Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ***Bianca***
#849682
2 Kittens van 6 maand van een vriendin van mij hebben beide een rode spot op de tong. Het katertje had het iets eerder en speekselt ook.
De DA zegt geen idee te hebben (katertje staat ook al op AB voor zeer pootje) dus meer kunnen ze ook niet geven. Ze zouden beiden eigenlijk vandaag gecastreerd worden maar dat is nu dus ook niet door gegaan.

Hij eet nog wel maar liefste natvoer, dus waarschijnlijk doe het hem toch zeer ook. Het poesje heeft hetzelfde maar in mindere mate

Er is nog een volwassen poes in huis en pas een katertje van 12 weken sinds een goeie week.

Iemand een idee?
Door Mevroi Kruim
#849692
Doet mij denken aan een blaar zoals die bij niesziekte kan voorkomen. Toen mijn Kruimelkat een schattig klein kitten was, alweer 16 jaar geleden, heeft ze dat ook gehad. Blaar op de tong, kwijlen, niet willen eten. Logisch, deed natuurlijk hartstikke zeer. Ik heb haar toen een tijdje fijngemalen blikvoer gegeven, en af en toe dwanggevoerd als ze echt niet wilde eten. Het ging vanzelf weer over.
Door YaYa
#849703
Ik ken het ook zoals Kruimel zegt als een niesziektevariant (calici). Aangezien er al ab gegeven wordt, kun je niet meer doen behalve erop letten dat ze blijven eten en drinken en desnoods wat dwangvoederen.
Door ***Bianca***
#849740
Als ik verder zoek op calici vind ik idd symptomen als kwijlen, slecht eten en blaar op de tong
Dus zou heel goed kunnen
Heb de info al naar haar doorgespeeld
Bedankt!!!
Door Suzan54
#850041
Ik denk dat dit nog maar het beginstadium is. Wie weet loopt het nog met een sisser af. Gelukkig was de dierenarts zo verstandig om de castratie af te blazen. Eerst alles weer spic & span voordat er iets ondernomen kan worden.
Door conleeuw
#850070
klinkt in mijn oren ook als mogelijk nies ziekte, eerst dacht ik dat het mischien een bijwerking van de ab kon zijn, maar beiden hebben het. Ik zou ook voorlopig maar gemalen voer geven, des noods zonder bot voor een paar dagen. Beterschap ;)
Door ***Bianca***
#850484
De rode plek begint iets minder te worden
Hij kwijlt nog wel vreselijk
En als klap op de vuurpijl beginnen zijn hormoontjes ook te tetteren en hopt ie achter zijn zusje aan, dus meneer is vandaag apart gezet, alwaar hij voor het eerst vandaag weer goed gegeten heeft. Dus hopen dat ie gauw beter is en alsnog zijn knikkers in kan leveren :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#850493
fijn dat de rode vlek minder is geworden en dat hij al wat beter eet.

als hij in de ballenbak is geweest, istie de komende 6 weken daarna (dacht ik hoor, kan ook 2 zijn) nog vruchtbaar.
bij poezen is het na uitname van de eierstokjes gelijk steriel, maar katers duurt iets langer.
Door ***Bianca***
#850524
Ja maar zijn zusje gaat gelijk met hem onder het mes, dus dat is dan in orde
Ze zouden dus samen afgelopen week (woensdag) maar ja dat ging door die ontstoken tongen niet door.
Dat katers nog zo'n 6 weken na castratie vruchtbaar kunnen zijn was bij ons bekend hoor, maar thx voor de attentie.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door