Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door astird
#848235
Hallo!

Ik had nog een vraagje.
Is het ook mogelijk om de honden 'smorgens de smuldier compleet vlees te geven en savonds dan kippenvlees, boekmaag of pens? Of vis of een eitje? Of krijgen ze dan niet alles binnen? Die enkelvoudige voeders vinden ze namelijk stukken lekkerder!

groetjes astrid
Door Mevroi Kruim
#848252
Als je de helft compeet geeft en de andere helft niet dan moet je die andere helft wel degelijk ook volgens de barf-percentages gaan samenstellen. Anders krijgt je hond geheid problemen op den duur.
Door Lizzy
#848255
Daar zou ik mee uit kijken. Compleet vlees bevat al veel kip en pens. En dan geef je 's avonds nog een keer kip en pens maar dan enkelvoudig. Dat vind ik te weinig, qua voedingsstoffen die je honden dan uiteindelijk binnen krijgen. Dit gaat ten koste van de gezondheid van je honden.

Je kunt best 's morgens compleet geven en 's avonds zelf samengestelde maaltijden maar ik raad je dan toch aan om vooral dingen te voeren die niet in compleet zitten en daarnaast de boel een beetje op te leuken met groente, ei, zuivel, gezonde tafelrestjes, etc. En dus zou ik echt maximaal 's avonds maar 1 keer in de week iets van kip en 1 keer in de week pens willen geven. Echt maximaal. De rest van de week zou ik dan 1 keer vette vis, 1 keer spiervlees van bijv. lam of geit, 2 keer per week iets van vleesbot van bijv. eend of parelhoen of geit of konijn ofzo. En dan zou je bijv. 2 keer per week een rauw eitje erbij kunnen geven en dan bijv. 3 of 4 keer per week wat groente.
Door Hanny
#848313
Volgens mij zit er in Smuldier kompleet geen kip, maar allen runderprodukten + tarwe+ olie en kalkprodukt.
Dan zou kip misschien iets vaker kunnen.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door