Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#840610
Hallo...

Het is een hele tijd geleden dat ik over Kyara schreef. Dit komt omdat het hele spannende weken zijn geweest en kyara veel zorg nodig had.

Kyara is zoals ik in het laats geplaatste bericht schreef sinds 1 augustus onder behandeling bij een homeopatische arts. Er is in de tussentijd veel gebeurt en wil jullie graag nog vertellen hoe het nu met haar gaat. Het is namelijk een heel bijzonder verhaal.

De homeopaat had voor Kyara een middel voorgeschreven waarvan zij dacht dat het bij haar zou passen. Dit middel heette 'silicea'. We zijn hier toen mee begonnen en binnen twee weken was er in het oog van Kyara doorbloeding opgekomen. Het middel bleek dus goed aan te slaan. Ook kreeg ze 'euphrasia' en als plaatselijk middel 'ocuheel'.

De weken ernaa begon de doorbloeding nog meer toe te nemen en kwam er ook eitwitneerslag bij. De homeopaat is hier telkens weken lang om de 3 dagen geweest om het oog nauwkeurig in de gaten te houden. Op een gegeven moment waren er in het oog zoveel processen aan de gang dat ikzelf heel erg twijfelde aan mijn beslissing om het met homeopatie te behandelen, omdat het oog er gewoon heel erg eng uitzag. De homeopaat kon mij gelukkig ervan overtuigen dat het allemaal hele natuurlijke genezingsproccessen waren.

Op een gegeven moment bleek de sequester ineens zwarter te worden en vaak met een termijn van 2 weken ging er kleine stukjes af. Het enge was dat we nu dus konden zien wat er onder die sequester vandaag kwam en dat was gewoon een soort van wond doorlopen met bloed.

Ik moest goed opletten hoe Kyara zich gedraagde en of ze ook ziek was en veel pijn had in deze tijd. Kyara heeft een week lang zich heel erg rustig gehouden en veel liggen slapen, ze is altijd goed blijven eten.

Dit is even heel kort hoe het gegaan is in de maand augustus en september.

Gelukkig gaat het nu een week lang harstikke goed met haar.
De homeopaat komt nog steeds minimaal om de week bij haar kijken. Het lijkt er nu op dat het zwaarste achter de rug is.

Er zit op dit moment nog een klein stukje sequester op haar oog met een paar bloedadertje eraan, maar het grootste gedeelte van de sequester is verdwenen. Voor het grootste gedeelte is ook de eiwitneerslag weggetrokken en ook de oog kleurt daardoor nu weer mooi geel.
Ze gebruikt het oog ook weer goed met kijken en ze voelt zich super.

We zijn er nog niet en we gaan voor de volleg genezing, maar al zou het oog blijven zoals het nu is dan is het nog 10x beter als het was voor de behandeling. Ze krijg nu nog om de 2dagen 'silicea' en 3x per dag ocuheel.

Ik ben zelf echt verbaas over de kracht van homeopatie, want in de literatuur op internet was niks bekend over homeopatie en de aandoening 'cornea seqeuster'.

Ook de kennis die deze arts heeft over de zelfvermogende krachten van een dier heeft bij mij veel indruk gemaakt en ik ben dan ook zo dankbaar dat zij Kyara heeft kunnen helpen. Deze vrouw heeft namelijk echt een hart voor dieren, want ze is hier nu 2 maanden lang minimaal 1x per week thuis geweest om Kyara te bekijken, ook belde we om de 3 dagen.

Ik zal proberen binnenkort eens goede foto's te plaatsen van het oog en jullie op de hoogte te houden de komende weken over hoe het nu gaat.

Groetjes Anita
Laatst gewijzigd door kyara123 op za 27 okt 2007, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#847417
We zijn nu alweer een kleine 2 weken verder en het gaat echt super, een week geleden is ook het laatste stukje sequester eraf gegaan.

Ik zou nog even foto's plaatsen om te laten zien wat er allemaal is gebeurt.
Ik hoop dat het lukt met de foto's:

DAfbeelding[/
Deze foto''s was gemaakt op 13juli en zoals je kunt zien is het oog onstoken ( het is op deze foto nog schoon, normaal zat er ook nog allemaal pus op). We hadden toen we deze foto maakten al twee keer een ab-kuur gehad, maar het werd niet beter. Ook trad de sequester weer naar voren door de operatie.


[URL=http://imageshack.us]Afbeelding

Deze foto is gisteren gemaakt. Zoals je kunt zien zit er nog een kleine waas op haar oog en is haar oog nog iets donkder/ geeler als het andere oog. Op dit moment is de sequester er helemaal af, er zit alleen nog een klein beetje littekenweefsel wat nog moet gaan verdwijnen.


Ik ben zo blij dat het zo goed is afgelopen, weken geleden riep ik nog dat ik het helemaal niet erg zou vinden als het oog dan maar verwijderd moest worden, dan had Kyara er tenminste geen last meer van.
En dan nu dit resultaat,....

Groetjes Anita en Kyara  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door