Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Morgaine
#845004
Toen ik van de nieuwe smuldier variant vleescompleet hoorde was ik helemaal enthousiast; het enige wat me nl altijd tegenstond van smul was dat er zoveel pens in zat. Met wat moeite ben ik nu aan een voorraadje smuldier vleescompleet gekomen alleen nu raakt mn hond er van aan de diarree  :-\  Hij heeft altijd van pup af aan al kvv gekregen en nooit echt problemen gehad, ook met de gewone smul varianten niet. Alleen van deze raakt ie aan de race, hij krijgt het nu ongeveer anderhalve week. Zal ik er maar mee stoppen of toch nog even doorgaan om te zien of het nog verbeterd? Hij doet het verder niet binnen ofzo maar buiten produceert hij bijna altijd dun.
Ik weet nu niet meer wat ik dan moet gaan voeren; het is of te duur of de kwaliteit is minder. Ik wilde eigenlijk dus doordeweeks de smul vlees compleet voeren en dan in het weekend carnibest om het nog enigzins betaalbaar te houden.
#845111
vreemd, mijn honden reageren goed op de vlees variant.
Ik wissel werkelijk vanalles in 1 week tijd, van barf, kivo, kennelworsten, rodi, smuldier pens compleet tot de smuldier vlees compleet en ze hebben nergens geen last van.
is hij ook al anderhalve week aan de sproei?
en is het waterdun?
ellen
#845255
ja hij poept ook al zolang dun. 1 of 2x in die tijd is er iets vasters uit gekomen maar t blijft ontzettend vieze ontlasting; stinkt ook veel meer dan normaal. Vaak begint hij met een ietwat vaste drol maar daar achteraan komt alleen maar dun, redelijk waterdun.
Door oebaya
#845336
In Smuldier vlees compleet zit volgens mij wat meer orgaanvlees, zoals lever, volgens mij kan dat de oorzaak van de diarree zijn. Probeer anders te gaan mengen met de pens compleet en dan eerst meer pens dan vlees en zo langzaam opbouwen.
gr.
Nicolette
#846225
Ik heb het iig bij de jumob besteld.

Ik ben er nu even helemaal mee opgehouden ndat ANubis me eergisteren nacht zn bench had ondergepoept en de dag erna nog steeds enorm veel bleef poepen; het was nu echt serieuze diarree. Hij heeft gisteren gevast en vandaag gaan we voorzichtig weer een beetje rodi met rijstnat proberen.
#846270
[quote="keetje"]
Hier hebben ze bij de Boni inderdaad nu smuldier maar weer alleen de enkelvoudige soorten niet de vleescompleet en de penscompleet. Wat kosten die trouwens??
[/quote]

Betaal hier bij de Deen en Deka 49 euro cent.
En vaak vraag ik of ze  even een paar dozen willen bestellen, en dat doen ze dan voor me.
Meestal na 2 dgn krijg ik een tel dat ik het kan ophalen bij ze.
Door keetje
#846279
Is dat 49 euriecent voor de compleetversie?? :o
Dat's niet duur!!!
Zal eens vragen of ze hier bij de Boni wel de compleetversie kunnen bestellen, voor dat geld is dat wel erg aantrekkelijk. Ik voer afwisselend van alles cb, rodi, etc, dan mag de smuldier ook wel op het menu! :)
Door K@rin
#846319
[quote="Damm"]
waar haal je dat die vlees compleet, echt ik kan overal wel zoeken, nergsn aan tekomen,
ik woon tussen arnhem en nijmegen in

iemand een idee waar je het kunt halen
[/quote]

Je kunt het ook zelf in Winterswijk afhalen, vanaf 1 doos kan dat al.
Door oebaya
#846601
[quote="Morgaine"]
Ik heb het iig bij de jumob besteld.

Ik ben er nu even helemaal mee opgehouden ndat ANubis me eergisteren nacht zn bench had ondergepoept en de dag erna nog steeds enorm veel bleef poepen; het was nu echt serieuze diarree. Hij heeft gisteren gevast en vandaag gaan we voorzichtig weer een beetje rodi met rijstnat proberen.
[/quote]

Zou je niet langs de dierenarts. Ik begin zo onderdehand te geloven dat de diarree een andere oorzaak heeft, dan het voer. Stinkende diarree wijst meestal op een darmparasiet.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door koekje
#846603
ik heb geen verstand van hond, maar wil toch ook reageren.

ik denk dat het verstandig is om idd parasieten (wormen, misschien zelfs giardia) uit te sluiten. ik geloof dat er voor giardia snap-testen bij de da zijn.
sien heeft van de zomer ook ineens dunne stinkende diarree gehad. wij naar de dokter, grote preek gehad en een zakje rc hypoallergene br*kken. zakje vond ze uitermate vies, en de racepoep bleef aan.
toen heb ik haar een pipetje stronghold gegeven, en binnen 3 dagen poepte ze weer normaal. ik heb duidelijk met het schepje haar drollen in de poepdoos zitten uitpluizen, maar kon geen wormen zien. desondanks ga ik ervan uit dat ze toen toch wormen had.

het kan misschien ook aan de smuldier liggen.
ik weet niet hoe het zit met honden, maar voedselallergie/overgevoeligheid bij katten kan zich, niet alleen in jeuk rondom de kop, maar ook in diarree uiten.
ik heb voor ot afgelopen week bij de c100 smuldier gehaald (kip en pens/vlees compleet). eenmaal thuisgekomen zag ik pas dat er ontsloten tarwe in zit. nu weet ik neit het verschil tussen gewone tarwe en ontsloten, maar tarwe is tarwe en graan.
sien gaat altijd erg ruften als er granen in haar voer zitten (muv van cb-smaken waar wat rijst in zit).
ik heb al veel verhalen gehoord van katten die onverklaarbare diarree hadden, en met een graanloos dieet (met name barf) daar ineens heel snel vanaf waren.

de diabetes versie van cb voor katten bevat geen rijst of granen, ik weet niet of dit ook voor honden geschikt is. anders misschien even barfen (is nog goedkoper ook).

veel beterschap
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door