Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#850069
ja lekker zo vroeg op de ochtend, maar Jazz eet nu pas haar avond maaltijd... onder andere geiten knaters en eendenpoten.... nu liegt de geluid van de krakende eendenpotenbotjes er niet om... klink echt knoert hard. Ik meen dat deze niet van de IC komen maar elders vandaan. Kan het zo zijn dat dit gewoon oudere eenden zijn???? :-\ het is overiginds niet wilde eend, maar tam... dus ik dacht,  die worden net als kippen gefokt en vrij jong geslacht. Herkent iemand dit dat de eendenpoten soms veel harder zijn? 'kvindtutmaarniets :-\
Door Lizzy
#850117
Ik heb ook al een paar keer eendenpoten gehad waarbij ik dacht " :o". Ik weet niet waar de verschillende BARF-hap leveranciers ze vandaan halen. Er zitten wel wat eendenslachterijen in Nederland en Frankrijk en volgens mij worden eenden daar ook op heel jonge leeftijd al geslacht.... Maar, ik weet ook niet of ze allemaal dezelfde soort eend kweken. Volgens mij is het vaak peking eend. Misschien dat er ook nog wel verschil zit in ras, zeg maar. Dus ja, als je niet weet waar je leverancier ze vandaan haalt en hoe oud zo'n eend dan is.... valt er weinig/niks over te zeggen. Ik ben gewoon gestopt met eendenpoten te geven.
Door Ronja
#850138
Dit kunnen heel goed eendenpoten zijn van de zogenaamde leverpaté eenden. Deze eenden worden net zo gevoed als de leverganzen. Dus gedwongen.  >:( Een reden te meer om het niet te geven.) De pootjes van pekingeenden zijn zo zacht dat ze door mensen in het geheel gegeten kunnen worden. (Ook door niet-chinezen)
Door Mevroi Kruim
#850147
De eendenpoten van het IC vind ik ook best hard, qua botten. Ze zijn echter ook dun zodat de honden ze goed wegkrijgen, de katten echter niet. Om te malen zijn ze ook behoorlijk hard *zweet* *kreun*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door