Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door shana
#84543
:)Hoi, ik ben nieuw op jullie forum, dus probeer ik maar;hebben 14 dagen een 3 jarige asiel Beagle shofthoogte 52 cm gewicht 22 kg. Hoe moet de samenstelling van het voeder zijn, ruw eiwit, ruwe celstof, ruw vet, ruwe as om te kunnen vermageren. Ze is wel gesterliseerd. Welk tussendoortje vermindert haar honger. Dank.
Door Truus
#84546
Hoi Shana, allereerst Welkom hier op Barfplaats !

Mijn hond moet ook afvallen. Nu kan ik alleen praten over versvlees compleet en niet over zelf samenstellen hoor.
Ik geef de helft van wat mijn hond eigenlijk mag hebben, met de andere helft Fytomix als aanvulling.
Hij heeft geen hongergevoel en valt mooi af.


Anderen zullen jouw ook wel adviseren dus wacht af.
Groetjes Truus.
Door Marion
#84570
Laatst hoorde ik voor het eerst over een "sperziebonen-dieet". Wat het precies inhoudt heb ik geen idee van, en of het goed is ook niet ??? Het schijnt dat de sperziebonen vullen en een vol gevoel geven, maar niet dik maken ofzoiets ??? De reden dat ik het hier aanstip is omdat ik nieuwsgierig ben of er hier iemand bekend mee is, en wie weet blijkt het wel een nuttige methode te zijn.

Succes
Door Lupa
#84698
met spercie bonen krijgje een jojo efect zodra je stopt vligen de kilos weer aan.
Door shana
#84881
:)Bedankt voor de reactie, ze krijgt 200 gr ligt korrels van BENTO KRONEN VERSELE LAGA, 1 tas groentensoep en een 5 stukjes vlees erin, en voor de rest 4 wortels per dag. Zou dat nog teveel zijn ?
Door ikke
#84882
Enkele jaren geleden waren onze toenmalige Beagles ook te dik.
Ik heb toen advies van de dierenarts gekregen om sperciebonen uit blik te gaan voeren.
Heb dit ook gedaan (wist nog niet dat er ook een andere manier was) en onze honden kregen samen elke dag een blik speciebonen en een klein handjevol brokken.
Eerst gingen er best wel een aantal kilo's af maar als je er mee stopte werden ze weer even dik. ( echt het jojo effect).
Achteraf bekeken hebben die arme beesten dank zij de dierenarts geleefd op sperciebonen.
Hoe het mogelijk is dat de één 14 en de ander 16 jaar is geworden kan ik achteraf nog niet begrijpen.

Ik weet nu dat er betere manieren bestaan om de hond te laten afvallen dus hier nooit geen sperciebonen meer.

groeten Anna2
Door Lupa
#84957
ik denk dat anna bedoelt fytomix of kruidenmix
die kunje halen bestellen bij bibi of carnibest.

het is gewoon de helft van het voer wordt vervangen door fytomix.
totdat je op het goeie gewicht bent
Door Paul_Barte
#84958
shana schreef: :)Bedankt voor de reactie, ze krijgt 200 gr ligt korrels van BENTO KRONEN VERSELE LAGA, 1 tas groentensoep en een 5 stukjes vlees erin, en voor de rest 4 wortels per dag. Zou dat nog teveel zijn ?
Hallo Shana,

Het menu wat de hond nu krijgt zou je kunnen veranderen. De wortels poept de hond zo weer uit dus als hij die lekker vindt mag je die gewoon blijven geven, dat is geen probleem.
Van groentensoep met 4 stukjes vlees erin kan de hond ook niet dik worden maar dit is geen voeding voor een hond.
Het probleem zit hem dus in de brokken van Bento Kronen. En eventuele TUSSENDOORTJES!!!!!!!
Brokken bestaan voor zo 50% uit koolhydraten en daar wordt je dus dik van.........
Zag dat je in Belgie woont. Het vleesvoer van het merk Duck is een belgisch bedrijf dus dat moet in jouw omgeving te krijgen zijn. 400 gram van dit voer per dag moet voldoende zijn voor je Basset en de rest kun je dan gewoon laten vervallen.
Gezonder EN beter voor de lijn!!!!!
Terwijl je dit voer geeft heb je alle tijd om je wat verder te verdiepen in de Barfmethode (via dit forum).
Succes
Door ikke
#85002
Ik bedoel inderdaad Fytomix of kruidenmix.
Je bent het toch wel met me eens dat dit beter is dan sperciebonen.
Bedankt Lupa jij snapt wat ik bedoel.

groeten Anna 2
Door ziggy
#85055
Shana,
heb je in je buurt een AVEVE-winkel?
Die verkopen meestal ook en of ander diepvries vers voer voor honden.
Groet,
Vic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door