Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Billie
#844033
Hallo,

Na 3 weken zoeken en bestellen denk ik nu een redelijk goed menu te kunnen maken, maar ik laat dat graag aan de geleerden over, als ze zo vriendelijk willen zijn te reageren.  8)

Ms Parker is 16 kilo, 2% = 2240 per week
RB 50%, Orgaan 15% en 35% spiervlees (groente krijgt ze wel, maar minimaal omdat ze die niet wil eten en die tel ik dus niet mee) De karkassen zijn van biologiese kippen

Maandag
100 gr Konijn (waar kip in zit maar er staan geen verhoudingen op het pak)
35 gr Pens
35 gr lamsnier
50 gr Kippenmaagjes
Roerei
100 gr Kippenkarkas

Dinsdag
100 gr Konijn
100 gr Zalm
50 gr Kippenmaagjes
50 gr Hert
50 gr Kippenkarkas

Woensdag
50 gr Hert
50 gr Rundvlees/schapenvlees/geitenvlees, net wat er is
100 gr Kippenhart
100 gr Kalkoen
50 gr Kippenkarkas

Donderdag
400 gr Mix (kip 32%, pens 28%, groente 20%, lam 14%, hart 3%, lever 3%)
50 gr Kippenkarkas

Vrijdag
100 gr Konijn
100 gr Hert
30 gr Pens
50 gr Kippenmaagjes
50 gr Kippenkarkas

Zaterdag
100 gr Konijn
100 gr Rundvlees/schapenvlees/geitenvlees
50 gr Zalm
Roerei
50 gr Kippenkarkas

Zondag
100 gr Kalkoen
35 gr Pens
100 gr Kippenmaagjes
50 gr Kippenkarkas

Erg veel kip maar ik wist niet dat er zo veel kip in de mix zit, stond niet aangegeven en ik heb het eigenlijk gekocht omdat ik dacht dat ze zo haar groentes zou krijgen.  Ze eet die mix goed en ik ben nu voorzichtig bezig een wortel door haar konijn te mixen, kijken of ze daar in trapt. Hetzelfde doe ik met zalm en dat gaat goed.  Aan lams hart is moeilijk te komen om welke reden dan ook, maar ik geef de moed niet op. In dat geval is kippenmaag en hart van een ander dier.
Bedankt al vast :)
Door Mevroi Kruim
#844120
Zes diersoorten is goed hoor! Alleen vind ik je vleesbot eenzijdig, met alleen kipkarkas Of zit er in het konijn, het hert en de kalkoen ook bot?

En roerei is lief hoor, maar je kunt net zo goed rauw ei geven, met schil.
Gebruikersavatar
Door Billie
#844179
Kipkarkas is eenzijdig, maar kan niet veel anders krijgen.
Ik heb lamsbotten gekregen van de slager maar ze knabbelt alleen het vlees eraf, schiet ik ook niet veel mee op.
Kalkoen neem ik af voordat ze aan het bot begint, harde nare scherpe splinters.  In het konijn zit iets van bot.  Roerei is omdat ze rauwe eieren niet wil eten; ik maak de roereieren steeds iets rauwer en hoop dat ze ze over een poosje ongekookt wil eten.  Ik 'mors' ook wat schil als ik ze bak.
Door Mevroi Kruim
#844285
Lamspootbotten zijn idd veel te hard dus heel verstandig van je hond dat ze die niet opeet. Lamsribben kan wel maar daar moeten ze vaak wel ff aan wennen, aan van die 'echte' botten. Kalkoen is idd naar bot, konijn daarentegen is prima.
Als botten zijn bv geitenribben geschikt, parelhoenkarkas, fazant, duif, kwartel karkas e.d. EN de onvolprezen eend, de nekken zijn zeker goed te doen, de vleugels en poten hebben wat steviger bot.

Wahaa, mutsig hondje  ;D nee, dan snap ik dat je er een roereitje van maakt.
Door Mevroi Kruim
#844394
Nee, een rug zou in principe moeten kunnen. Wel afhankelijk van het formaat van je hond natuurlijk. Mijn Kátur van 15 kilo kan lamsribben en -ruggen prima aan.
Gebruikersavatar
Door Billie
#847925
Ik heb een probleempje en ik weet niet goed wat te doen.
Ms Parker heeft of verstopping of een grote natte kledder...Ik dacht dat probleem te omzeilen met iedere dag bot te geven (nu ook eendenkarkas)maar dat helpt dus niet.
Iemand met een goed idee ?
Door Lizzy
#847934
[quote="Billie"]
Ik heb een probleempje en ik weet niet goed wat te doen.
Ms Parker heeft of verstopping of een grote natte kledder...Ik dacht dat probleem te omzeilen met iedere dag bot te geven (nu ook eendenkarkas)maar dat helpt dus niet.
Iemand met een goed idee ?
[/quote]

Het kan even wennen zijn hoor, bij Ms Parker. Wat je ook kunt doen is probiotica gaan geven (goede bacterieen). Ik heb geen idee welke merken je in de UK te koop hebt, maar Acidophilus kennen ze daar wel.

Heb je enig inzicht op welke dagen ze flatsen heeft en op wele dagen verstoppingen? En komt het menu dat hier staat nog overeen met wat je op die dagen geeft? Want dan kunnen we even meehelpen om per dag te kijken!
Gebruikersavatar
Door Billie
#847943
Ja het menu is zoals staat beschreven.
Eergisteren verstopt, wel bruin van kleur. Gisteren en vannacht om 4 uur flats.
Gebruikersavatar
Door Billie
#847967
Weet je wat ik zie? Dat ik geen lever geef in het menu beschreven en dat doe ik wel, ze heeft eergisteren lever gehad...niet veel, zeker geen 20% van haar dieet wat ik net ergens las, veel minder. Zou dat problemen kunnen geven en als dat zo is, zou ik het dan kort moeten/kunnen koken (met kokend water overgieten)?
Door tieneke
#848015
[quote="Billie"]
Weet je wat ik zie? Dat ik geen lever geef in het menu beschreven en dat doe ik wel, ze heeft eergisteren lever gehad...niet veel, zeker geen 20% van haar dieet wat ik net ergens las, veel minder. Zou dat problemen kunnen geven en als dat zo is, zou ik het dan kort moeten/kunnen koken (met kokend water overgieten)?
[/quote]
Zou heel goed kunnen dat ze daardoor dunner poept,gewoon de portie kleiner maken en over een andere maaltijd verdelen.
Niet koken oid zolang ze het met smaak eet.
Gebruikersavatar
Door Billie
#848018
Kan ik dan bv haar hoeveelheid lever verdelen over bv 3 dagen?
Maw als ik 90 gram lever geef in een week dan kan ik dat 3 keer 30 gram geven of is dat te simpel. Hou erg van simpel myself...
Door tieneke
#848029
[quote="Billie"]
Kan ik dan bv haar hoeveelheid lever verdelen over bv 3 dagen?
Maw als ik 90 gram lever geef in een week dan kan ik dat 3 keer 30 gram geven of is dat te simpel. Hou erg van simpel myself...
[/quote]
Al verdeel je het over iedere dag  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#848083
In het begin had Pike ook heel dunne poep als hij lever had gehad. Het is echter steeds minder geworden en tegenwoordig heeft hij er geen last meer van  ;)
Gebruikersavatar
Door Billie
#848150
Bedankt, :)  iedere dag om te beginnen en het gaat vanzelf beter. Misschien dat de Acidophilus ook kan helpen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door