Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#847852
Benthe snuffelt vaak aan anderhonds poep, om er vervolgens overheen te plassen. Een paar maanden geleden had ik het vermoeden dat ze wormen had, dus heb ik haar ontwormd, naar mijn idee met succes. Nu zit ze weer veel onder haar staart te likken. Kan ze wormen krijgen van alleen aan poep ruiken? Ze eet het niet, dat weet ik pertinent zeker.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#848014
Sanne eet zelfs regelmatig hondenpoep en heeft nog nooit wormen gehad.
Ik laat eens per half jaar de ontlasting nakijken, en er is nog nooit wat gevonden.

Kan ze geen last hebben van haar anaalklieren?
Door *Natasja*
#848017
Sanyo schreef: Sanne eet zelfs regelmatig hondenpoep en heeft nog nooit wormen gehad.
Ik laat eens per half jaar de ontlasting nakijken, en er is nog nooit wat gevonden.

Kan ze geen last hebben van haar anaalklieren?
Nadat ik haar een paar maanden geleden ontwormd heb, heeft ze al die tijd niet gelikt onder haar staart (voor het ontwormen deed ze dat dus wel veel). Nu doet ze het sinds een week weer.

De DA heeft vorige keer aan de anaaklieren gevoeld, maar daar was niets mis mee.
Door Suzan54
#848102
Over het algemeen heeft een gezonde hond die natuurlijk gevoed wordt aardig wat weerstand om een worminfectie zelf onder controle te houden. Maar er is nu eenmaal veel verschil in de individuele weerstand. Er zijn zoveel soorten wormen en jeuk bij de anus hoor je voor zover ik weet alleen van de lintworm. Die krijg je alleen via een tussengastheer. Spoelwormeitjes zijn zo algemeen en zo licht dat ze door de lucht dwarrelen en via de voeten en schoenen het huis worden ingelopen. Na een ontworming kunnen er eitjes achterblijven. Soms herhaal ik een ontworming ca. 11/12 dagen nog een keer voor het geval er zich inmiddels larven ontwikkeld hebben. Misschien speelt dit?
Door *Natasja*
#848119
Nee, ik heb vorige keer 2 keer ontwormd, met een tussenpoos van 2 weken. Ik heb echt het idee dat ze weer wormen heeft, en vroeg me af of het komt doordat ze vaak aan poep snuffelt. Beau heeft nl. nergens last van, en die blijft altijd ver uit de buurt van anderhonds poep  8)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door