Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sandraolthof
#845863
Dacht dat het ook wel zo fair van me was om ook mijn kat te laten barfen en niet alleen al het lekkers aan Indy m´n hondje te geven. 8)

Wilde hem eerst over laten gaan op versvlees, dit leverde geen enkel probleem op, maar hij kreeg de smaak goed te pakken. Indy was haar eten niet meer veilig en het eerste parelhoentje werd al gestolen. ::)

Indy had na een paar dagen door dat dit ook niet helemaal de bedoeling was en haar kipje werd met veel kabaal verdedigd. Had die twee nog nooit ruzie zien maken :o Heb een pootje eraf geknipt en aan Tjabbie gegeven. Hier kwam die niet doorheen, dus wilde het inruilen voor een ander stukje van het konijn. Nou, meneer stond te blazen naar me :'( Ben monsters aan het creeeren.....

Maar ik had toch ook nog ff een paar vraagjes. Ik geef Tjabbie nu gewoon hetzelfde als wat ik Indy geef, maar kan ik een hond en kat wel met elkaar vergelijken? Heeft een kat extra dingen nodig of juist bepaalde ingredienten van een honden menu niet? En hoeveel gram moet een kat van 6 kilo ongeveer hebben? Of gewoon op het oog voeren??
Door Mevroi Kruim
#845879
Heee, hartstikke goed! Een instant-barfkat, die zijn zeldzaam  ;D ;D

De katten eten hier wel wat andere dingen dan de honden, omdat ze kleiner zijn en dus geen grotere botten aankunnen. Zo krijgen de katten bv kwartel en duiven en de honden lams- en geitenribben. Maar qua percentages zal het niet veel uitmaken, al voer ik meestal de katten kleinere prooidieren die relatief wat minder bot bevatten. En de katten eten geen groente (behalve wat ze jatten aan restjes van onze gekookte groente  >:( >:( ) dus ze krijgenr elatief meer spiervlees.
Hoeveel heeft je kat nodig, tja, hangt heel erg af van formaat, leeftijd, activiteit. Dus op het oog voeren is heel belangrijk. Maar als richtlijn is een procent of 3 van het lcihaamsgewicht een goed uitgangspunt.
Door sandraolthof
#845897
Thanks!! Hier kan ik weer mee vooruit. Denk dat ik dan wel redelijk goed bezig was. Had al door dat die moeite had met stukjes bot, maar kippenekjes etc gaan er heel snel in.

En inderdaad, had al vernomen dat katten niet zo makkelijk over te halen zijn, nou... ik voel me nu haast schuldig dat ik dit Tjabbie de eerste drie jaar van zijn leven heb ontnomen :-[ Je moet hem zien genieten. Heerlijk. Alleen enige nadeel (behalve zijn hebberigheid t.o.v. Indy) hij is een enorme zeur geworden ;D
Door Marlijn
#845982
sandraolthof schreef: Alleen enige nadeel (behalve zijn hebberigheid t.o.v. Indy) hij is een enorme zeur geworden ;D
Haha, heel herkenbaar ;)
Ik zie het maar als een goed teken (dat het ze goed bevalt), er wordt hier alleen niet meer op gepiep (gezeur dus) gereageerd :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door