Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bruce
#847016
Hoi Hoi Allemaal,

ik wil me vrdiepen in Barf omat Bruce een slechte eter is en een gras allergie heeft
voor dit laatste lopen we bij de DA voor een prikkentherapie en heb ik ook homeopatisch eea.
Verder is hij dus een slechte eter en hoop ik met Barf een beter etende hond te krijgen en ook een wat dikkere hond.

Hij eet slecht brokken heb diverse soorten/merken geprobeerd,
sommigen eet ie helemaal niet en anderen eet ie dan een paar dagen en dan dus niks meer en hij laat ze dus ook gewoon staan en we hebben het dus ook al eens 3 weken volgehouden en hij verdomt het evenals weghalen etc.

Nu eet is dus wel pens daar is ie dol op maar dat kan ik hem dus niet permanent geven dan komt ie tekort, doe ik dit door brokken dan vist ie het eruit die slimme vogel.
Rauw vlees gaat er maar af en toe in en hart eet ie als de kook er licht over is gegaan.
Maar ja alle dagen hart is ook niet goed, is immers orgaan vlees.

Nu kreeg ik via de frisbee club de tip:
http://www.slagerij-islamcentrum.nl/
hier kan ik allerlei soorten vlees halen, super
maar nu begreep ik bij barf dat ze ook groente moeten eten en dus zal ik dit aan een niet goed etenede hond moeten geven, moeilijk hoor.

En dan soms brokken maar mag dit dan van een merk uit de dierenwinkel of zijn er speciale barfbrokken???

Ik hoop dat ik hier iets verder kom, en niet een vraag stel die al tig keer is gesteld,
en tips en antwoorden krijg.

Naast de prikken van de DA krijgt Bruce van mij een beetje schapenvet, probiotica en visolie.
Dit laatste vindt ie verschrikkelijk en als er druppels op het vlees zit dan eet ie het dus niet he.
En daarnaast krijgt ie puur pollen.

groetjes An
en namens Bruce alvast BEDANKT
Door peerle
#847063
Bruce schreef: Hoi Hoi Allemaal,

ik wil me vrdiepen in Barf omat Bruce een slechte eter is en een gras allergie heeft
voor dit laatste lopen we bij de DA voor een prikkentherapie en heb ik ook homeopatisch eea.
Verder is hij dus een slechte eter en hoop ik met Barf een beter etende hond te krijgen en ook een wat dikkere hond.
Hallo An,
Ik denk zeker dat jouw hond beter zou eten van Barf (als je ziet hoe dol hij is op pens), en hij zal ook wel dikker worden :). Een goed idee dan ook om je in Barf te verdiepen. Pens is trouwens in mijn ogen al een geweldig ingrediënt om mee te beginnen, er zitten enorm veel goede voedingsstoffen voor honden in, lees Eliasen Mogens en zijn "Rauwe voeding voor honden" er maar eens op na (http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/) !
Bruce schreef: Nu eet is dus wel pens daar is ie dol op maar dat kan ik hem dus niet permanent geven dan komt ie tekort, doe ik dit door brokken dan vist ie het eruit die slimme vogel.
Rauw vlees gaat er maar af en toe in en hart eet ie als de kook er licht over is gegaan.
Maar ja alle dagen hart is ook niet goed, is immers orgaan vlees.

Nu kreeg ik via de frisbee club de tip:
http://www.slagerij-islamcentrum.nl/
hier kan ik allerlei soorten vlees halen, super
maar nu begreep ik bij barf dat ze ook groente moeten eten en dus zal ik dit aan een niet goed etenede hond moeten geven, moeilijk hoor.
Ja, dat moet je natuurlijk zelf kiezen, of je groenten geeft en hoeveel dan. Het gaat meestal al wat makkelijker naar binnen als je er een rauw eitje of yoghurt door doet hoor. Je kan je groenteprut (want het is best om je groenten met een staafmixer helemaal te pureren tot het een prutje word) ook door wat rauw gehakt draaien, dan kan hij het er niet meer tussenuit prutsen ;).
Bruce schreef:En dan soms brokken maar mag dit dan van een merk uit de dierenwinkel of zijn er speciale barfbrokken???
Hihi, dit vind ik eigenlijk wel een heel grappig woord : barfbrokken. Dat is zoiets als ijsvuur, of een eerlijke leugen. De essentie van brokken is nu net dat het gekookt is, en de essentie van barf is dat het rauw is. En je kan niet tegelijk iets koken en het rauw houden (de R van barf staat ook voor RAW).
Dus nee, er zijn geen speciale barfbrokken, maar er zijn wel brokken waar geen additieven in zijn gestoken en geen gevaarlijke gifstoffen. Die zijn dus niet zo schadelijk als anderen, maar toch nog gekookt. Ik zou je willen aanraden (al moet je zelf beslissen natuurlijk) van voor rauw of gekookt te kiezen, anders gaat het inwendig systeem van Bruce een beetje in de war raken.
Als je voor rauw kiest kan je voorlopig kvv kopen (dan liefst zonder pens) terwijl je je inleest over BARF. Langzaamaan kan je dan zelf gaan samenstellen; de ene keer kip, de andere keer runderkopvlees, dan weer geiteribben, dan wat groenteprut met kippehartjes en yoghurt of huttekase,...The sky is the limit ;D !
Succes !

Groetjes,
Veerle

p.s. : Ik wil je verwijzen naar allerlei startartikelen die hier op het forum staan, maar andere mensen weten die vast veel beter staan dan ik (ik kom hier niet zo vaak), dus ik laat het hen doen ;).
Door Laura2004
#847065
Ik zou die brokken ten eerste naar het dichtsbijzijnde asiel brengen, daar zijn ze er zeker weten blij mee, dat heb ik ook ooit gedaan met 30 kilo brokken :P En daarna zou ik gelijk over stappen op BARF. :)

Dit is een barf-forum, dit houdt in dat wij tegen het voeren van brokken zijn, omdat wij geloven dat brokken niet de geschikte voeding is voor een hond (of kat).

Het is goed om je eerst in te lezen voor je gaat barfen, want pens en hart is idd niet genoeg om alleen maar te voeren. Ik haal mijn eten ook bij het islam centrum en met wat ze daar verkopen kan je je hond heel goed voeren, zodat je hond niks tekort komt.

Ik heb hier ook één moeilijke eter, die heel moeilijk groente eet, dus als zij dat niet wil krijgt ze het niet. Er zijn veel mensen die hun honden geen groentes geven. Maar ik zou het eerst wel proberen, want misschien vindt ze het heerlijk :D
Door Laura2004
#847068
Eerst zou ik dit lezen, dit is de basis informatie die je nodig hebt om te gaan barfen:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

In het bovenstaande stuk staan allerlei links over de botten die je kan geven en de groentes die je kan geven en hoe je het beste kan overstappen.

Als je hier (onderstaande link) kijkt krijg je een beetje een idee van hoe wij onze honden hier voeren. Het lijkt heel ingewikkeld met al die percentages, maar daar krijg je op den duur gevoel voor en dan hoef je het niet eens meer te wegen. Ik bereken niets meer en weeg niets meer, ik voer op het oog ;)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,2.0.html

Wat ook een aanrader is is het boek van Tannetje Koning (een holistisch werkend dierenarts die ook lid is van barfplaats), dit boek heet 'voer voor carnivoren'. Ik heb dit boek via bol.com besteld voor ongeveer 16 euro, als ik het me goed herinner.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Als je meer vragen hebt horen we het graag! ;)
Door Laura2004
#847073
Schapenvet zou ik zeker mee stoppen als je gaat BARFen met je honden. Er zit genoeg vet aan orgaanvlees en gewoon vlees, dus dat is niet nodig.

Geef je vloeibare visolie? Ik geef namelijk capsules en die vinden mijn honden heerlijk en anders kan je het verstoppen in een stukje kaas oid, dan hoeft het in ieder geval niet meer over het eten.

Wat betreft het slecht eten, daar zal je toch een beetje hard in moeten zijn. Ik heb ook een hond die heel vaak moeilijk doet met eten. Ik haal het dan weg en geef het de volgende dag weer. Ik houd dit drie dagen vol (en vaak eet ze die drie dagen niets) en dan pak ik wat nieuws voor haar, want dan vind ik het een beetje vies worden. Als een hond honger heeft dan eet hij/zij wel. ;) Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door