Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Naomi
#847531
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Na jaren brokken te hebben gegeven ben ik 4 mnd geleden over gestapt op kvv {rodi, met carnibest aan de race}
Ze vindt het erg lekker.
ze is al 13 jaar ,maar het laatste jaar dat ze brokken at kreeg ze erg veel jeuk en een soort wratten op haar lichaam.
Ze heeft toen prdnison spuiten en tabletjes gekregen ,toen ging het redelijk.
Toen we overgingen naar kvv ging het beter ,ze heeft al een poos geen prednison spuiten gehad.
Maar sinds een paar weken begint ze weer erger te krabben en te bijten ,zo zielig.
Het enigste wat ik nu kan bedenken is dat ze 1 of 2 keer per dag zo'n rood staafje krijgt,en daar jeuk van krijgt .
Zou dat kunnen volgens jullie?
Ik vind het een genot om haar het kvv zien eten,haar vacht ziet er ook beter uit.









































[{
Door Lizzy
#847540
Nou, ik weet niet welke rode staafjes jij bedoeld?

Zoiets?

Afbeelding

Als ik jou was? Gooide ik die onmiddellijk weg. Vieze gore ongezonde rotdingen zijn het en ja, ze veroorzaken veel problemen. Maar ook al is dit niet het probleem : die kauwdingen zijn echt niet gezondheidbevorderend dus daar mist je hond echt niks aan.

Is er wel eens een allergie test gedaan? Is ze misschien verder nog allergisch voor huisstofmijt ofzo?
Door pallas
#847965
Als je hond allergisch is kan je beter geen snoepje/kauwsnoep  geven waar allerlei kleurstoffen /smaakstoffen in zitten. Er zijn genoeg natuurlijke snoepjes te koop.
Als je hond tegen rundvlees en lam kan , zou ik ruinderoren of lamsoren geven, bullepees of een lekker pensstaafje.

Honden kunnen al na één keer zo'n verkeerd snoepje gaan jeuken.
Laatst gewijzigd door pallas op ma 29 okt 2007, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door