Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fallin
#847723
Ik heb een Duitse Herder van ruim 12 jaar oud. Hij heeft al een aantal jaren een probleem met zijn alvleesklier en krijgt daarvoor het medicijn Zymoral. Ik wil graag met hem gaan barfen, maar hij kan niet alles hebben. Vette vis gaat bijvoorbeeld niet en ook van het vel van de kip gaat hij aan de diarree. :-[
Het menu wat ik nu heb ziet er als volgt uit:
Maandag kipkarkas (zonder vel) en pens
Dinsdag groente + ei en spiervlees
Woensdag konijn, spier en gehakt
Donderdag groente + ei spier en gevogelte (kip of parlhoen of kwartel)
Vrijdag lever/nier en kopvlees
Zaterdag groente + ei en magere vis (bijv wijting)
Zondag gevogelte en pens.

Nu heb ik gelezen dat je verse pancreas kunt voeren. Voer ik dit dan ipv spiervlees?
Kan ik misschien beter met deze hond over op kvv?
Ik zie door de bomen het bos niet meer
Door tiny
#847791
;) En er zijn heel wat bomen in het bos nietwaar? Ik lees net op een andere topic onder "Pancres" in de zoekmachine dat Pancreas onder orgaanvlees valt. Ook dat je het elke dag als een extraatje zou kunnen geven en kan kijken wat er gebeurt. je geeft dan 8 gram pancreas per kilo lichaamsgewicht. In de zoekmachine vind je veel verhalen van mensen met honden met bijv. EPI of andere pancreasgevallen. Zoekt en gij zult vinden :D
Door Lizzy
#847809
Hoeveel % vleesbot, vlees en orgaanvlees voer je? Ik zou verse pancreas als eerste even als extra erbij geven. En als jouw hond daar te dik van wordt, dan zou ik alles een beetje in mindering brengen en daar in de plaats de pancreas voor geven. Waarschijnlijk zul je wel de Zymoral in mindering moeten gaan brengen en misschien zelfs helemaal mee moeten stoppen. Want dat + verse pancreas is dus dubbel op.
Door JoNoMo
#847913
ik ga je op de voet volgen :)
ik heb ook een hond met EPI
ze kreeg ook altijd Zymoral bij haar voer maar ik ben  ruim een maand geleden begonnen met verse pancreas (weer uitzoeken hoeveel ze mag en kan hebben)
ik merk wel als ik teveel geef ze wel weinig ontlasting heeft maar erg dun
ook ben ik benieuwd hoe jouw hond het doet op barf
bij mijn hond moest ik het  vlees altijd klein snijden
Door Fallin
#847921
Ik geef 60% botvlees, 15% groente, 15% orgaan en 10% spiervlees.
De hond is erg mager dus aankomen is wel gewenst. Ik zou het in ieder geval fijn vinden als zijn hongergevoel overgaat. Hij eet ontzettend veel ontlasting van andere honden :-\
Door Lizzy
#847937
Fallin schreef: Ik geef 60% botvlees, 15% groente, 15% orgaan en 10% spiervlees.
De hond is erg mager dus aankomen is wel gewenst. Ik zou het in ieder geval fijn vinden als zijn hongergevoel overgaat. Hij eet ontzettend veel ontlasting van andere honden :-\
Ik zou eens 50% vleesbot, 10% groente, 10% orgaanvlees en 30% spiervlees gaan geven, als ik jou was. En daar bovenop dus nog extra pancreas. Dat je hond erg mager is zal ook komen omdat hij geen vet vlees kan verdragen.... Vandaar wat meer spiervlees en minder vleesbot, groente en orgaan.
Door Tamara*
#852286
Hier ook een hond met EPI, en ik kan inderdaad ook geen vette vis geven en de vellen van de kip moeten eraf.
Het is voor mij nog steeds wat puzzelen, maar gaat steeds beter.
Ik moet eerlijk zeggen dat het op de barf beter gaat als op de duck pancreas. Mooiere ontlasting en mindere lichaamsgeur. Maar ik ben pas kort bezig.
Mijn hond krijgt trouwens onwijs veel pancreas in vergelijking met de rest van het vlees, ik denk dat zijn alvleesklier nog maar weinig doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door