Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#850368
Gistermorgen had Cis 'n grote bobbel op d'r oor.
Dus naar de DA die met alleen uitzuigen zo'n 9 van de 10 keer ziet dat 't weer terug komt,en het beter vind om er 'n oor quilt van te maken.. :-\
Ik heb haar om 1 uur toen weer terug gebracht naar de hospital, en om 5:30 weer opgehaald.
Ze was nog wel errug slaperig van de narcose,maar ik heb haar liever thuis dan dat ze daar blijft.
Ze heeft vannacht goed geslapen en net wat gegeten en gedronken, nu weer lekker slapen maar wel 'n beetje zielig hoor.
Maar ik zag net dat 1 van de steken is los gelaten ?
of dat er expres 'n gaatje is open gelaten voor te drainen?
op de binnekant van de oor ..dat roze plekje vlak bij de punt van de oor..
Heeft iemand dit misschien ook wel is gehad?
Zal ik het gaatje open laten of terug naar de DA om extra hechting er in te doen??? het ziet 'n klein beetje vochtig..
Afbeelding
Door Do
#850370
ik denk dat een hechting niet verstandig zal zijn, het zal moeten genezen als openwond
dat is mijn ervaring met Lupa
Door Lizzy
#850376
Ah bah Dory! Wat vervelend voor Cis en voor jullie! Volgens mij heeft Erna hier ervaring mee en heeft Mara dit gehad. Ik PB haar wel even!
Door henneke
#850380
jeetje dat ziet er vreemd uit zo dat oor , zoals ik het op de foto zie is het stukje dat open ligt vrij opppervlakkig ? dan zou ik het aan de lucht laten helen .
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#850381
Heb geen advies voor je; ik zou ook even bellen met de da. maar dat is al gezegd.  ;) :)

Het ziet er wel heftig uit, zo'n oor quilt.  :(  Sterkte voor de patiënt en voor jou!  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#850409
Je kunt het even navragen natuurlijk, maar volgens mij is dat gaatje inderdaad voor de drain. Ik heb dit tot nu toe nog nooit laten opereren en het is nog altijd vanzelf goed geheeld. Sterkte met Cis :-* ennuhhh nu vooral niet klapperen :-X
Door Erna
#850410
Lizzy schreef: Ah bah Dory! Wat vervelend voor Cis en voor jullie! Volgens mij heeft Erna hier ervaring mee en heeft Mara dit gehad. Ik PB haar wel even!
Ha, daar ben ik al. Mara heeft wel eens (en ook vaker dan eens) een bloedoor gehad maar die hebben wij nooit laten opereren. Ik heb het altijd af laten zuigen en de laatste tijd deed ik het zelf. Ze heeft nu al een tijdje geen bloedoor gehad.

Maar onze Wapper heeft het ook gehad en die hebben we wel laten opereren. Wat ik er nog van weet is dat het hele oor dichtgenaaid was, een soort van doorgestikt net zoals Cis. Hij had geen open plekje zodat ik vermoed dat een hechting is losgelaten bij Cis. Het principe van doorstikken is dat de twee oorflappen weer dicht tegen elkaar aan zitten zodat ze weer een beetje vastplakken en de kans op nog een bloedoor minimaal is.  Het was bij Wapper erg netjes gedaan.

Ook Ezra heeft een bloedoor gehad en is geopereerd. Hij had ook geen open stukje. Zijn borduursel was nog beter gelukt maar dat was omdat we erbij gezegd hadden dat het heel netjes moest ivm shows.

Dus ik zou zeggen....informeer even bij de da of het stukje met opzet open is gelaten of dat er een hechting mist.

Overigens hadden beide honden van ons een enorm verband om het hoofd de eerste dag.
Door Femke
#850412
Dory, kun je niet zien of er een hechting heeft gezeten? Ik zou denken dat je dan twee kleine gaatjes ziet waar de naald-hechtdraad doorheen gegaan is?

Betschap voor Cissy  :-* :-* :-* :-*
Door 202Spots
#850415
Femke schreef: Dory, kun je niet zien of er een hechting heeft gezeten? Ik zou denken dat je dan twee kleine gaatjes ziet waar de naald-hechtdraad doorheen gegaan is?
Betschap voor Cissy  :-* :-* :-* :-*

Ik heb effies vergroot hier...
Er is geen bloed,maar beetje van dat doorzichtig vocht er op...
er zit wel 'n hechtig eronder maar ik dacht niet dat er 'n gaatje (van verdwenen hechting)boven het open stukje te zien is ??..Ik had eigenlijk het idee dat er maar 1 gatje in de velletje gemaakt word om de bloed uit te halen en de rest van de hechtingen gaat alleen door het oor van de ene naar de andere kant,om de binnen en buitenkant van de oorvel tegen elkaar te houden.
Ik zal om 10 uur effe bellen voor de zekerheid

Nee Erna.... Cis heeft geen verband of niks,alleen eerst de lampekap maar het gaat ook goed met die andere no bite nek band, die ik zelf had gemaakt, ik heb dat ding vrij strak om de onderkant van d'r nek en iets wijder van boven zodat haar oren en ook onder zitten, en ze verdraagd het aardig goed..
Afbeelding
Door Mevroi Kruim
#850458
Achjee, arme Cis!
Kan best dat een hechting niet goed gehouden heeft. Meestal heeft het ook geen zin meer om ze na langere tijd te vervangen en zal het spontaan moeten genezen.
Ik zou ook ff de da bellen om te vragen of het zo bedoeld was.
Beterschap voor Cis!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door