Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#848081
hehe heb wat vraagjes ivm kefir.

- Heb zopas kefir gemaakt voor de eerste keer.
Had een bloempje van een hazelnoot groot in een bokaal met halfvolle melk. Deze had een week in een kastje gestaan en dan was ze mooi.
Nu vraag ik me af: moet je een bepaalde hoeveelheid melk gebruiken?
Ik heb dus een bokaal van zo'n 500ml en heb er nu zo'n 200ml halfvolle melk in gedaan.

- Ivm de rijpingsduur: ik lees soms dat het maar 48u mag rijpen, en soms lees ik dat het gerust een week mag rijpen...Nja wat is nu juist?

- Bij mijn eerste portie kefir had ik een witte korst en geen wei. Is dat normaal?

- Hoe weet je verder of je kefir goed ontwikkeld is en je niet gewoon zure melk hebt?

- Hoevaak en hoeveel geven jullie?
#848234
[quote="trimsalon"]
Ik gebruik altijd volle melk, en maak een hele liter klaar. Maar dat ligt er ook aan hoe groot je bloemetje is. Ik laat het nooit langer als 48 uur staan (tussen 24-48)
[/quote]

ik heb maar 1 bloemetje ter grootte van een hazelnoot. Sinds gisteren staat de pot in een kast maar merk nog niet echt iets.
Het bloemetje staat in zo'n 200ml halfvolle melk.
#848340
[quote="pippy"]
Hoeveel bloemetjes gebruik jij dan zelf Marga?
Ik heb nu nl heel veel bloemetjes en kan de melk niet aanslepen (bij wijze van). Gisteren al wat bloemetjes weggedaan  :-[
[/quote]

De honden mogen ze ook eten hoor als je ze te veel heb.

ik heb het vanmorgen gewogen en 70 gram is het nu.
Laatst gewijzigd door *Marga* op di 30 okt 2007, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#848518
[quote="Lizzy"]
Volgens mij staat hier alles wat je weten wilt over kefir:

http://www.melkkefir.nl/

Ik heb het een paar keer geprobeerd. Maar zowel mijn honden als ikzelf vinden het niet te eten (brrr, wat een gorigheid). En ik kan er zelf niet tegen dus ik ben er helemaal mee gestopt.
[/quote]

Nou ik vond het ook niet lekker,het brandde achter in mijn keel zodra ik het doorslikte,ben er gauw meegestopt,Cairo vond het wel lekker.Maar ik had ook last van kleine vliegjes eromheen,vond ik ook smerig.
#849613
[quote="marga1953"]
dat heb ik nog nooit last van gehad van vliegjes?

ik zet het in een kast donker weg,met een losse deksel er op.

[/quote]

Yep,zo deed ik het ook,maar zodra ik het kastje opendeed vlogen er allemaal kleine vliegjes omheen.Waren net een soort "fruitvliegjes",die je ziet als je rot fruit heb!

Was wel in de zomer :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door