Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Santi
#846084
Hallo allemaal,

Nou ik weet niet wat ik mee maak hoor, maar sinds Santi van de 1 op de ander dag van de brokken af is, gaan er meerdere dingen ineens goed met haar.
Ik verbaas me steeds wat ik merk

sinds dat vers voer (Duck) ze hadden bij mijn dierenwinkel verder alleen maar Runner maar was niet compleet,
heeft Santi niet zo abnormaal meer gedronken als toen met haar 4 liter
ze drinkt nu netjes zo rond de 1 liter dus dat is echt wonderlijk hoe dat ineens veranderd is.
Haar ontlasting was na een keer of 4 duck eten ook helemaal normaal en gelukkig binnen de proporties dus ook geen diarree meer of vreemde kleuren ontlasting (waar ze steeds op getest werd)

Het is echt onvoorstelbaar wat er veranderd is
Santi vloog ook altijd uitgehongerd naar de bak van Senna zelfs al had ze haar eigen eten nog niet op, ook dat is nu over ze blijft netjes bij haar eigen bak, ze vind het veel en veel lekkerder
Ook Senna doet het er prima op, ook geen problemen mee en ze genieten duidelijk veel meer van hun eten.

Ik ben er helemaal gelukkig mee hoor  ;)
Voel me wel boos eigenlijk op zo'n DA die alleen zijn eigen voer kan promoten en deze dingen niet eens voorstelt te proberen
zo wist hij veel, ook bv dat ze reisziekte had, enige remedi zei hij pilletjes (waarvan ik al hoorde dat ze vaak niet werkte en duur zijn) tip van iemand om heel simpel een rubbertje onder de auto te hangen en ze drupt nog wel wat, maar ze heeft sinds die tijd niet meer geschuimt of overgegeven
Ik ben met mijn vorige hond jaren tevreden geweest met deze DA maar heb er nu toch een vreemd gevoel bij na dit  :o

Nu nog nadenken over een vriezer kopen haha
Ik wil graag toch dadelijk wat meer gaan uitproberen van vers, hebben jullie tips wat het makkelijkste of simpelste is om mee te beginnen?
want ik lees veel over allerlei dingen als kippennekken en dat soort zaken maar ben er totaal leek in waar halen jullie dat in hemelsnaam allemaal?
ik ben bij een vrij grote slager hier wisten kijken die had alleen maar hart per kg ingevroren
kan je ook met dingen als groenten beginnen? of ei en zo?
iets simpelers? Ze staan nu heel de week op duck afgewisseld uitmuntend en met pens, allebei compleet
mischien had ik deze vraag elders moeten stellen?
Maar ik ben zo blij dat de rest zo veranderd is, ik ben helemaal om, geen brok meer in huis  :P

groetjes Marian
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#846102
Geweldig, wat goed!
Wat zullen jij en je hond blij zijn.

Als meer meer wilt weten over vers voeren en hoe te beginnen, ga dan op dit forum lekker in het onderdeel "de Bibliotheek" lezen, daar staat heel veel informatie.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#846131
Wat heerlijk dat je honden het zo goed doen! Lees rustig wat rond hier en ga lekker experimenteren.
Door casangio
#846162
Hartstikke goed! En dan nog te bedenken dat ik het OD over dieren boekje meenam bij de da. Er viel mij nl. een artikel op met de titel Enkele aandachtspunten bij zelfbereide voeding voor de hond. Ik dacht wauw ik kan er misschien wat van opsteken. Nou, ondanks de titel kwam ik tot de ontdekking dat op en subtiele wijze het zelf maken van voeding totaal werd afgewezen en de brok toch wel weer beter was om allerlei redenen . Ook de diepvriesproducten worden afgeraden omdat volgens de schrijver Bob Carriere (da dus) ze relatief gezien kostbaar zijn en veel vocht bevatten. Nou ja zeg weer zo'n brokken liefhebber. Hij verwijst ook nog naar internet: Hij schrijft: Toch heeft altijd de behoefte bestaan bij hondeneigenaren om zelf voeding te vbereiden voor hun hond. Enerzijds uit de wil om zo goed mogelijk voor de hond te zorgen en anderzijds wordt het idee soms gevoed uit argwaan tegen de  industrieel bereide voeders. Op internet zijn artikelen te vinden die die argwaan voeden.
Door Santi
#846309
ik heb gelukkig meer gelezen wat tegen de brokken is  ;)

En het bewijs zie ik onder mijn eigen neus gebeuren en dat vind ik veel belangrijker.
Onzin trouwens van dat vocht in onze voeding zit toch ook natuurlijk vocht en gelukkig las ik dat er ook wel DA zijn die erachter staan.

Ik weet nog niet hoe die van mij zal reageren. Als dit zo aanhoud en goed blijft gaan, bespaar ik me in ieder geval nog meer testen.
ik had me veel geld kunnen besparen zo

Ik kreeg vandaag al opmerkingen van mensen dat Santi er zo goed uit zag vergeleken een tijdje geleden en dat in amper een kleine week al
dat zegt toch veel lijkt me
Er zijn ook wel mensen die reageren alsof toch brokken beter is en beginnen dan over de dure merken
mij niet meer gezien, ik geloof liever mijn eigen ogen!
Wat voor dingen geven jullie eigenlijk dan als beloning of met trainen en zo? want daar lig ik wel even mee in de knoop nu
Mag je gewone hondenkoekjes wel geven of zit daar ook weer veel aan granen in?
heb er helaas nog zoveel van liggen! gewoon Rodi worst was wel goed? Ik was even bang dat Santi er van af zou vallen maar ook dat lijkt niet het geval
ik heb haar nu op 500 gram staan en dat gaat prima

gr marian
Door keetje
#846332
casangio schreef: Hartstikke goed! En dan nog te bedenken dat ik het OD over dieren boekje meenam bij de da. Er viel mij nl. een artikel op met de titel Enkele aandachtspunten bij zelfbereide voeding voor de hond. Ik dacht wauw ik kan er misschien wat van opsteken. Nou, ondanks de titel kwam ik tot de ontdekking dat op en subtiele wijze het zelf maken van voeding totaal werd afgewezen en de brok toch wel weer beter was om allerlei redenen . Ook de diepvriesproducten worden afgeraden omdat volgens de schrijver Bob Carriere (da dus) ze relatief gezien kostbaar zijn en veel vocht bevatten. Nou ja zeg weer zo'n brokken liefhebber. Hij verwijst ook nog naar internet: Hij schrijft: Toch heeft altijd de behoefte bestaan bij hondeneigenaren om zelf voeding te vbereiden voor hun hond. Enerzijds uit de wil om zo goed mogelijk voor de hond te zorgen en anderzijds wordt het idee soms gevoed uit argwaan tegen de  industrieel bereide voeders. Op internet zijn artikelen te vinden die die argwaan voeden.
Dan gaat hij wat meemaken, want dat is onze dierenarts en onze beestenboel, 3 katten en 1 hond zijn lekker aan het overschakelen op vers.
Hij is ook een van de adviserende dierenartsen van Royal Canin, dus logisch dat hij dat zo stelt! ;)

Het hele artikel is trouwens na te lezen op http://www.overdieren.nl en dan onder magazine, blz, 25 geloof ik.
Door Mevroi Kruim
#846399
Als beloning geef ik zelfgedroogde kipfilet, runderlever en -hart en schapenlong. Je kunt ook pens drogen *knijperopneussmilie*
De 'koekjes' uit de dierenwinkel geef ik niet, da's een bonk meel met een enorme lading E-nummers  :P
Ze krijgen ook af en toe Rodi worst, da's wel gekookt maar er zit niet veelgr aan in en ze vinden het heerlijk.
En als ze iets heel moeilijks moeten leren krijgen ze bv verse kippenhartjes. In een stevige plastic zak in de jaszak en stukken papier mee om de vieze handen aan af te vegen  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door