Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door luca
#83914
Uit de bloedwaarden blijkt dat de nieren van Maily niet optimaal meer functioneren ( teveel ureum en creatine). Maily krijgt dagelijks Duck. De dierenarts stelt voor om haar gedurende 6 weken seniorvoeding te geven en dan opnieuw de bloedwaarden te kontroleren, om haar indien nodig nadien op een nierdieet te zetten. Iemand ervaring mee? Groetjes, Marianne
PS. Maily is 13 jaar
Door Lizzy
#84371
Hoeveel waren de waardes verhoogd?

Verhoogd ureum: wordt geproduceerd door de lever en afgevoerd door de nier. Afwijkende waarden worden vreoorzaakt door lever en nieraandoeningen of uitdroging.

Verhoogd creatine: creatinine is een afvalproduct van de spieren en wordt afgevoerd door de nieren. Verhoogde waarden worden gezien bij nieraandoeningen en problemen met de urineafvoer

Ik vind het dus persoonlijk veel te simplistisch om dan maar te zeggen dat je je hond op seniorbrokken moet zetten. Ik zie daar totaal het nut niet van in, daar je met brokken de nieren en lever nOg zwaarder belast!

Ik zou (als ik jou was) de dierenarts dus vragen waarom hij in hemelsnaam die droge meuk voorschrijft, wat hij daarvan verwacht enzo (het hoe en waarom).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 21 apr 2004, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#84398
Mijn ervaring met senior of nierdieetbrokken is zeer slecht. Geef hem iets zonder granen en met veel vocht.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#84929
Carnibest heeft een diabetes voer zonder enig zetmeel houdende stof ,ik zou eens contact opnemen met corine en vragen of dat ook aan een nierpatient gegeven kan worden 0% graan.


Ps,en ik weet niet of ze het nog heeft,maar Tieneke zal misschien nog wat pakken voor je hebben,want die voerde dat aan Kobus,misschien valt er dan iets te regelen.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 22 apr 2004, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#84952
sylvia schreef: Carnibest heeft een diabetes voer zonder enig zetmeel houdende stof ,ik zou eens contact opnemen met corine en vragen of dat ook aan een nierpatient gegeven kan worden 0% graan.


Ps,en ik weet niet of ze het nog heeft,maar Tieneke zal misschien nog wat pakken voor je hebben,want die voerde dat aan Kobus,misschien valt er dan iets te regelen.
Volgens mij heeft Tieneke Carnibest Light liggen! :-\
Door laura
#84954
Tineke had toch laatst geschreven dat ze alles om kon ruilen voor een ander soort of ben ik nou in de war????
Door tieneke
#86752
laura schreef: Tineke had toch laatst geschreven dat ze alles om kon ruilen voor een ander soort of ben ik nou in de war????
Als Luca interesse heeft hoor ik het wel ;)
Door tieneke
#86753
Ine schreef:
Volgens mij heeft Tieneke Carnibest Light liggen! :-\
Zonder graan ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door