic. Het ging mij om hetgeen Tannetje, alias Hitam, schreef, namelijk dit:

"Kauwspier myositis is een autoimmuunzikete. Vaak reageren ze redelijk op prednison en met behulp van acupunctuur en homeopathie kun je proberen de schade te minimaliseren. Ik heb er inmiddels verschillende beehandeld. Je kunt het process stopzetten, maar de schade die er al is gaat niet meer weg".

Tannetje Koning is dus holistisch dierenarts en is te bereiken via  http://www.natuurlijkvoordieren.nl/contact.htm
Gebruikersavatar
Door Hitam
#710967
Ik zal even reageren. Verdere ervaringen hebben geleerd dat de spieren wel degelijk weer terugkomen als het gelukt is om de ziekte weg te krijgen.

Ik gebruik tegenwoordig een combinatie van homeopathie, acupunctuur en chinese kruiden en heb twee honden weer helemaal goed kunnen krijgen.
Een derde reageerde helemaal niet. En die krijgt nog geregeld een prednisonkuur om hem goed te houden.
Door boutcha
#711709
Hitam schreef: Ik zal even reageren. Verdere ervaringen hebben geleerd dat de spieren wel degelijk weer terugkomen als het gelukt is om de ziekte weg te krijgen.

Ik gebruik tegenwoordig een combinatie van homeopathie, acupunctuur en chinese kruiden en heb twee honden weer helemaal goed kunnen krijgen.
Een derde reageerde helemaal niet. En die krijgt nog geregeld een prednisonkuur om hem goed te houden.
Bedankt voor je reactie  ;).

Jammer genoeg is onze hond niet  sociaal   >:( dus accupuntuur kunnen we wel vergeten met hem :-\.
Welke chinese kruiden zou je ons aanraden ,of geef je enkel maar advies via consultatie? Jammer dat we zo ver wonen  :-[.
We hebben nu een product van vsm bij besteld oa myocure.

Dus mag ik de hoop nog niet volledig opgeven (alhoewel ik ervoor vrees maar positief blijven denken dus ::)).

Hij kan al wel zen tennisbal volledig platbijten dus spieren zitten er nog een klein beetje. 
Enkel trekken zen ogen  in de oogkas dan   >:( denk dat deze spier ook aangetast is :'(.
Vuile vreselijke ziekte  :-\ he ?
Door boutcha
#767318
Effe een update  ;) inmiddels al 5 maand verder en het gaat tot nu toe nag altijd heel goed met onze kanjer  ;D.
Zen opening van zen bek blijft maximaal (volledige opening), en hij kan er ferme kracht opzetten  ::).
Er komt zelfs een heel klein beetje bespiering bij  :), hij kauwt dan ook veel en intensief op grote leren ballen en botjes  ;D.

Effe een foto van men kanjer , dus hij ziet er nog redelijk uit ,vinden jullie niet???? :-[

Afbeelding
Zulke leren ballen daar oefent hij regelmatig op  :D

We nemen wel het zekere voor het onzekere en laten hem dagelijks 1 pilletje prednisolone innemen  ???.
Ik weet het die pillen zijn niet gezond :(, maar een herval vd myiositis brengt vele meer schade toe dan het pilletje  ;).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#767331
Hij ziet er inderdaad nog goed uit. En als hij ook nog goed kan kauwen lijkt het mij dik in orde. Je zou kunnen proberen om hem om te dag een pilletje te geven. Voorzichtig. Misschien kun je wel helemaal stoppen.
Door madelief
#780148
  Hallo ik heb net ook een nare uitslag gekregen. Mijn hond, Daisy, een westy, heeft ook een spier
ziekte n.l het syndroom van guillain barre of ook wel idiopathische poly radiculo neuritis.

Dit is ook een auto imuumziekte waarbij de zenuwuiteinden gaan onsteken en hierdoor de spieren geen inpuls meer krijgen en wegslinken, spieruitval. Zijn kop is het ergste, er zitten gewoon gaten in ( zo voelt het) de ene dag loopt hij redelijk en de andere dag strompelt hij al hijgend vooruit.
hij krijgt prednison en vit b tabl. zelf vind ik dat hij het op dexamethason beter op doet. ben ook

naar een accupuncturist geweest maar hier heb ik weinig van gemerkt. hij kreeg ook druppels mee

om de gifstoffen wat te verwijderen. Nu lees ik dat de ziekte ook soms spontaan kan genezen, komt meer bij mensen voor. Er is weinig over bekend, zelfs iedere dierenarts denkt er anders over.
Weet nu niet goed welke behandeling goed is, prednison of dexamethason, zelf las ik dat dexa minder bijwerkingen heeft maar daar zijn de meningen ook verschillend over. ik zit nu met een ziektebeeld waar ik nog veel vragen over heb, spiermyositis lijkt me ook verschrikkelijk.
sterkte en groetjes. ken trouwens Tanneke Konings, mijn hond Daisy is daar ook wel eens geweest, woon in Zeewolde
Door boutcha
#850526
Effe een update  ;D.

Evox doet terug bijtsport (rustig aan wel ;)), en hij doet het heel goed kan zelfs redelijk hard bijten  :D.
Hij krijgt nu maar 1 pil van 5mg prednisolone om de 2 dagen meer.

Hopelijk komt die vreselijke ziekte ni meer terug  :-\, we houden hem allesinds goed in de gaten en elke verandering (zowel zwelling of mindere mondopening) stoppen we direct met bijtwerk en geven we hem direct een dubbele dosis prednisolone op aanraden vd da.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#850751
boutcha schreef: Effe een update  ;D.

Evox doet terug bijtsport (rustig aan wel ;)), en hij doet het heel goed kan zelfs redelijk hard bijten  :D.
Hij krijgt nu maar 1 pil van 5mg prednisolone om de 2 dagen meer.

Hopelijk komt die vreselijke ziekte ni meer terug  :-\, we houden hem allesinds goed in de gaten en elke verandering (zowel zwelling of mindere mondopening) stoppen we direct met bijtwerk en geven we hem direct een dubbele dosis prednisolone op aanraden vd da.

Dat klinkt goed! Gaat prima. Denk er aan dat je hem niet meer laat enten!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door