Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janne
#848598
Hey,

Ik heb weer even een vraagje ik heb nu 3 honden, sinds 4 wk heb ik een pup bij. Mijn andere 2 ziten al enkele maanden op carnibest en dat gaat super.

Nu heb ik hier al eens vaker de vraag gesteld over pup en carnibest.

Vele zeggen idd gewoon lekker meteen over zetten, ondanks dat de fokker mij dit afgeraden heeft heb ik dit toch gedaan.

Nu is het zo dat hij nu 4 wk hier is en van 5,5 kilo naar 10 kilo gegaan is.

Hij is een aussie pup van 12 wk, nu dus 10 kilo en 39 cm hoog.....gisteren was ik hem hem een show en 2 van zijn broertjes waren er ook. Met de 8 wk was hij al ietsjes hoger maar echt veel scheelde het niet, als je ze nu is is het een wereld van verschil sommige mensen geloofde niet dat hij uit het zelfde nest was als zijn 2 broertjes hij is een stuk hoger en langer gewoon groter.

Nu vond de fokster dat hij wel wat hard groeit...en toen kwam natuurlijk de vraag of hij nog brokken kreeg, ik werd een beetje over rompeld en zei ja icm vlees.....(terwijl ik me voorgenomen had dat als ze er om zou vragen dat ik er niet om zou gaan liegen)....maar ik deed het toch.

Nu aan jullie de vraag, wat is er nu van waar zit er in kvv meer eiwitten waardoor ze sneller groeien????? veel hebben ook tegen me gezegd geef geen puppy brokken zet hem meteen over op kvv dan groeit hij veel geleidelijker.....maar nu ik hem zo zag gisteren dacht ik zouden ze dan toch te snel groeien op kvv???

Wat is jullie mening hier over?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#848620
Afgezien van het hele welles-nietes verhaal over brokken en kvv een aantal zaken blijf overeind, namelijk
1. vers vlees is beter voor een hond. Elke hond. Van elke leeftijd. Sterker nog, hoe eerder je hiermee begint hoe beter. Immers, de darmflora wordt in de eerste weken gevormd dus hoe beter een hond eet, destebeter zijn start voor de rest van zijn leven is. Dat is nooit meer in te halen.
2. jij bepaalt wat jij jouw hond voert. Ik snap eigenlijk niet waarom jij hierover liegt naar jouw fokker toe. Het is nu jouw hond en dus jouw verantwoordelijkheid en je hoeft hierover aan niemand verantwoording af te leggen. Doe wat je zelf denkt dat goed is; vertrouw op je intuitie.
Door Lizzy
#848652
Welke Carnibest geef je hem? Je mag je pup namelijk geen actief geven. Daar zitten teveel calorieen in. Maar in de normale Carnibest zit zeker niet teveel eiwit.

Verder kan het zijn dat je je hond iets teveel voer geeft, waardoor hij wat sneller groeit. Hoeveel voer je hem per dag? En hoe is hij verder? Dik? Dun? Gewoon?

Overigens vind ik 10 kg voor een 12 weken oude pup niet zoveel hoor. Weegt de hond als ie volwassen is ergens tussen de 20 en 30 kg?

Ik heb even naar de groei statistieken van Linga gekeken. Mijn eigen hond (2,5 jaar geleden pup). Zij weeg nu als volwassen hond 28 kg maar ze woog op 12 weken exact 12 kg dus dat is nog wat zwaarder dan jouw pup. Zij is uitgegroeid tot een prachtige sterke gezonde (niet te grote) hond. En, maximale groei zit in de genen, niet in voer. Dikke kans dat jij dus gewoon een genetisch wat grotere pup hebt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 okt 2007, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#848682
Ik sluit me bij Lizzy aan.
Ik heb hier twee nestzusjes van 7 maanden oud.
De ene is 10 kilo zwaar, 39 cm hoog en wat langer gebouwd.
De andere is 8 kilo en 37 cm hoog en wat korter en compacter. Heeft ook een veel fijner snoetje.
'Ze hebben dezelfde voeding gehad.
De ene heeft de bouw van pa en de ander van ma. :)
(Tussen mij en m'n zus zit ook een lengteverschil van 11 cm. Om over de kilo's nog maar te zwijgen ::))
Door Janne
#848960
Hahahahaha ja ik ben ook een stuk groter en slanker dan mijn zus vind  ik wel een goede.....

Nou het is niet zo zeer liegen, maar omdat ze het niet graag wilde dacht ik het komt wel dat ik zeg dat ik volledig over ben....en toen werd ik over rompelt en weet haar mening en was ik niet eerlijk, ik ga het echt wel vertellen hoor.Je hebt gelijk ik bepaal wat puppy eet, en hij is tevreden zo, met die brokkenwerd hij gek als hij geen vlees kreeg en de dames wel...

Ik houd aan wat carnibest aan geeft (nee geen actief normaal natuurvoer) die zeggen tussen de 40-60 gram per kilo en ik houd het op 50 gram.

Hij is niet dik, poept niet veel dus denk niet dat die 50 gram te veel is, bij mijn andere honden houd ik ongeveer de richtlijn van carnibest aan de een heeft iets meer nodig dan de ander om mooi op gewicht te zijn en dan voer ik met het oog, maar met een puppy vind ik dat wat moeilijker.

bedankt voor jullie antwoorden.
Door java
#849527
Hier onze aussie pup Lady( teefje) weegt 7 kilo en is 35 cm. schofthoogte en 11 weken oud.

Ze krijgt nog 1 keer per dag carnibest en verder BARF. Drie keer daags eten en per keer ongeveer
170 gram. Over een poosje alleen nog BARF

Als ze volwassen is weegt ze tussen de 18 en 22 kilo !!!

Wij vinden ze is niet mager en niet te mollig, ze heeft wel altijd zin in eten !!!

groetjes Will en haar doggy's
Door Red_Hunter
#849584
Ik heb een reu nu 4,5 jaar oud en die is voor een Ierse Setter echt te groot.
Geeft op de show problemen helaas. Terwijl zijn bouw goed is, wordt hij altijd afgekeurd op zijn hoogte helaas.  Hij stond van jongs af aan op energique en nu met BARF.

Daarbij heb ik ook een teef van 1,5 jaar oud. Ook van jongs af aan op energique en nu met BARF en zij is wat aan de kleine kant in vergelijking met leeftijdsgenoten.

Het ligt dus echt niet aan het eten, maar aan de aanleg.
Als je hond maar wat groter of kleiner is, vragen die fokkers altijd naar het voer, maar hun honden zijn toch ook niet allemaal dezelfde maat?

Raar dat ze altijd weer daarover beginnen.
Ik zou daar trouwens ook niet over liegen, heb ik ook nooit gedaan.

Groetjes Trudie
Door judith1967
#849622
Ik heb ee Hollandse herder reu,hij is nu 6maanden.Hij is 55 cm hoog ern het gewicht ik ong. 19-20 kilo.
De fokker heeft ook een reutje gehouden ,die eet gewoon brok(hills)en die is ook 55 cm hoog,gewicht weet ik niet
Door Deesje
#849867
mijn thai ridgeback pup is nu 6 maanden, weegt 19,75 (volwassengewicht ong 25)..

ik denk dat het belangrijkst is dat je kijkt hoe hij groeit en niet vergelijkt met zusjes en broertjes.. wij hebben tot 20 weken iedere week (anderhalf) gewogen. hij kwam iedere 9 dagen ong 1 kilo bij en toen heb ik hem nog iets verder terug gezet in zijn eten (kleine 4%) omdat ik 750gr echt genoeg vond.. ik heb de pups liever wat slanker (is ook beter voor de gewrichten enzo)

maar ik denk niet dat je naar andere honden moet kijken.. gewoon naar hoe die van jou groeit en bijkomt..
Door Laura2004
#849937
[quote="Deesje"]
mijn thai ridgeback pup is nu 6 maanden, weegt 19,75 (volwassengewicht ong 25)..

[/quote]
Je hebt een pb!!! :D
Door Fynn
#849978
Hoi

Wij hebben een ridgeback van 24 weken hij weegt momenteel 26,4 kg en is 58 cmhoog.
Zijn nestgenoten waar we contact mee hebben zijn iets groter maar qua gewicht scheelt het niet zoveel.
Hij ziet er goed uit en heeft geen groeipijn dat vind ikook heel belangrijk.
Wij voeren een aantal dagen kvv en de andere dagen zelf samengesteld.Hij krijgt momenteel 900 gram kvv per dag verdeeld over 3x en volgende maand gaat hij naar 2x voeren
De fokker wist van tevoren dat wij versvlees voeren en zij voert zelf brokken.
We zagen haar laatst en ze zei dat Asani zo mooi in verhouding opgroeide ,ja zei ik dat komt door dat verse vlees  ;D
De bouw van je hond is afhankelijk van een aantal factoren.
Maar hoe groot is de vader en de moeder speelt voor een groot gedeelte mee.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door