Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#846420
Hallo, Mijn hond is (op de dag af  :D) 2 jaar, en zoals sommigen van jullie misschien wel weten allergisch voor een aantal dingen en zijn we afgelopen 2 jaar veel bij de DA geweest. Ze heeft ook vaak een AB-kuur gehad, en we zijn nu bezig met immunotherapie ivm de allergieen.

Als ze loops is geweest zet ik dat altijd in mn agenda...en tot nu toe staat er dit jaar nog helemaal niks in! Ze is voor het eerst met 5 maanden loops geweest, daarna na 7 maanden weer heel kort...maar dit jaar dus nog helemaal niet! Wel is ze een tijdje str*ntvervelend geweest met snuffelen en niet luisteren e.d. en leek het erop dat ze loops ging worden, maar weer niet!
Kan dit aan de AB liggen en aan de stress of zou er iets anders aan de hand zijn?  :-\
Door Dami
#846434
Durf hier niet veel over te zeggen, omdat ik ook niet zou weten wat er zou kunnen zijn.
Tara werd met 12 maanden loops, 7 maanden later, weer 7 maanden later en daarna weer na 11 maanden, dus ook geen peil op te trekken, Noah is 15 maanden en die is zelfs nog nooit loops geweest! Ik maak me er iig niet druk om, of je moet er mee wilen fokken of ze laten helpen, dan lijkt het me wel makkelijk.
Dat 2 keer per jaar loops is natuurlijk een gemiddelde, maar of een AB kuur daar invloed op kan hebben, weet ik dus niet?
Door Nicky
#846436
Nee, maar dat zijn natuurlijk ook 2 beren van honden :) en dit is een 'netnietklein' hondje en die worden toch altijd eerder en vaker loops? Maargoed alles wat normaal is doet zij niet aan... ???  Ik maak me er ook niet al teveel zorgen over maar zet er toch mn vraagtekens bij!
Door Dami
#846529
Ja idd meestal worden kleinere hondjes eerder loops, maar er zullen vast ook wel uitzonderingen zijn, maar ik heb echt geen idee waarom de loopsheid bij jouw teefje uitblijft?
Door tessa
#846530
Ik heb een boxer gehad die maar een keer in de twee jaar loops werd, bij de derde loopsheid heb ik haar toch maar laten dekken en er kwamen gewoon 8 pups, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, tenzij je zelf merkt dat de hond heel anders is dn normaal natuurlijk.
Door Shifra en Sharel
#846686
Ik heb het 1x meegemaakt met Sharel.
Zij word netjes regelmatig loops, maar 1x heb ik niets gezien, wel had ze een dikke muts, maar ik had geen bloed gezien in die periode.
Ik wist dus wel dat de periode er was, en heb haar zoals gewoonlijk na iedere loopsheid wel Utero gegeven om de baarmoeder schoon te maken.
Bij de opvolgende loopsheid, was het wel weer normaal.
Door Nicky
#846875
Hmm...dus het hoeft niet erg te zijn :)
Maar wat ik me af vraag is of het dan een oorzaak kan hebben zoals stress of AB...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door