Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mabeline
#849168
Vandaag is Macho geopereerd. Na 3 maanden dokteren, urineonderzoek, blaasfoto, bloedonderzoek, en medicatie zat hij afgelopen zaterdag toch weer verstopt.

Hij heeft een katheter, infuus en kap gekregen. Bloedonderzoek wees uit dat zijn nieren flink waren aangetast en zijn blaas was enorm geiiriteerd.

Gister is er een nieuwe foto gemaakt, en nieuw bloedonderzoek gedaan. Bloed zat op het randje van goed, dus vandaag kon hij geopereerd worden

Ben zelf bij de operatie geweest en vrijdag komt hij waarschijnlijk naar huis.

Mijn DA wil dat ik hem alleen op dieetvoer houdt, dat zal een drama gaan worden gezien de rest hier barft en hij dat ook heerlijk vindt.

Heeft iemand van jullie ervaring met een penisamputatie en hoe is dat verlopen en hoe gaat het nu met je kat?
Door Mevroi Kruim
#849200
Jeetje, wat een ellende met Macho! Arm beest  :-*
Geen ervaring met penisamputatie gelukkig, ik kan je niet verder helpen.
Of dieetvoer nodig/zinnig is ....
Door tieneke
#849226
Onze eerste kater Demon(bij mijn ouders thuis)werd ook na verschillende keren verstopt te hebben gezeten op deze manier geholpen en heeft hierna nooit meer last gehad,stond zelfs op gewone brok/blikvoeding met soms rauw vlees en is van ouderdom gestorven.
Zou hem lekker laten barfen in ieder geval,beterschap voor Macho!
Door - pien -
#849333
Ik kan je niet helpen, hier een ex-blaasgruiskater, die sinds ie barft geen last meer heeft, maar wil je veel sterkte wensen met Macho  :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#849368
heb een paar jaar geleden voor mijn kater ook die beslissing moeten nemen. Was een drama met hem qua vastlopers (zijn blaas zag er uit als zo'n sneeuwspeeltje dat je kunt schudden... dat was ook het "advies"de kat een paar maal daags schudden zodat al dat gruis niet op een hoopje zat  ;D ;D geintje natuurlijk maar om maar even aan te geven hoe erg het was)

Het is even een sneu voor de kat... maar het hersteld zich ontzettend snel eigenlijk. Helaas is het bij hem, ondanks de amputatie, toch nog een keer voorgekomen dat hij vastliep maar dit was nog relatief kort na de ingreep waardoor ik denk dat groot gruis toch nog even dwarslag. Toen de DA dat weg had is het nooit meer voorgekomen en dit is nu ongeveer vier jaar geleden. Mijn kat is totaal anti kvv of barf  :-[ :-[ en krijgt blik en of brok.... (en nee ik ga het ook niet meer proberen! Hij is 13 en stront eigenwijs)
Door danielle1980
#857485
dinsdag krijgt mijn kater t ook...
binnen 3 weken 2 keer totaal verstopt. :'(
ben net weer terug van de da :(
terwijl hij barf, kvv, vit c en ook nog speciale brok krijgt.
ze ph is nu wel omlaag maar gruis blijft...
Door Rosetta
#880251
mabeline schreef: Vandaag is Macho geopereerd. Na 3 maanden dokteren, urineonderzoek, blaasfoto, bloedonderzoek, en medicatie zat hij afgelopen zaterdag toch weer verstopt.

Hij heeft een katheter, infuus en kap gekregen. Bloedonderzoek wees uit dat zijn nieren flink waren aangetast en zijn blaas was enorm geiiriteerd.

Gister is er een nieuwe foto gemaakt, en nieuw bloedonderzoek gedaan. Bloed zat op het randje van goed, dus vandaag kon hij geopereerd worden

Ben zelf bij de operatie geweest en vrijdag komt hij waarschijnlijk naar huis.

Mijn DA wil dat ik hem alleen op dieetvoer houdt, dat zal een drama gaan worden gezien de rest hier barft en hij dat ook heerlijk vindt.

Heeft iemand van jullie ervaring met een penisamputatie en hoe is dat verlopen en hoe gaat het nu met je kat?
Mijn Perzische kater Smokey is ook omgebouwd tot een meisje. ;)
Nou geef je kat maar mooi wat die lekker vind, Smokey krijgt van
mij elke dag biefstuk te eten, want van a/d voor kwam hij echt niet aan.
En woog net 2100 gram en nu inmiddels 4,5 kilo en overleefde 2 zware
operatie's in 2 maanden. Eerst aan het verwijderen van 32 oxolaat stenen
en naderhand moest die omgebouwd worden, vanwege wildgroei door
het catheteriseren 8 keer en er zaten 2 stenen in zijn plasbuis ::)
Smokey word over 2 maanden 22 jaar, meneer boert het nog goed.
Allicht staan er urinary brokjes, maar sávonds hup een bakje vol rauwe
biefstuk{ de lekkerbek ;) } PemPem is 16 jaar en ik ben er 2 pas kwijt
Rico en Ayla"Rico werd 18.5 jaar oud en Ayla bijna 22 jaar.
Rico had ik nog kunnen hebben, maar door een enorme fout van
een dierenarts ervoor, ben ik hem eigenlijk kwijt. Volgende week
heb ik weer een nieuwe Rico de 2e kijk hier maar is.
http://catteryzilvervosje.web-log.nl
Door Mevroi Kruim
#880566
Een groot deel van het dieet biefstuk is geen geschikte kattenvoeding, ik zou dat echt sterk afraden voor de lange duur. Vers voeren is geen keestie van wat spiervlees erin mikken, dan krijgt je kat geheid problemen (all meat syndrome). Als je vers wilt voeren en geen zin hebt om je in te lezen, voer dan alsjeblieft een compleet vers voer. En als je barf wilt geven, lees je dan svp goed in over percentages en samenstelling.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door