Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door debby
#83828
ik heb van de week te horen gekregen dat we een poes hebben met blaasgruis.
heeft iemand een idee hoe dat zit met vers en gruis, mogen ze dan gewoon vers hebben.
aan mijn da hoef ik hetn iet te vragen die wil zijn dieet voeding wel verkopen ;).
Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83895
Rosita heeft hier ervaring mee en er staat al wel wat over geschreven.Vers is in iedergeval heel erg goed ,in sommige gevallen is het nodig om cranberrie bij te geven .Je zal vast zometeen reacties gaan krijgen van de mensen die hier ervaring mee hebben met hun katten.
Door debby
#84276
Rosita heeft het me uitgelegd, ik ben alleen bang dat mevr het niet zal eten maar we blijven het gewoon een tijdje proberen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#84304
Ja dat is het grote probleembij katten het willen eten.
Maar de ervaring leert dat je het eigenlijk moet blijven aanbieden en dat het vaak op het mooment dat je er radeloos van wordt er toch veel katten overstag gaan.
Vooral katten die jaren blik,zakjes en brokjes hebben gegeten zijn nogal ingesteld op voer met een hoop geur en smaakstof.Je moet het dus lekker maken ,en met je vingers gekruist hopen dat ze het eten.
Door Rosita
#84395
Hoi Debby,

Ik heb dus ook een tijdje (onnodig gelukkig :D) berry balance gegeven. Dante vond zijn eten met deze poeder zelfs lekkerder dan zonder. Mijn twee andere katten waren er ook gek op (heb ze om ze niet achter te stellen ook af en toe iets gegeven ;)). Misschien dat mevr. met deze poeder de bibi wel eet. Weet niet of je bij de Drogist cranberry poeder kan kopen, en of dat net zo lekker gevonden wordt, maar je kunt het proberen. Berry Balance heb ik in de Rijnstraat gekocht bij natuurlijk voor dieren in Amsterdam. Volgens mij is het een product van Solidgold. Je zou solidgold misschien een mailje kunnen sturen om te vragen of het bij jouw in de buurt wordt verkocht of dat je het misschien kan bestellen zo dat het wordt thuis gestuurd. Verder weet ik hoe moeilijk katten kunnen wezen. Mijn Dayna (ex fokpoes) is op bijna zeven jarige leeftijd bij mij gekomen. Ze had toen ze kwam ook hele gevoelige darmen waar ze royal canin sensitive voor kreeg (ontlasting was wel met vorm maar erg zacht en stonk enorm :P). Heb haar toen gelijk over gezet op hill's i/d en daar ging het wel iets beter op. Toen ik haar vijf mnd had heb ik mijn katten over gezet op bibi en daar was haar ontlasting gewoon geweldig op. Gezien Dayna ook niet gewend was om gekookt vlees te eten en magnetron bibi dus ook niet gelijk at, heb ik het vanuit de magnetron gemend met yarrah blikvoeding met kip smaak. Gelukkig at ze dat wel :D. Toen heb ik bibi steeds korter in de magnetron gedaan totdat ze het rauw met blikvoer at. Daarna heb ik de hoeveelheid blik suuces vol kunnen afbouwen :D. Bij Dayna zijn een aantal mnd geleden drie kiezen getrokken (ze had al heel veel tandsteen toen ze kwam, maar ik wilde haar gezien ze nog niet zo lang daarvoor was gesterliseerd, niet gelijk weer een narcose geven, haar tanden waren tijdelijk dus met een krabbetje bijgehouden tot de grote schoonmaak ;)) en ook toen heb ik haar twee weken yarrah blik gegeven. Meestal staat er altijd wel wat versvlees op een schoteltje voor als ze tussen door of niet gelijk willen eten. Na ruim een week blikvoer begon Dayna minder te eten. Haar tandvlees was wel mooi aan het genezen, maar ik durfde nog niet rauw te geven. Na twee weken heb ik haar stiekem van het schoteltje rauw zien eten (het leek net alsof ze was uitgehongerd :o) en heb haar daarna ook geen blik meer gegeven. Achteraf had ze gewoon weer trek in haar rauwe happie ;D. Zo zie je maar dat zelfs oudere katten die alleen maar brokken zijn gewend toch wel weten wat goed voor ze is. Hoop dat het met jouw mevr.tje gaat lukken, veel succes.

Groetjes Rosita
Door debby
#84563
bedankt , ik zet het gewoon elke dag neer en ik zal kijken voor het poeder.

Jinx eet het sinds vanmorgen wee niet :-\, zal hoop ik een periode zijn.
Tico en samon en sifra eten het nu wel, ik sta werkelijk paf van ze af en toe ;D
Door Rosita
#84766
Katten ::) ;D
Mijn motto is altijd één keer gegeten, dan kan je het ook twee keer eten. Bij mij hebben ze ook regelmatig perioden waarin ze het niet gelijk willen eten (tegenwoordig steeds vaker). Ik laat het gewoon lekker één of twee uur staan, en meestal is alles dan op :). Als katten versvlees niet lusten dan ruiken ze er alleen maar aan. Wanneer er ook gegeten wordt en de volgende dag niet meer, geven ze aan de brokjes toch lekkerder te vinden. Juist dan moet je echt even doorzetten. Is er na twee uur nog niet gegeten kan je altijd een hele kleine hoeveelheid brokjes geven zodat ze geen lege maag hebben maar nog wel lekkere trek. Veel succes.

Groetjes Rosita
Laatst gewijzigd door Rosita op do 22 apr 2004, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door debby
#84845
dank je, ik kreeg de tip om het met blik te mengen.
dat leek me ook niet zo'n gek idee.
We hebben de pech of juist het geluk dat hij slecht ruikt, maar als ik het schaaltje vers neerzet eten een aantal anderen het wel op ;D
We hebben nu een coon met een iets te dikke buik ::) ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#84849
en een boullon erover werkt dat niet? een straf rundvlees bouillonnetje dat je er warm overheen doet zodat het goed ruikt,of wat tonijn eroverheen (als ze dat lusten dan)
Door debby
#85994
nee, helaas nog steeds niet ( wij blijven nog een weekje dagelijks proberen ;) )
het tonijn en koolvis heb ik geprobeerd en blik niemand eet het nog, zo vreemd.

Dat poeder hebben ze hier niet bij de drogist, en ik kom volgende week pas weer in een stad , dan kijk ik er nogmaals voor.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door