Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jel
#849575
Mijn kat heeft deze week al twee keer overgegeven en dan kwamen er echt stukjes bot uit. Hij kauwt het dus niet goed kapot. Ik denk dat het komt door de kalkoennek, iemand hier ervaring mee? Ik ben nu weer volledig overgegaan op kvv (Carnibest en Bibi). Het komt er ook niet gelijk uit, pas na ca. 8 uur. Heeft één van jullie katten dit ook wel eens gehad?
(ik voerde ook kippenvleugel, kippennek, eendennek, misschien ook daarvan?). Ik durf nu eigenlijk alleen nog maar kippennek, soepvlees en vis af te wisselen met Carnibest/Bibi.
Gebruikersavatar
Door koekje
#849594
sien gooit nooit botjes eruit.
maareh, is een kalkoennek niet veel te hard voor een kat?

en als het er na 8 uur pas uitkomt, dan zou ik zeggen dat er misschien een darmprobleempje is. de rest blijft wel binnen? geen obstakels in de zin van haarballen bv?
Door Mevroi Kruim
#849651
Kalkoennekken vinden mijn honden al aardig hard dus ik voer dat niet aan mijn katten, kunnen ze hier niks mee. Mijn twee sterkste katten kunnen een eendennek aan, de andere drie ook dat niet. Dus het zou me niks verbazen als die kalkoennek idd te hard was voor je kat.

Verder heb ik hier ook 1 kat die tijdens het verharen heel vaak overgeeft en soms periodes niks binnenhoudt. Hij likt heel veel haar op en wordt daar echt zierk van. Ik moet dus borstelen (vinden wij allebei niet leuk  :P) en haarbalpata geven (vindt hij wel leuk) en af en toe loopt het echt de spuigaten uit en krijgt hij Primperan.

Ik zou gewoon de kippenvleugel en eendennek weer geven en kijken hoe dat gaat. Kippenpoten kunnen zie hier ook redelijk aan, de twee sterke katten althans, kippenruggen (karkas) gaat zo naar binnen, en karkassen van parelhoen, fazant, kwartel e.d. lusten ze ook graag.
Door hermine
#849665
Vervelend! Zelf voer ik geen kalkoennekken; ik lees hier op het forum dat zelfs honden er moeite mee hebben. Overigens heeft mijn kater in zijn barf-beginperiode ook twee keer wat botjes overgegeven (kippenvleugel), maar die kwamen er vrij snel weer uit. Hij heeft toen een paar weken platgeslagen kippennekken gegeten om zijn maag aan botjes te laten wennen. Sindsdien nooit meer een uitgespuugd botje gezien. De eendennekken hier zijn ook vrij hard en ik sla die nog steeds plat omdat hij anders netjes om de werveltjes heen eet.

Kan het zijn dat je kat nog niet zo lang botjes eet en hij er nog aan moet wennen?
Door tieneke
#849667
Eendennekken is nog te hard voor onze katten,moeten ze veel te hard kauwen en laten ze dan ook liggen de watjes.
Kalkoennekken lijkt me dan ook veel te hard voor een kat.
Door Jel
#849772
Oké, fijn te horen. Ik hou het gewoon bij de kippennek. Kippenvleugel geeft geen gevaar? Of kan je gewoon het beste altijd even platslaan?
Gebruikersavatar
Door koekje
#849793
sien heeft voor de eerste keer een vleugel gegeten toen ze 5 maanden was, het was haar eerste vleesbotje.
ik sla ze niet plat. tegenwoordig hak ik ze wel in 2en, maar das omdat een halve vleugel sien haar vleesbot dagportie is.

als je kat nog geen geoefende barfer is, of om een andere reden nog wat technische problemen heeft, kan je ze altijd even hameren.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door