Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#846257
Mijn teefje Nimmie word over een maan gesteriliseerd. Ze heeft een hartruis en gebruikt nu vasotop en vochtafdrijvers om haar hart te ondersteunen en te optimaliseren voor de operatie (medisch noodzakelijk).

Kan ik haar iets extra's geven voor haar hart/weerstand?
Wat ze nu weleens krijgt zijn Chorella tabletjes. Die lust ze ook nog, ze eet ze zo uit mijn hand  8).

Ws visolie zal ik moeten supplementeren, al zou ik daar eigenlijk liever een echt visje voor geven! Iets anders nog? Is Chlorella ok?
#846286
Alles moet weggehaald. De lacroscopische is helaas geen optie voor haar. Ze gaat wel naar een goede kliniek hoor, daar is ze ook gedopplerd (kliniek v. Maarten Kappen). Twee uur rijden  :o, maar het is niet anders  :)
#847796
ik geef voorafgaand en na de operatie altijd RecoVetsem van VSM. Dat verhoogt de weerstand maar werkt ook extra genezend op een wond, ontstekingremmend en voorkomt zwelling.

Recovetsem
Samenstelling
Per 100 gr: Arnica montana D6 20 gr, Calendula officinalis D2 20 gr, Echinacea angustifolia D2 20 gr, Hypericum perforatum D6 20 gr, Staphisagria D4 20 gr; alcoholgehalte 59% (v/v).

Indicaties
Bij verwondingen en operatieve ingrepen; ter bevordering van het algeheel herstel.

Eigenschappen
Recovetsem heeft resorptiebevorderende, ontstekingwerende en pijnstillende eigenschappen.
Arnica montana D6: stimuleert de resorptie van door trauma en letsel (zoals operaties) ontstane zwellingen. Hierdoor heeft het een pijn stillend effect. Het heeft tevens een gunstige invloed op een algemene toestand van shock na trauma.
Calendula officinalis D2: helpt in het bijzonder bij het genezen van uitwendige gehechte of open verwondingen. Calendula bevordert het afsterven van dood weefsel - zodat alleen het gezonde weefsel overblijft - en de vorming van nieuw weefsel, waardoor de wond geneest. Ook heeft het een antiseptische en pijnstillende werking gaat het wildvleesvorming tegen. Calendula bewerkstelligt een opmerkelijk kosmetisch litteken.
Echinacea angustifolia D2: wordt ook wel het homeopathisch antibioticum genoemd. Het activeert het lymfatisch systeem en verhoogt de immuniteit van het aangedane weefsel.
Hypericum perforatum D6: helpt bij zeer pijnlijk, getraumatiseerd zenuwrijk weefsel.
Staphisagria D4: helpt bij snijwonden met vochtvorming en een slechte verkleving van de wondranden. Het werkt tevens gunstig op een normalisering van de darmfunctie na buikoperaties.

Dosering
Kleine huisdieren: 2-4 keer daags 10-20 druppels
Grote huisdieren: 2-4 keer daags 20-40 druppels
Toediening: rechtstreeks met wat water (met behulp van een paplepel of plastic wegwerpspuit zonder naald) in de schone mond gieten of op een stukje brood of iets dergelijks geven. Het geneesmiddel bij voorkeur niet direct voor, tijdens of direct na het eten toedienen. Indien mogelijk, moet de behandeling bij voorkeur één week voor de operatieve ingreep beginnen en daarna één tot drie weken voortgezet worden.

Recovetsem kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. In een enkel geval kan na het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende beginverergering van de klachten voorkomen. Dit past in het werkingsbeeld van de homeopathie en geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Als deze beginverergering hinderlijk is dient u de geadviseerde dosis te halveren of een dosis over te slaan. Bijwerkingen zijn niet waargenomen.

Opmerking:
Indien mogelijk bij boorkeur de behandeling 1 week voor de operatieve ingreep starten en tot 1-3 weken nadien voortzetten.



Het is bij mij in de buurt vrij lastig te verkrijgen dus als ik het nodig heb bestel ik het bij Dumuchi.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door