Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nicole
#84614
hallo,ik heb ff n vraagje...sinds een week geef ik mijn hond nu vers vlees,na een paar weken op jullie site te hebben rond gelezen,nu lijkt t net alsof ze veel meer honger heeft dan voorheen!ze at toen heel slecht op de brokken en leek nooit honger te hebben maar nu krijgt zij duck,2schijfjes smorgens en 2 schijfjes t savonds.400gram dus
T is een engelse stafford van 10 maanden en 10 kilo.waar kan dat aan liggen?krijgt ze te weinig?maar t staat zo op de verpakking....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#84622
Hai Nicole, als jouw hond niet te dik is kun je hem rustig een schijfje meer geven hoor. Of je geeft hem 's morgens een heel klein beetje en dan 's avonds een grote maaltijd zodat hij zich 1x per dag goed vol kan eten. Wat op de verpakking staat is een richtlijn, daar kun je dus van afwijken, dat ligt helemaal aan jouw hond.
Door ~anna~
#84629
Toen ik nog Energique gaf deed ik het vaak in de Kong dan was het niet hap slik weg.
Met Duck lukt dat niet zo goed ze krijgen het er bijna niet uit.
Vooral de hollander word dan boos en gaat dan lopen piepen of met de Kong smijten ::)
Mischien komt het door mij en druk ik de boel te stevig aan.
In ieder geval als mijn honden hun eten uit de Kong halen lijken ze daarna meer voldaan.
En dan even kluiven en ik heb geen hond meer aan ze ;D
Door Truus
#84657
Hoi Nicole, welkom hier en volgens mij vindt ze versvlees gewoon veel lekkerder als brokken.
De kleinste hond at ook geen brok en nu eet ze alles met smaak op. Ik zou ook gerust meer kunnen geven maar helaas voor haar.....op is op ;).

Succes met je pup
Grts Truus.
Door Nicole
#84659
ok...zal eens kijken hoe ze t doet als ik haar 1 schijfje per dag meer geef...ze is niet te dik nee,maar ook niet te smal naar mijn mening...ennuh..misschien een gekke vraag Balupa,maar wat is een kong?? :-\
Door qyan
#84674
een hond die brokken gewend is moet nog leren (het lichaam dan) om vlees te verteren en de voedingsstoffen ed hieruit helemaal te verteren.
het lichaam is gewend aan koolhydraten, heel veel koolhydraten en moet dus met het vlees om kunnen gaan.
het lichaam moet nu energie ed uit de vetten gaan halen ipv koolhydraten.
de eerste tijd zal je hond meer honger hebben en waarschijnlijk ook meer nodig hebben, maar naarmate het lichaam van je hond met het vlees om weet te gaan zal de voedingsbehoefte minder worden en de ontlasting daarmee ook steeds minder.
nu zul je dus waarschijnlijk meer moeten voeren en kan je hond zelfs afvallen, maar je zult zien: over een tijdje kan het opeens zo zijn dat je hier een vraag stelt hoe je je hond weer af moet laten vallen omdat je hond te dik wordt ;D ;D ;D
dus na een tijd kvv kan het dus zo zijn dat de hoeveelheid voer omlaag gaat, omdat de vertering optimaler wordt ;)

kort gezegd, gewoon iets meer voeren als je het idee hebt dat je hond honger heeft en afvalt (van duck moest qyan ook altijd 300 gram meer hebben als op de verpakking stond)

verder heeft iedere hond ene andere energiebehoefte en eet bijv de ene dober van 40 kilo 700 gram vlees, terwijl de ander daar graadmager op wordt en meer nodig heeft.
mate van activiteit, e.a. factoren spelen uietraard een rol.
kijk naar je hond en voer met je ogen ;)
te dik, dan minder, te dun, dan meer.

verder weet ik niet of een staff van 10 maanden nog onder de jonge honden valt ???
zo ja, dan moet je je staff 40 tot 45 gram per KG lichaamsgewicht voeren.
als ie daar niet meer onder valt, dan 20 tot 25 gr per KG lichaamsgewicht.

volgens mij heb ik het zo aardig uitgelegd ;D

groetjes wendy
Laatst gewijzigd door qyan op wo 21 apr 2004, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#84675
Dat is een rubber speeltje in rood of zwart(sterkste) en in verschillende maten verkrijgbaar.
Van binnen is het hol en daar stop je het eten in een hond moet echt moeite doen om het lekkers eruit te halen de meeste honden zijn er gek op.
Belangrijk is de juiste maat op de echte staat ook Kong en die zijn het sterkste.
Je mag de hond alleen laten met de Kong niet iedere dsz heeft alle maten op voorraad check eventueel via internet wel maat geschikt is voor jouw type hond.
Je kan de Kong makkelijk schoon maken met een flessenborstel er bestaat ook een Kong voor pups tot ongeveer 9 maanden daar kunnen ze ook op kluiven.
Voor een Engelse Stafford kan je het beste een zwarte nemen en ik denk maat L of XL.
Ik heb voor mijn herders de zwarte in maat XL in de dsz zeiden ze dat maat L wel goed was maar dat is te klein ze hadden geen XL op voorraad.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 22 apr 2004, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doeska
#84682
Ik heb hier het boekje van Duck,met alle tabellen.
10 kg > een jonge hond van half volwassen gewicht tot volwassen gewicht = 480 gram
10 kg > een pup tot half volwassen gewicht = 641 gram
Groetjes van , Frans
PS. Afhankelijk van welke Duck cpl. soort 10% meer/10% minder
Door Lupa
#84699
voeren met je ogen!
en mischin een andere merk later uitproberen.
mischin is voo jou hond deze merk niet goed genoeg
Door risma
#85021
Hallo Nicole en alle anderen.

Heb mijn hond ook pas op vers(Duck compleet)
Dacht even dat het een hol vat was ;D
Heb dus ook een plakje meer gegeven dan het voedingsschema..( die wijsheid heb ik niet van mijzelf ;)
En nu gaat het een stuk beter...ze is er nu ook aan het wennen dat ze iedere dag zoiets lekkers krijgt.
Maakte me ook wat zorgen omdat ze aan moest sterken...maar het gaat nu heel goed en ik zie al dat haar flanken minder zijn ingevallen.


Groetjes risma
Door Nicole
#93011
huh....dat vind ik ook raar.weet niet wat een goed gewicht is voor een stafford van 10 maanden....t is een vrouwtje...is dat van jou ook een engelse dan???wat gek...ik heb haar wel pas vanaf 7 maanden,weet niet of dat er wat mee te maken heeft ofzo...maar ze is denk ik niet te smal...
Door debbymuch
#97656
hoi ons teefje is 13 kilo en 2 jaar ons reutje is 8 maanden en 14 kilo.

10 kilo voor een teefje van 10 maanden is heel mooi ;)
ze zal niet veel groter meer worden mischien 1/2 cm en nog 3/4 kilo erbij.

hoe is jou hondje gefokt wie zijn haar ouders?

je ziet bij mij ook veel verschil in het teefje en reutje.kijk maar naar stefan zijn teefje die is ook zwaarder.
je heb laag gefokte staffs(show) en de wat hogere.
Laatst gewijzigd door debbymuch op ma 17 mei 2004, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door